‍ بهره برداری از پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز سیل بند شهرستان کهنوج

صبح امروز در دومین روز از هفته دولت با حضور وحدت عیدی فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان کهنوج، پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز سیلبند کهنوج به بهره برداری رسید. به گزارش “فت فتو” فرماندار کهنوج در این مراسم گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی […]

صبح امروز در دومین روز از هفته دولت با حضور وحدت عیدی فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان کهنوج، پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز سیلبند کهنوج به بهره برداری رسید.

به گزارش “فت فتو” فرماندار کهنوج در این مراسم گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی دارد.

وحدت عیدی اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با تزریق منابع اعتباری از صندوق توسعه ملی می تواند شتاب بیشتری بگیرد و  خطر بروز سیلاب‌ ها در منطقه را کاهش داده و مسیر کشاورزی پایدار را هموار کند.

در ادامه این مراسم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج گفت: پروژه سنگی‌ملاتی حوزه آبخیز سیلبند کهنوج دارای حجم ۲۱۴۵ متر مڪعب است که طی بارندگی های اخیر نیز آبگیری شده و امروز نیز به بهره برداری رسید.

مرتضی لورگی میزان اعتبار مصوب این پروژه آبخیزداری را ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۹ اعلام ڪرد.

وی کاهش خطر بروز سیلاب ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبدهی قنوات و چشمه‌ها، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی و جلوگیری از فرسایش خاک را از اهداف اجرای این پروژه دانست.

انتهای پیام/تاج الدینی




‍ بهره برداری از پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز سیل بند شهرستان کهنوج

منبع:آرمـان
? ‍ بهره برداری از پروژه آبخیزداری حوزه آبخیز سیل بند شهرستان کهنوج