۱۰۳ میلیمتر؛ میانگین بارش های سال زراعی گذشته در استان/ پاییزی کم بارش در راه کرمان

حمیده حبیبی گفت: بر اساس پیش بینی سال زراعی جاری، میزان بارش ها در سطح استان کرمان از حد نرمال کمتر است و میزان بارندگی در ماه های دی و بهمن ماه در حد نرمال در استان خواهد بود. حمیده حبیبی در گفتگو با فت فتو؛ در خصوص وضعیت بارندگی در سال زراعی ۱۴۰۰ تا […]

حمیده حبیبی گفت: بر اساس پیش بینی سال زراعی جاری، میزان بارش ها در سطح استان کرمان از حد نرمال کمتر است و میزان بارندگی در ماه های دی و بهمن ماه در حد نرمال در استان خواهد بود.

حمیده حبیبی در گفتگو با فت فتو؛ در خصوص وضعیت بارندگی در سال زراعی ۱۴۰۰ تا ابتدای مهر ۱۴۰۱ گفت: میزان بارش ها در استان کرمان در این مدت به صورت میانگین ۱۰۳ میلمتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان بارش  ۵۴٫۵ میلیمتر این میزان بوده در سال گذشته و در بلند مدت میزان بارندگی ۱۳۶ میلیمتر ثبت شده است.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد افزایش بارندگی را داشته ایم و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۴ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

وی بیان کرد: بیشترین بارش های سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در سطح استان مربوط به شهرستان منوجان با ۱۸۸ میلیمتر و کمترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان ریگان با ۴۱ میلیمتر بارندگی است.

حبیبی اظهار کرد: در سطح شهر کرمان میزان بارندگی در سال زراعی گذشته ۸۳ میلیمتر بوده است که نسبت به سال قبل ۶۹ درصد افزایش و نسبت به دوره بلند مدت ۱۱ درصد کاهش داشته ایم.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان عنوان کرد: به طور کلی استان کرمان در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱، تنها ۷۶ درصد میزان بارندگی یک سال را زراعی را دریافت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی سال زراعی جاری، میزان بارش ها در سطح استان کرمان از حد نرمال کمتر است و میزان بارندگی در ماه های دی و بهمن ماه در حد نرمال در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام/م
 




۱۰۳ میلیمتر؛ میانگین بارش های سال زراعی گذشته در استان/ پاییزی کم بارش در راه کرمان

منبع:آرمـان
? ۱۰۳ میلیمتر؛ میانگین بارش های سال زراعی گذشته در استان/ پاییزی کم بارش در راه کرمان