یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان زرند برگزار گردید

همزمان با هفته دفاع مقدس وشب شهادت امام رضا علیه السلام یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان زرند برگزار گردید به گزارش فت فتواز کرمان همزمان با سالروز شهادت امام رضا علیه السلام یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان […]

همزمان با هفته دفاع مقدس وشب شهادت امام رضا علیه السلام یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان زرند برگزار گردید

به گزارش فت فتواز کرمان همزمان با سالروز شهادت امام رضا علیه السلام یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان زرند و شهدای گمنام با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین  جوشقانیان مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور و جمعی از مسئولین شهرستان خانواده شهدا و مردم ولایتمدار در حسینیه ثارالله سپاه زرند برگزار گردید در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان در خصوص خصلت و سجایای اخلاقی و رفتاری شهدا مطالبی را بیان نمود

وی افزود : خواسته شهدا تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر آرمان های انقلاب است تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر آرمان های انقلاب مهمترین خواسته شهدا است.

مسئول موسسه روایت سیره شهدا کشور گفت : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام شهدا امری ضروری است و ما باید در این راستا تلاش کنیم چرا که امروز جامعه اسلامی و نسل جوان ونوجوان نیازمند آشنایی هر چه بیشتر با این فرهنگ و سیره هستند و ما باید با برگزاری اینگونه برنامه ها و بیان اهداف امام و شهدا این فرهنگ را در جامعه بیش از گذشته تبیین کنیم.

راوی دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ما هر چه داریم به برکت رشادت ها و از خودگذشتگی این بزرگ مردان است، افزود: شهدا با تاسی از شهدای دشت کربلا در میدان حق علیه باطل حاضر شدند و این انقلاب را به پیروزی رساندند اکنون ما باید ادامه دهنده راه آنان باشیم و نگذارید هیچ خدشه ای به این انقلاب و ارزش های والای آن وارد شود.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت :اگر شهیدان در بین ما بودند توصیه ای جز پیروی از ولایت نداشتند. وشما نگاه کنید هرکجا مسئولین جلوافتادند به خاطر تبعیت محض از ولایت بوده ودر  اداره امور کشور گره و مشکل  افتاد بدلیل فاصله گرفتن و عقب افتادن از ولایت بود و حفره های عظیمی در کشور بوجود آمد.

وی فرهنگ دفاع مقدس  را برگرفته از فرهنگ عاشورا بیان نمودوافزود : دفاع مقدس ما برگ زرینی از برگ­های درخشان حادثه عاشورا در این زمان و مکان است. همانطور که حادثه عاشورا برای ما یک حادثه انقلابی و بیش از هزاران سال سابقه دارد، دفاع مقدس هم برای نسل‌های آینده همانگونه ماندگار خواهد بود، در واقع فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ عاشورایی است.

حجت الاسلام جوشقانیان در ادامه ویژگی دیگر شهدا ء را ،عبودیت وبندگی خدا،عشق به اهل بیت (علیه السلام ) ،اخلاص،زهد،ایثارواز خودگذشتگی،هجرت واستقامت بیان نمود وافزود:اگر به وصیت نامه شهداء نگاه کنید ،شهداء در مرحله اول هجرت را از خود شروع کردند ،یعنی از خود گذشتند،پلیدی ها را دور کردند وبه سوی معبود هجرت نمودند ودر یک کلام ره صد ساله را یک شبه طی نمود وبه صراط الهی رسیدند وامروز پیام یادواره شهداء این است ای مردم یک قدم برای خدا جلو بیائید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند  از برگزارکنندگان یادواره شهداء  تشکر نمود

این مراسم با مدیحه سرایی توسط کربلایی ابالفضل اکبری،دکلمه وچند برنامه فرهنگی همراه بود .

لازم به ذکر است پیکر مطهر شهید گمنام میهان ویژه این مراسم بود .




یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان زرند برگزار گردید

منبع: خــبرگزاری بســیج
? یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان زرند برگزار گردید