کوهبنان دارای آثار تاریخی فراوانی است

شهردار کوهبنان گفت:کوهبنان دارای آثار تاریخی فراوانی است که نظیر آن در سطح استان وجود ندارد . فت فتو کرمان –  جلسه کارگروه میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان با رویکرد تعامل و همکاری بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر،  احمد محمدی شهردار و رئیس اداره میراث فرهنگی در محل دفتر […]

شهردار کوهبنان گفت:کوهبنان دارای آثار تاریخی فراوانی است که نظیر آن در سطح استان وجود ندارد .

فت فتو کرمان –  جلسه کارگروه میراث فرهنگی شهرستان کوهبنان با رویکرد تعامل و همکاری بین شهرداری و اداره میراث فرهنگی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر،  احمد محمدی شهردار و رئیس اداره میراث فرهنگی در محل دفتر شهردار برگزار شد.

 احمد محمدی شهردار کوهبنان گفت: شهر کوهبنان دارای آثار و ابنیه تاریخی فراوانی است که نظیر آن در سطح استان وجود ندارد و به طور قاطع می‌توان گفت کوهبنان شهر باستانی دیار کریمان است.

به گفته شهردار کوهبنان آثار تاریخی و فرهنگی هویت، تاریخ و فرهنگ ما را تشکیل داده است و شهرداری‌ها نقش مهمی در حفظ هویت تاریخی شهر دارند و نگاه ما به حفظ تاریخ با افتخار کوهبنان، یک نگاه حمایتی است.

 محمدی ضمن اشاره به اهمیت تعامل و همکاری با اداره میراث فرهنگی گفت:به حفظ میراث فرهنگی و بافت تاریخی اعتقاد راسخ داریم و معقتدیم انسجام و هماهنگی این دو نهاد می‌تواند اثرات خوبی در ساماندهی و هویت بخشی بافت تاریخی و تسهیل امور شهروندان داشته باشد.

او می‌گوید: شهری زنده است که گردشگری در آن رونق داشته باشد و شهرداری‌ها در مبحث مدیریت شهری با ایجاد زیرساخت‌ها و جاذبه از طریق زیبا سازی و فضاسازی، در رونق گردشگری اثر گذار می‌باشند.

شهردار کوهبنان گفت: بنای مقبره آخوند (محمد شهید کوهبنانی) یکی از مهم‌ترین بنا‌های تاریخی شهر کوهبنان می‌باشد که تکمیل پروژه بهسازی و زیباسازی آن در دست اقدام است تا این منطقه به قطب گردشگری شهر تبدیل شود.

احمد محمدی می‌گوید: در راستای رونق گردشگری، توسعه عمرانی و اقتصادی شهرکوهبنان پذیرای سرمایه گذاران هستیم تا با اجرای طرح‌های مشارکتی و سرمایه گذاری بتوانیم گامی در راستای توسعه شهر کوهبنان برداریم.

انتهای پیام/ی




کوهبنان دارای آثار تاریخی فراوانی است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? کوهبنان دارای آثار تاریخی فراوانی است