۲۹ مورد احیای قلبی ریوی موفق طی یک سال گذشته در اورژانس سیرجان

نبی الله حیدر پور به ۲۹ مورد احیای قلبی ریوی موفق طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: اهمیت حضور پرسنل اورژانس در موارد احیای قلبی ریوی بسیار بارز است. به گزارش فت فتو؛ مناسبت ۲۶ شهریورماه، روز اورژانس و فوریت های پزشکی، نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس و مسئولین اورژانس سیرجان، روز […]

نبی الله حیدر پور به ۲۹ مورد احیای قلبی ریوی موفق طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: اهمیت حضور پرسنل اورژانس در موارد احیای قلبی ریوی بسیار بارز است.

به گزارش فت فتو؛ مناسبت ۲۶ شهریورماه، روز اورژانس و فوریت های پزشکی، نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس و مسئولین اورژانس سیرجان، روز گذشته در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برگزار شد.

 
در این نشست نبی الله حیدر پور رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث، درابتدای سخنان خود، پرسنل اورژانس را سربازان خط مقدم جبهه سلامت عنوان نمود و از تمامی کارکنان اورژانس که در تمامی ایام و در هر ساعت از شبانه روز در راستای نجات جان امدادخواهان در تلاش هستند تشکر و قدردانی کرد.
 
وی سپس با اشاره به وجود ۱۷پایگاه اورژانس در سطح شهرستان سیرجان و حجم بالای ماموریت ها در طی یک سال گذشته گفت: از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا انتهای شهریورماه سال جاری بیش از بیست هزار ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی صورت پذیرفت که این ماموریت ها نتیجه بیش از دویست هزار تماس با مرکز اورژانس بوده است.
 
حیدر پور متوسط تماس روزانه با اورژانس را حدود ۶۰۰ تماس عنوان کرد و ادامه داد: برای تعدادی از این تماس ها با توجه به شرایط موجود، آمبولانس اعزام گردید و در برخی از آنها نیز مشاوره تلفنی و راهنمایی صورت گرفته است.
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث ۲۵ درصد ماموریت ها را مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات عنوان نمود و ادامه داد: مابقی ماموریت ها مربوط به مشکلات قلبی ریوی، مغز و اعصاب و … بوده که باعث اعزام آمبولانس به محل حادثه گردیده است.
 
وی همچنین به ۲۹ مورد احیای قلبی ریوی موفق طی یک سال گذشته اشاره نمود و افزود: اهمیت حضور پرسنل اورژانس در موارد احیای قلبی ریوی بسیار بارز است .
 
 از دیگر اقدامات شاخص اورژانس ۱۱۵ را کمک به زایمان مادران باردار عنوان و تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۰مورد کمک به زایمان مادرانی که فرصت اعزام به بیمارستان نداشتند، در محل امدادخواهی و یا آمبولانس صورت گرفت که باعث نجات جان مادر و نوزاد گردیده است.
 
وی ادامه داد اورژانس هوایی کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را ارتقاء داده است و طی یک سال گذشته با انجام ۲۵ مورد ماموریت و انتقال ۳۵ مصدوم و بیمار نقش بسیار موثری در نجات جان بیماران داشته است 
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث در ادامه، ضمن تشکر از خیرین محترم سلامت در ساخت ۷ باب پایگاه اورژانس از کمک شرکت سنگ آهن گهر زمین و معدن تخت گنبد در ساخت ۸ پد بالگرد در نقاط مختلف شهرستان خبر داد.
 وی در ادامه ورود خیرین محترم سلامت و معادن شهرستان در بازسازی آمبولانس های اورزانس خواستار شد و ابراز امیدواری کرد . 
 
حیدر پور وجود اتوبوس آمبولانس را در ناوگان اورژانس را حائز اهمیت خواند و افزود: در خصوص ارتقای کیفیت خدمات، در صدد هستیم در سال آینده اورژانس را به موتورولانس مجهز نماییم .
 
وی پوشش مناسبت های مختلف را از دیگر اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی عنوان نمود و گفت: اورژانس پیش بیمارستانی در مناسبت های مختلف آماده ارائه خدمات هستند، برای مثال برای مراسم اربعین سال جاری، یک آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در مرزهای شلمچه، و خسروی در حال امدادرسانی هستند؛ .
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی در قسمتی دیگر از سخنان خود موضوع فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم را در پیشبرد امدادرسانی بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: پاسخ صحیح به سؤالات کارشناس اورژانس در هنگام تماس در خصوص وضعیت بیمار یا حادثه دیده و دادن آدرس درست و کامل از سوی فرد تماس گیرنده به مرکز اورژانس ۱۱۵، باز کردن مسیر خودروهای امدادی به خصوص برای آمبولانس ها، تجمع نکردن در خیابانها و ترک محل تصادف، برای امدادرسانی به موقع به فرد بیمار یا حادثه دیده بسیار کمک کننده خواهد بود و مردم بایستی این نکات مهم را در نظر داشته باشند.
 
 وی همچنین یکی از دلایل تاخیر دد رسیدن آمبولانس به محل را عدم اعاام آدرس صحیح اعلام و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی سامانه دریافت مکان تماس گیرنده این مشکل تا حد زیادی مرتفع گردد.
انتهای پیام/سعید




۲۹ مورد احیای قلبی ریوی موفق طی یک سال گذشته در اورژانس سیرجان

منبع:آرمـان
? ۲۹ مورد احیای قلبی ریوی موفق طی یک سال گذشته در اورژانس سیرجان