کمک ۶ میلیاردی برای رفع سوءتغذیه کودکان و مادران باردار کرمانی

یحیی صادقی بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ کودک مبتلابه سوءتغذیه و ۷۴۵۰ مادر باردار و شیرده از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه این کودکان و مادران باردار هزینه شده است. به گزارش فت فتو؛ یحیی صادقی مدیرکل […]

یحیی صادقی بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ کودک مبتلابه سوءتغذیه و ۷۴۵۰ مادر باردار و شیرده از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه این کودکان و مادران باردار هزینه شده است.

به گزارش فت فتو؛ یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان هدف این نهاد در حمایت از کودکان گرفتار سوءتغذیه و مادران باردار و شیرده را ارتقای وضع تغذیه این افراد دانست و افزود: رویکرد اصلی این نهاد، آموزش شیوه‌های ارتقای کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلابه سوءتغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل است.

وی بیان کرد: آن دسته از مادران دچار سوءتغذیه که از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و به میزان ۱۰۰ هزار تومان کالا خریداری کنند.

صادقی ادامه داد: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب، دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: کودکان دچار سوءتغذیه نیز توسط مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و این نهاد برای رفع سوءتغذیه این کودکان نیز ماهیانه کارت‌های سبد غذایی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان جهت خرید از فروشگاه صادر می‌کند و سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی، سویا و … است که ماهانه بین مادران باردار و شیرده و کودکان سوءتغذیه توزیع می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح «همسفره» با رویکرد تلاش در جهت رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرست آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند اجراشده است.

صادقی ادامه داد: برای تأمین مواد خوراکی موردنیاز هر کودک، حساب بانکی ویژه‌ای افتتاح‌شده که سقف برداشت ماهیانه سرپرست خانواده برای هر کودک، معادل تهیه یک سبد غذایی است که تنها جهت خرید اقلامی که مصرف آن‌ها برای کودک مفید و ضروری است امکان خرید وجود خواهد داشت تا از این طریق مواد ضروری موردنیاز رشد کودکان با نظارت این نهاد تأمین شود.

انتهای پیام/تاج الدینی




کمک ۶ میلیاردی برای رفع سوءتغذیه کودکان و مادران باردار کرمانی

منبع:آرمـان
? کمک ۶ میلیاردی برای رفع سوءتغذیه کودکان و مادران باردار کرمانی