گزارشات از کشت و صنعت جیرفت نگران‌کننده است/ لزوم تعیین تکلیف معادن فاریاب

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بلاتکلیفی معادن فاریاب انتقاد کرد و گفت: ضمن اینکه باید هرچه وضعیت معادن فاریاب مشخص شود از کشت و صنعت جیرفت هم گزارشات خوبی دریافت نکردیم. دکتر محمدرضا پور ابراهیمی امروز هفتم مهرماه در جمع فعالان اقتصادی بخش کشاورزی، معدنی و صنعتی جنوب کرمان گفت: شاهد […]

فت فتو/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بلاتکلیفی معادن فاریاب انتقاد کرد و گفت: ضمن اینکه باید هرچه وضعیت معادن فاریاب مشخص شود از کشت و صنعت جیرفت هم گزارشات خوبی دریافت نکردیم.

دکتر محمدرضا پور ابراهیمی امروز هفتم مهرماه در جمع فعالان اقتصادی بخش کشاورزی، معدنی و صنعتی جنوب کرمان گفت: شاهد اتفاقات مثبتی در سازمان توسعه تجارت    هستیم و منطقه جنوب کرمان یک ظرفیت خوبی برای صادرات و اقتصاد کشور بشمار می آید و باید به ایجاد پایانه صادراتی و مرز  هوایی کمک شود.

وی افزود: رایزن بازرگانی در مسکو باید تعیین تکلیف شود اگر چه  اتاق تعاون مرکز تجاری را راه اندازی کرده است که باید با جیرفت و جنوب کرمان نیز  ارتباط برقرار کنند و تبالادت ارزی تسهیل شود زیرا مسیر خوبی در اصلاح تجارت خارجی در پیش است و وضعیت تراز تجاری  کشور که طی سه سال پیاپی منفی بوده باید بهبود پیدا کند.

پورابراهیمی گفت: وقتی فرار مالیاتی کاهش پیدا کند میزان درآمد مالیاتی بیشتر خواهد شد و به همین استناد وقتی در  تعرفه های صادراتی تجدید نظر شود حتما میزان صادرات افزایش پیدا می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پیگیری تعهدات ارزی با همکاری بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت در سطح ملی خبر داد و افزود: برای حمایت از بخش خصوصی همه باید با تعامل و همکاری موانع را رفع کنند تا اینکه زمینه تولید و صادرات فراهم شود.

وی به ابلاغ دیرهنگام  الگوی کشت از طرف وزرات جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: باید همه چالش ها در بخش های خدمات، معادن و کشاورزی زمانی اعلام شوند که مفید واقع گردند.

پورابراهیمی بر لزوم اجرای طرح های اقتصادی  تاکید کرد و افزود: باید به مشکلات زیست محیطی در جنوب کرمان رسیدگی شود و اگر چه بر رعایت قوانین و مقررات تاکید دارم اما باید در کنار تغییر قانون راهکار حل مشکلات نیز ارائه شود.
وی نسبت به طرح مشکلاتی در مورد نحوه خدمات دهی تامین اجتماعی قول مساعدت داد و افزود: اگر در این زمینه مصادیقی به صورت مشخص وجود داشته باشد با قدرت ورود خواهم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از  رسیدگی به همه انتقادت، پیشنهادات، نظرات و مشکلات مطرح شده در زمینه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی  از طرف فعالان بخش اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: مسائل مطرح شده در سه بخش توسط دستگاه های اجرایی محلی با ریاست فرمانداران، استانی با ریاست استاندار و ملی قابل حل هستند که به هر شکل ممکنی نتیجه کار به دست همه خواهد رسید.

پورابراهیمی با ابراز نگرانی از وضعیت کشت و صنعت جیرفت به استناد گزارشات دریافتی افزود: بر اساس گزارشات دریافتی کشت و صنعت جیرفت وضعیت مطلوبی ندارد و باید برنامه کشت، تولید و سودآوری را ارائه بدهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف وضعیت تعاون روستایی جنوب کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در چارچوب قانون و آنچه به مصلحت عمومی است از این موضوع حمایت جدی خواهم کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت معادن فاریاب در جنوب کرمان و خلع ید سرمایه گذار اظهار کرد: معادن در بخش اقتصادی و اشتغال برای جنوب کرمان یک غنیمت هستند و آغاز فعالیت مجدد معادن از خلع ید سرمایه گذار مهمتر است زیرا استفاده از بیمه بیکاری توسط کارگران آن هم با حداقل حقوق در این شرایط بد اقتصادی  قابل قبول نیست و نباید این معادن و کارگران بین زمین و هوا معلق باشند.

انتهای پیام




گزارشات از کشت و صنعت جیرفت نگران‌کننده است/ لزوم تعیین تکلیف معادن فاریاب

منبع: ایـسنا
? گزارشات از کشت و صنعت جیرفت نگران‌کننده است/ لزوم تعیین تکلیف معادن فاریاب