۴ ماه چشم انتظاری تاکسیرانان برای دریافت هزینه سوخت/ تامین لاستیک و لوازم یدکی مهمترین دغدغه رانندگان است

در این روزهای گرم تابستان تاکسی داران جنوب کرمان مشکلاتی همچون عدم دریافت پول سوخت بعد از گذشت ۴ ماه دارند. به گزارش “فت فتو” از جیرفت؛ کیفیت ارائه خدمات تاکسیران‌های شهرستان جیرفت به مسافران مطلوب است.   مردم شهرستان جیرفت این روزها با توجه به شروع مجدد پیک کرونا و قرار گرفتن در وضعیت […]

در این روزهای گرم تابستان تاکسی داران جنوب کرمان مشکلاتی همچون عدم دریافت پول سوخت بعد از گذشت ۴ ماه دارند.

به گزارش “فت فتو” از جیرفت؛ کیفیت ارائه خدمات تاکسیران‌های شهرستان جیرفت به مسافران مطلوب است.
 
مردم شهرستان جیرفت این روزها با توجه به شروع مجدد پیک کرونا و قرار گرفتن در وضعیت قرمز بیشتر نسبت به ماه‌های قبل در سوار شدن تاکسی رعایت می‌کنند.
 
کیفیت ارائه خدمات سازمان تاکسیرانی جیرفت با پیگیری‌ها و نظارت میدانی که دارد رضایت مسافران را در پی داشته است.
 
رانندگان تاکسی در جهت سرویس‌دهی مناسب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و تا حد امکان با مسافران به نحو شایسته برخورد می‌کنند.
 
نرخ سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت طبق قانون و براساس صورتجلسه شورای شهر تدوین می‌شود و در اختیار رانندگان تاکسی و در دید عموم مردم و مسافران قرار می‌گیرد.
 
ارتقاء سطح سرویس‌دهی ناوگان تاکسیرانی شهرستان جیرفت در جهت رفاه حال مردم است و مسافران از این رویه رضایت دارند.
 
نظارت و حضور میدانی سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت در ایستگاه‌ها روزانه است

نظارت و حضور میدانی سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت در ایستگاه‌ها در جهت ارائه خدمات به نحو مطلوب و روند کار تاکسی‌های درون شهری هر روزه و به صورت منظم صورت می‌گیرد.
 
ایرج نادری رئیس سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت به خبرنگارما گفت: افزایش دریافت کرایه مازاد بر نرخ مصوب طبق قانون است و باید مسافری که کرایه بیشتری پرداخت کرده است با مراجعه به تاکسیرانی جیرفت شکوائیه خود را از راننده تاکسی ارائه کند تا موارد بررسی و حقی از فردی تضییع نشود.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت افزود: نرخ تاکسی نسبت به مشابه سال قبل طبق مصوبه شورای شهر جیرفت ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
وی بیان کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷ با ارائه تسهیلات دولتی تاکسی‌های فرسوده تعویض شدند و رانندگان، تاکسی جدید دریافت کردند و در حال حاضر خودروهای پژو و سمند از چرخه تولید حذف شده است تاکنون اتحادیه خودرو جایگزینی جهت استفاده رانندگان تاکسی‌های فرسوده اعلام نکرده است.
 
نادری اظهار کرد: اکثر رانندگان تاکسی واکسن کرونا خود را دریافت و کارت واکسن تهیه کرده‌اند و نداشتن کارت واکسن موجب عدم ارائه خدمات به رانندگان تاکسی می‌شود.
 
رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای کرونا در تمامی تاکسی‌ها انجام شده است

وی ابراز کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای کرونا در تمامی تاکسی‌ها انجام شده است و کمترین مشکل کرونا را در تاکسی‌ها داشته‌ایم.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت عنوان کرد: فضای ایستگاه‌های تاکسی در مکان‌هایی که امکان گسترش بوده است برای رانندگان تاکسی خدمات رفاهی همچون سایه‌بان و آب سردکن تعبیه شده است.
 
نادری مطرح کرد: برای تمامی ایستگاه‌های تاکسی جدا کننده نصب شده است و این امر نظم و انظباط قرارگیری تاکسی‌ها در ایستگاه را دو چندان کرده است.
 
وی افزود: با توجه به کم عرض بودن بعضی از خیابان‌ها امکان جابجایی ایستگاه‌ها وجود ندارد و باید شرایط فعلی را حفظ کنیم.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر تنها مشکل رانندگان تاکسی مشکل بیمه آنها و قطعات یدکی خودرو است که چندین سال است مشکل آنها رفع نشده است.
 
درآمد تاکسی با هزینه‌های آن همخوانی ندارد

وی عنوان کرد: درآمد تاکسی با هزینه‌های آن همخوانی ندارد که باید نسبت به این امر اقدامی صورت گیرد تا تاکسی‌داران متضرر نشوند.
 
نادری گفت: در صورتی که راننده آژانسی از مسافر کرایه بیشتر از نرخ مصوب دریافت کند، مسافر این حق را طبق قانون دارد که موضوع را پیگیری کند تا حق فردی ضایع نشود و مردم جهت گزارش هرگونه مشکل می‌توانند به تاکسیرانی مراجعه کنند.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی شهرستان جیرفت بیان کرد: نرخ رانندگان آژانس‌ها از ساعت ۱۱ شب الی ۶ صبح ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
 
وی مطرح کرد: اصولاً شکایت از رانندگان تاکسی در تاکسیرانی جیرفت کم است و این یک امتیاز خیلی خوب برای این قشر زحمتکش است و بیشتر نارضایتی‌ها از آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌ها می‌باشد که با پیگیری به موقع این مشکلات رفع می‌شود.
 
نادری تصریح کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی درون شهری جیرفت را تاکسی‌ها انجام می‌دهند ارائه خدمات به مردم به نحو احسن انجام می‌شود و هیچ نقطه‌ای از شهر نیست که تاکسی در آن قسمت وجود نداشته باشد و زمان انتظار هر مسافر حداکثر ۱۰ دقیقه است.
 
رانندگان تاکسی مؤظف هستند که مدارک خود را همیشه همراه خود داشته باشند
 
رضا عبداللهی پیشکسوت و سر خط نگه‌دار ایستگاه تاکسی شهرستان جیرفت گفت: مردم و مسافران از ارائه خدمات و سرویس‌دهی تاکسی‌ها رضایت کامل دارند.
 
سر خط نگه‌دار ایستگاه تاکسی شهرستان جیرفت افزود: تاکسی‌داران در حال حاضر یکسری مشکلاتی دارند که می‌توان به عدم پرداخت پول سوخت ۴ ماه آنها اشاره کرد.
 
وی بیان کرد: دربستی ساعتی ۲۰ هزار تومان اعلام شده است که واقعاً با وجود مشکلاتی که قشر زحمتکش تاکسی دارد این مبلغ ناچیز است و بایستی افزایش داشته باشد.
 

سر خط نگه‌دار ایستگاه تاکسی شهرستان جیرفت عنوان کرد: دولت باید امکاناتی از قبیل لوازم یدکی در قالب تعاونی در اختیار تاکسیرانی قرار دهد تا رانندگان تاکسی نسبت به تأمین لوازم یدکی خود به مشکل بر نخورند.
 
عبداللهی مطرح کرد: رانندگان تاکسی روزانه برای امرار معاش خود بایستی با تلاش و زحمت فراوان در گرمای شهرستان جیرفت صبورانه منتظر مسافر باشند تا در آخرِ وقت کاری نزد خانواده خود شرمنده نباشند.
 
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که فروشگاه لوازم یدکی خودرو ویژه تاکسی‌ها راه‌اندازی شود تا نسبت به خرید لوازم یدکی به صرفه رانندگان اقدام کنند.
 
سر خط نگه‌دار ایستگاه تاکسی شهرستان جیرفت ابراز کرد: رانندگان تاکسی نیاز مبرم به حمایت بیشتر مسئولین امر دارند تا نسبت به امر حمل و نقل درون شهری با اطمینان خاطر فعالیت کنند.
 

وی اظهار کرد: مدتی است که پول سوخت رانندگان تاکسی پرداخت نشده است که لذا از مسئولین جهت پیگیری این موضوع و تمهیدات لازم چاره اندیشی شود.
 
عبداللهی در ادامه افزود: مردم جامعه از نرخ تاکسی رضایت دارند و با خوش‌رویی و مهربانی اقدام به پرداخت کرایه خود می کنند.
 
مسئولان شرکت تعاونی تاکسیرانی را فعال کنند

سر خط نگه‌دار ایستگاه تاکسی شهرستان جیرفت گفت: مشکلی که در حال حاضر رانندگان تاکسی با آن مواجه هستند بحث مسافرکشی رانندگان آژانس و شخصی‌سوار است که در مسیر و ایستگاه استقرار تاکسی‌ها اقدام به جابجایی مسافران می کنند.
 
وی بیان کرد: هر ۳ کیلومتری یک کورس محسوب می‌شود و در جابجایی مسافران باید از لحاظ نرخ تاکسی طبق قانون و نرخنامه از مسافران کرایه دریافت شود.
 
عبداللهی عنوان کرد: رانندگان تاکسی مؤظف هستند که مدارک خود را کامل همیشه همراه خود داشته باشند.
 
سر خط نگه‌دار ایستگاه تاکسی شهرستان جیرفت بیان کرد: پیشنهاد می‌شود مسئولین امر شرکت تعاونی تاکسیرانی را فعال کنندتا خدمات بیشتری به رانندگان تاکسی جهت رفاه حال همشهریان ارائه شود.
 
وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی با توجه به مشکلات مالی که گاهاً برای آنها پیش می‌آید طرح صندوق حمایت مالی راه‌اندازی شود تا در صورت لزوم به راننده نیازمند کمک مالی صورت گیرد.
 
 
راننده تاکسی بیان کرد: توقع می‌رود که دولت نسبت به تأمین لاستیک خودروی تاکسی‌داران تمهیداتی را بیندیشد تا رانندگان تاکسی با آسودگی خاطر بیشتر اقدام به مسافرکشی نمایند.
 
وی اظهار کرد: نرخ تاکسی برای تاکسی‌داران صرفه اقتصادی آنچنانی ندارد لذا می‌طلبد که در این زمینه نیز اقدامی صورت گیرد.
 
راننده تاکسی ابراز کرد: مطالبه اصلی رانندگان تاکسی بحث سوخت گاز CNG برای تاکسی‌دارها است که برای ما تردد درون شهری به صرفه‌تر است.
 
انتهای پیام/




۴ ماه چشم انتظاری تاکسیرانان برای دریافت هزینه سوخت/ تامین لاستیک و لوازم یدکی مهمترین دغدغه رانندگان است

منبع:آرمـان
? ۴ ماه چشم انتظاری تاکسیرانان برای دریافت هزینه سوخت/ تامین لاستیک و لوازم یدکی مهمترین دغدغه رانندگان است