یادواره شهدای ۲۴ شهید شاهرخ آباد کرمان برگزار شد+تصاویر‌

همزمان با شام شهادت امام جواد (ع) بیست و چهارمین یادواره شهدای ۲۴ شهید روستای شاهرخ آباد کرمان برگزار شد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، بیست و چهارمین یادواره شهدای ۲۴ شهید روستای شاهرخ آباد منطقه زنگیاباد کرمان شامگاه گذشته با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان و […]

همزمان با شام شهادت امام جواد (ع) بیست و چهارمین یادواره شهدای ۲۴ شهید روستای شاهرخ آباد کرمان برگزار شد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، بیست و چهارمین یادواره شهدای ۲۴ شهید روستای شاهرخ آباد منطقه زنگیاباد کرمان شامگاه گذشته با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان و خانواده‌های معظم شهیدان در حسینیه شهدا و درجوار قبور مطهر شهیدان شاهرخ آباد برگزار شد.

در این مراسم سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا تنها با سرکشی و دیدار با آنها نیست، بلکه عمل به فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تکریم خانواده شهدا را رعایت حجاب، حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلاب و رهروی راه شهیدان دانست  و گفت: شهدا از ما می‌خواهند در مسیر اسلام و دین خدا ثابت قدم باشیم و اجازه ندهیم نااهلان بر جامعه اسلامی تسلط پیدا کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به وصیت شهید میثمی از شهدای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: میزان قدرت ما به میزان اعتقاد و اعتماد به خدای متعال بستگی دارد و امروزه کسانی که به‌دنبال وابستگی به قدرت‌های استکبار و آمریکا هستند بدانند که این خیالی باطل است و بایستی برای بالابردن قدرت و اقتدار این ملت فقط به خدا اعتماد کرد.

سردار ناظری با بیان بخشی از ویژگی‌های اخلاقی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: تواضع حاج قاسم در برخورد با مردم مثال زدنی است و فروتنی این شهید والامقام در رفتار با خانواده‌ها و فرزندان شهدا، افتادگی در برابر مردم و اطرافیان خود را باید بزرگ پنداشت.

وی با اشاره به اینکه همه شهدا در برابر دشمنان اسلام و دشمنان این مرز و بوم مقتدر و با صلابت ایستادگی می‌کردند اما در مواجه با مردم نهایت تواضع و فروتنی را داشتند گفت: امروز خدمت خالصانه به مردم پیروی از سیره شهدا است و شهدا برای خدمت به مردم و دین خدا رفتند و عزمتند شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: شهید سلیمانی نیت و اعتقاد خود را برای خدمت در راه خدا پاک کرد و مزد مجاهدت خود را از درگاه الهی دریافت کرد همانطور که سایر شهیدان در راه خدا جهاد کردند و اجر و پاداش خود را به‌واسطه شهادت دریافت کردند.

یادواره ۱۲ شهید روستای ده‌زیار کرمان به روایت تصویر
مراسم عزاداری شام غریبان امام جواد (ع) در کرمان به روایت تصویر
استاندار کرمان با خانواده شهیدان جهانگیر صدقی و زهرا افضلی دیدار کرد + تصویر

در این مراسم حجت‌السلام علی زواری نیز با اشاره به ویژگی‌های بارز شهیدان که باعث شد آنها را به سعادت و کمال برساند بیان کرد: نماز اول وقت تاثیر بسزایی در سعادت آدمی دارد چرا که در پی به جا آوردن فریضه الهی در اول وقت و به‌صورت جماعت، توفیقات بسیاری همچون صله رحم، کمک به همنوعان خود و تقرب و توسل به درگاه الهی کسب می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت به پدر و مادر است که توفیقات آدمی را در زندگی به اوج رسانده و دعای پدر و مادر سرنوشت انسان را می‌سازد گفت: دوست خوب و صدیق برای خود انتخاب کنید تا به کمال و سعادت برسید.

این کارشناس علوم اسلامی با اشاره به احادیث نقل شده از حضرت جوادالائمه (ع) برای کسب توفیقات در زندگی افزود: نخستین مسئله از منظر امام جواد (ع) در کسب توفیقات، خواستن است، اینکه آدمی توفیق را از خداوند طلب کند همانطور که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیوسته از درگاه الهی طلب شهادت داشت و مادام با هربهانه‌ای استفاده می‌کرد و از اطرافیانش می‌خواست تا برای شهادتش دعا کنند.

وی با بیان اینکه دومین موردی که مومن بشدت به آن احتیاج دارد موعظه و وعظ است تا پیوسته روح خود را بازسازی کند گفت: ائمه اطهار (س) همچون علی بن ابی طالب (ع) مدام از رسول خدا (ص) در خواست موعظه و اندرز داشت.

شهید , امام جواد (ع) | امام محمد تقی (ع) , استان کرمان , شهید , امام جواد (ع) | امام محمد تقی (ع) , استان کرمان , شهید , امام جواد (ع) | امام محمد تقی (ع) , استان کرمان , شهید , امام جواد (ع) | امام محمد تقی (ع) , استان کرمان ,

انتهای پیام/۵۱۱/




یادواره شهدای ۲۴ شهید شاهرخ آباد کرمان برگزار شد+تصاویر‌

منبع: تسنــیم
? یادواره شهدای ۲۴ شهید شاهرخ آباد کرمان برگزار شد+تصاویر‌