۲۰ کیلومتر کمربند حفاظتی پایه بتنی در جیرفت اجرا شد

جیرفت – فت فتو – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح کمربند حفاظتی جنگل و مرتع با نصب پایه‌های بتنی (بنچ مارک) در حوضه‌های آبخیز منطقه ساردوئیه شهرستان‌ جیرفت خبر داد و گفت: این طرح به طول ۲۰ کیلومتر در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم اجرا شده است. […]

جیرفت – فت فتو – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح کمربند حفاظتی جنگل و مرتع با نصب پایه‌های بتنی (بنچ مارک) در حوضه‌های آبخیز منطقه ساردوئیه شهرستان‌ جیرفت خبر داد و گفت: این طرح به طول ۲۰ کیلومتر در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم اجرا شده است.

حمزه احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی علاوه بر طرح های تغییر و اصلاح الگوی مصرف سوخت با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه های ملی اجرا شد.

وی از توزیع رایگان یکهزار و ۱۵۰ وسیله گازسوز بین خانوارهای روستاییان، عشایر و مرتعداران حاشیه نشین جنگل ها و مراتع جنوب کرمان خبر داد و اظهار داشت:

این وسایل گازسوز شامل اجاق گاز پلوپز، سیلندر گاز مایع و تنور گازی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع همواره از برنامه‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبار تهیه و توزیع وسایل گازسوز را ۱٠ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال است، گفت: این میزان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تهیه و توزیع وسایل گازسوز اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: ۳۰۰ دستگاه تنورگازی، ۸۵۰ دستگاه اجاق گاز پلوپز و ۵۵۰ سیلندر گاز مایع اختصاص بین خانوار حاشینه نشین جنگل‌ها و مراتع جنوب کرمان توزیع شد.

احمدی هدف از توزیع این وسایل را حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع بوته ها و سرشاخه درختان و همچنین ترغیب عشایر و روستاییان حاشیه جنگل‌ ها به استفاده از سوخت فسیلی به جای هیزم برشمرد و بر استمرار این طرح تاکید کرد.

اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.




۲۰ کیلومتر کمربند حفاظتی پایه بتنی در جیرفت اجرا شد

منبع:ایرنـا
? ۲۰ کیلومتر کمربند حفاظتی پایه بتنی در جیرفت اجرا شد