۱۰۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد استان کرمان فاقد مسکن هستند

فت فتو/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه ۱۰۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند در ادامه از شهرداری و شورای شهر کرمان درخواست کرد: در بحث تأمین زمین جهت ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با این نهاد همکاری کنند. ناصر عسکری نژاد در دیدار با شهردار و اعضای […]

فت فتو/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه ۱۰۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند در ادامه از شهرداری و شورای شهر کرمان درخواست کرد: در بحث تأمین زمین جهت ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با این نهاد همکاری کنند.

ناصر عسکری نژاد در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان ضمن ارائه گزارش شش‌ماهه از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر بتوانیم در جهت ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف که بهترین خلق و به توصیه امام راحل صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند ارائه دهیم.

او بابیان اینکه سرلوحه کار ما کار میدانی و حضور در بین مردم و در کنار مردم بودن بر اساس توصیه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محرومان است در ادامه به ملاقات مردمی با خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: علاوه بر دیدار و ملاقات مردمی که صبح روزهای یکشنبه برای این کار اختصاص داده‌ایم هر هفته عصر و شب روزهای یکشنبه از منازل سه تا چهار مورد از افرادی که به این نهاد مراجعه و مشکلات خاص دارند سرکشی و به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بازدید به‌صورت هفتگی از منازل مددجویان را جزء اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و این سرلوحه کار ما به‌ویژه در دهه‌های اخیر قرارگرفته است.

عسکری نژاد بابیان اینکه درزمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان قدم‌های مؤثری توسط این نهاد برداشته‌شده است تصریح کرد: سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی در استان داشته‌ایم که موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی شده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: سهم بالایی از اشتغال استان سال گذشته توسط این نهاد محقق شده و کمیته امداد استان کرمان موفق به کسب رتبه نخست اشتغال در بین ادارات کمیته امداد سراسر کشور شده است.

او اظهار کرد: علی‌رغم اشتغال‌زایی و خروج افراد از چرخه کمیته امداد، متأسفانه با ورودی‌های جدید مواجه هستیم.

عسکری نژاد بابیان اینکه امسال ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ مورد فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده‌شده است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان شده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: کمیته امداد طی سه سال اخیر شش هزار واحد مسکونی را با استفاده از تسهیلات و مساعدت‌های بلاعوض، کمک‌های خیران و تسهیلات بنیاد مسکن احداث کرده است.

او ادامه داد: هم‌اکنون هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند که در صورت حل مشکل زمین از سوی دستگاه‌های مربوطه آماده ساخت مسکن برای این خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خواستار همکاری شورا و شهرداری کرمان درزمینهٔ ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد درزمینهٔ های مختلف ازجمله تأمین زمین، تخفیف عوارض خدمات شهری، عوارض صدور پروانه ساختمانی و اشتغال‌زایی مددجویان شد.

او به ظرفیت صندوق امداد ولایت در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان می‌تواند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت از ظرفیت این صندوق در جهت پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند معرفی‌شده از سوی شهرداری و شورای شهر بهره بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از شهرداری کرمان خواست درزمینه استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی شهرداری‌ در ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و هم‌چنین استفاده از فضاهای تفریحی و گردشگری شهرداری به‌منظور اجرای برنامه‌های متنوع برای خانواده‌های تحت حمایت با این نهاد همکاری کند.

او به اجرای طرح هر کارمند حامی یک یتیم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این طرح در شهرداری‌های کرمان اجرایی و گره‌ای از مشکلات ایتام باز شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به موضوع حاشیه‌نشینی در کرمان نیز اشاره و تأکید کرد: در بحث ساماندهی این معضل و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و یا به حداقل رساندن آسیب‌ها آماده همکاری با شهرداری هستیم.

سعید شعرباف در نشست مدیرکل کمیته امداد استان با اعضای شورای شهر گفت: تفاهم‌نامه‌ای خوب و عملیاتی بین شهرداری کرمان و کمیته امداد تهیه‌کرده‌ایم، که باید گام‌های عملیاتی در این خصوص برداریم.

او از روند رو به افزایش تعداد بیلبوردها در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرهنگی در سطح شهر کرمان خبر داد و اظهار کرد: می‌توانیم برخی از تابلوهای تبلیغاتی را برای تبلیغ محصولات، نمایشگاه‌ها و حتی توانمندسازی برندهای ویژه‌ای که توسط کمیته امداد ایجادشده، اختصاص دهیم.

شهردار کرمان افزود: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز زیرساخت و امکان داریم که بر اساس اولویت، برای تعدادی از افرادی که شرایط مناسب مالی ندارند، با حفظ کرامت، کارت‌هایی صادر کنیم تا بتوانند بدون پرداخت هزینه، از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

شعرباف با اشاره به پروژه‌های اقدام ملی مسکن و ابلاغیه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری گفت: شبیه این تخفیفات را می‌توان با مصوبه شورا برای ساخت‌وساز مسکن متعلق به خانواده کمیته امداد اِعمال کرد.

او افزود: در حوزه اشتغال منتظر تأیید یک مکان مناسب برای معرفی و اختصاص به‌عنوان بازارچه خوداشتغالی هستیم و در ایجاد این نوع بازارچه‌ها مانند فروشگاه «سی‌سی» در پارک «مشاهیر»، با کمیته امداد همکاری می‌کنیم.

به گزارش فت فتو، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: خوشحالم سازمانی که به فرموده امام خمینی (ره) در راستای خدمت و کمک به قشر محروم جامعه ایجادشده، مسیر خود را به‌خوبی طی می‌کند.

محمدرضا کمساری افزود: صاحبان اصلی انقلاب، همین کوخ‌نشینان هستند؛ چراکه بیشترین فشار اقتصادی روی دوش این قشر است، اما پای‌کارند که این موضوع مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

او اظهار کرد: برای نهاد کمیته امداد و افراد تحت حمایت آن، هر کاری که در قالب قانون و اختیارات شورای اسلامی شهر کرمان باشد، انجام خواهیم داد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز در این نشست گفت: قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که ابلاغ‌شده، فرصت‌های خوبی برای افراد تحت حمایت کمیته امداد به وجود آورده است.

حسین چناریان افزود: در حال حاضر، شهرداری کرمان در حال برنامه‌ریزی برای بودجه سال آینده است که می‌توانیم این فرصت‌ها را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کنیم.

او ادامه داد: در ماده دو تبصره ۶ این قانون آمده شوراهای شهر اختیاردارند در پرداخت‌ها به تخفیفات و معافیت‌ها برای افراد ناتوان توجه ویژه داشته باشند که دامنه گسترده‌ای در عوارض نوسازی، بهای خدمات شهری و عوارض مربوط به پروانه ساختمانی دارد.

چناریان افزود: ماده ۸ همین قانون در خصوص عوارض مربوط نقل و انتقالات املاک و دارایی‌های این افراد است که به شهرداری‌ها اجازه مساعدت به افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در این زمینه را می‌دهد؛ بنابراین، باید تعداد و مواردی را که نیازمند این نوع مساعدت هستند، تا قبل از بودجه‌ریزی سال آینده، به شهرداری اعلام کنید.

انتهای پیام




۱۰۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد استان کرمان فاقد مسکن هستند

منبع: ایـسنا
? ۱۰۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد استان کرمان فاقد مسکن هستند