گزارش آنا از ترافیک در محور دیپلماسی؛ دیدار و رایزنی درباره افزایش مناسبات و تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با نمایندگان ۵ کشور خارجی درباره افزایش مناسبات دو جانبه و چندجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد. ملاقات امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همتای برونئی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در […]

به گزارش گروه منطقه و جهان فت فتو، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با نمایندگان ۵ کشور خارجی درباره افزایش مناسبات دو جانبه و چندجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همتای برونئی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با داتو اریوان یوسف وزیرخارجه برونئی ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با داتو اریوان یوسف وزیرخارجه برونئی ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضمن دعوت از مقامات عالی برونئی برای سفر بِه ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات دوجانبه با این کشور استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان از مواضع مفتی برونئی در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران قدردانی و بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی‌ برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از مواضع مثبت برونئی در مجامع بین‌المللی تشکر کرد.

وزیر خارجه برونئی نیز در این ملاقات با استقبال از افزایش همکاری‌ها در سطوح مختلف با ایران و ابراز امیدواری نسبت به افزایش دیدارها و تبادل هیات ها ، تاکید کرد همکاری‌ دو کشور در مجامع بین المللی ادامه یاید.

اریوان یوسف همچنین ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، از تداوم همکاری کشورهای اسلامی و از جمله ایران در موضوع فلسطین حمایت کرد.

 

دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با عبدالله دیوپ وزیر خارجه مالی دیدار کرد.

طرفین در این دیدار ضمن ابرازخرسندی از تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی طی یک سال گذشته بر توسعه همه جانبه مناسبات و استمرار رایزنی‌های سیاسی راجع به مسایل مورد اهتمام مشترک و بین المللی تاکید کردند.

در این دیدار پیگیری توافقات بعمل آمده در کمیسیون مشترک جامع همکاری‌های اقتصادی از طریق تماس میان بخش‌های خصوصی و تبادل هیات‌های فنی نیز مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

دیدار و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

 

رایزنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه بلاروس در نیویورک

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس ملاقات و در خصوص مسایل دوجانبه و تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.  

وزرای خارجه ایران و بلاروس بر اراده خود جهت اجرایی کردن توافقات مشترک و  توسعه و تعمیق هرچه بیشتر مناسبات تاکید کردند.

تحولات افغانستان، حمایت از روند چندجانبه گرایی، مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا و افزایش رایزنی‌های سیاسی و تخصصی در مجامع و نهاد‌های تخصصی بین المللی از دیگر محور‌های گفتگو‌های طرفین بود.

دیدار و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

 

دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در دیدار تانیا فایون وزیر خارجه اسلوونی در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، آخرین وضعیت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور مان گفت: ایران برای توسعه همه جانبه همکاری با دولت جدید اسلوونی آمادگی دارد.

طرفین همچنین بر ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌های فشرده دو کشور در ارتباط با برخی مسائل بین المللی و حمایت متقابل از نامزد‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی تاکید کردند.

دیدار و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

 

گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، امیرعبداللهیان امروز سه‌شنبه با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی درخصوص موضوعات و همکاری‌های دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کرد.

دیدار و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

 

رایزنی مارتین گریفیتس با امیرعبداللهیان در نیویورک

در ملاقات مارتین گریفیتس هماهنگ کنند امور بشردوستانه سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت انسانی و بشردوستانه مردم یمن، افغانستان، سوریه و اوکراین مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های گریفیتس بر تسهیل امور و حمایت کشورمان از ادامه تلاش‌های انساندوستانه بین المللی باهدف کاهش آلام انسانی تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی افزود: انتظار می‌رود سازمان ملل به رفع محاصره بشردوستانه مردم یمن، در کنار برقراری گفتگو‌های سیاسی واقعی توسط طرف‌های یمنی به منظور ادامه آتش بس در این کشور توجه داشته باشد.

مرور تحولات سیاسی و وضعیت بشردوستانه افغانستان و سوریه از دیگر مباحث مورد گفتگوی وزیر خارجه با نماینده ویژه دبیرکل در امور بشردوستانه بود.

امیرعبداللهیان عنوان نمود: در حالی که نزدیک به ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند که روزانه تعداد قابل توجهی با عبور از مرز‌های مشترک وارد ایران می‌شوند، اما از کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به این جمعیت بزرگ و بویژه آوارگان جدید افغانستانی در ایران خبری نیست.

وی بر ضرورت توزیع عادلانه کمک‌های بشردوستانه بین همه مردم سوریه و توجه جدی‌تر آژانس‌های بین المللی امدادرسانی به مردم سوریه تاکید کرد: درحالی که مردم این کشور از نبود آب آشامیدنی سالم و برق در رنج می‌باشند، تروریست‌ها و مسلحین در ادلب از وضعیت بسیار متفاوت تری برخوردار هستند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی تلاش‌های ایران برای توقف جنگ در اوکراین را تبیین کرد و بر ضرورت توجه به وضعیت آوارگان اوکراینی تاکید نمود.

گریفیتس ضمن تشکر از مهمان نوازی ایران از اتباع پناهجوی افغانستانی، ایران را نمونه مجزا در پذیرش و کمک به پناهندگان در دنیا دانست.

وی بر نبود بودجه کافی برای تامین نیاز‌های بشردوستانه در سه کشور مذکور اشاره و ابراز داشت: برخی کشور‌های کمک کننده علی رغم تعهد به کمک به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند.

وی بر گفتگو‌های خود با مقامات کشور‌های درگیر در بحران افغانستان اشاره و موضوع نحوه ارائه کمک‌های بشردوستانه را مطرح کرد.

نماینده دبیرکل در امور بشردوستانه در خصوص سوریه ابراز امیدواری کرد تا توافقی همانند انتقال غلات بین اوکراین و روسیه در سوریه برای انتقال کمک‌های بشردوستانه نیز اتفاق افتد.

وی گفتگوی سیاسی را برای ادامه آتش بس و ایجاد ثبات اقتصادی در یمن ضروری دانست و از توجه بدون تبعیض ایران به بحران اوکراین تشکر کرد.

دیدار و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

 

دیدار امیرعبداللهیان با سرپرست و اعضای دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن

همزمان با سفر رئیس جمهور به نیویورک، بخش صدور کارت ملی ایرانیان مقیم آمریکا توسط دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن راه اندازی شد.  

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیات همراه در ادامه برنامه‌های کاری در نیویورک با سرپرست و اعضاء دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن دیدار کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت خدمت رسانی به هموطنان مقیم آمریکا قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این نشست که با حضور ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد و خانم ارشادی معاون نمایندگی و سفیر دوم ایران نزد سازمان ملل برگزار شد بر عزم دستگاه دیپلماسی جهت رفع هرگونه مانع بر سر راه خدمت رسانی و ضرورت حمایت‌های حقوقی و کنسولی همه جانبه از ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران با برشمردن بخشی از اقدامات انجام شده در سال اول فعالیت دولت سیزدهم در زمینه تسهیل تردد ایرانیان خارج از کشور، تدوین قانون جامع ایرانیان، تسهیل نقل و انتقالات مالی و خدمات کنسولی، آغاز بکار صدور کارت ملی برای ایرانیان مقیم آمریکا و سایر کشور‌ها، ضرورت تسهیل مشارکت ایرانیان مقیم خارج توسعه کشور و تقویت ارتباط نسل‌های سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور را جزو اولویت‌های اساسی دستگاه سیاست خارجی دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به رهنمود‌های مقام معطم رهبری و دستورات رئیس جمهور در توجه جدی به حل مشکلات کنسولی و حقوقی ایرانیان خارج از کشور افزود: یکی از مهمترین وظایف همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران خدمت رسانی بدون وقفه و تبعیض به همه ایرانیان عزیز، بدون نگاه به گرایش دینی و سیاسی آنان است.

در این نشست سرپرست و اعضای دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن نیز  گزارشی از حوزه مسئولیت‌های کاری خویش به وزیر امور خارجه ارائه دادند.

کاهش مدت زمان ارائه خدمات کنسولی، بهینه سازی فرآیند‌های اداری و ارائه مشورت‌های تخصصی کنسولی و حقوقی به همه هموطنان مقیم آمریکا توسط دفتر حفاظت منافع از جمله تأکیدات وزیر امور خارجه در این نشست می‌باشد.

دیدار و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

انتهای پیام/




گزارش آنا از ترافیک در محور دیپلماسی؛ دیدار و رایزنی درباره افزایش مناسبات و تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور

منبع:آنـــا
? گزارش آنا از ترافیک در محور دیپلماسی؛ دیدار و رایزنی درباره افزایش مناسبات و تحولات منطقه‌ای با نمایندگان ۵ کشور