کلاهبرداری اینترنتی ۶۷ درصد جرائم فضای مجازی بم را تشکیل می دهد

کرمان – فرمانده انتظامی بم گفت: کلاهبرداری اینترنتی ۶۷ درصد پرونده های جرائم فضای مجازی را طی یک ماهه گذشته به خود اختصاص داده است. به گزارش فت فتو، سرهنگ یوسف سلیمانی تاکید کرد: تحقیقات میدانی در شهرستان بم با مردم توسط کارشناسان ما و همچنین بررسی پرونده های جرائم فضای مجازی نشان می دهد، […]

کرمان – فرمانده انتظامی بم گفت: کلاهبرداری اینترنتی ۶۷ درصد پرونده های جرائم فضای مجازی را طی یک ماهه گذشته به خود اختصاص داده است.

به گزارش فت فتو، سرهنگ یوسف سلیمانی تاکید کرد: تحقیقات میدانی در شهرستان بم با مردم توسط کارشناسان ما و همچنین بررسی پرونده های جرائم فضای مجازی نشان می دهد، متاسفانه کلاهبرداری اینترنتی با بیشترین فراوانی در صدر جرائم یک ماهه گذشته قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعتماد نابجا و زودباوری از دلایل اصلی شهروندان زیان دیده از کلاهبرداری های فضای مجازی در بم است ادامه داد: بیشترین شگردی که مجرمان برای فریب مالبختگان استفاده می کنند دریافت کدهای ارسالی برای آنها با ترفند برنده شدن افراد در قرعه کشی و جلب اعتماد فرد جهت واریز پول به حسابشان بوده است که با دریافت این کدها به راحتی از طریق ورود به همراه بانک حساب مورد نظر را خالی می کنند.

فرمانده انتظامی بم تصریح کرد: برخی افراد هنگام خرید از بازارهای آنلاین از قبیل پلتفرم دیوار، صفحات فروش اینستاگرامی یا درگاه های اینترنتی بدون تحقیق، به ادعای طرف مقابل اطمینان می کنند و اینگونه بخشی از سرمایه و دارایی خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به تلاش های کارشناسان پلیس در آموزش همگانی مردم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری کارشناسان پلیس فتا بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی در مدارس، مساجد و ادارات برگزار کردند.

وی افزود: لازم است مردم بدانند اقدامات پیشگیرانه پلیسی از قبیل نصب بنر در معابر عمومی، تهیه بروشور و محتواهای آموزشی در کانال ها و رسانه های محلی به منظور آگاه سازی شهروندان بوده تا شاهد اینگونه ساده انگاری ها و کلاهبرداری های زیانبار نباشیم.

کد خبر ۵۶۹۵۵۴۵




کلاهبرداری اینترنتی ۶۷ درصد جرائم فضای مجازی بم را تشکیل می دهد

منبع: مــهر
? کلاهبرداری اینترنتی ۶۷ درصد جرائم فضای مجازی بم را تشکیل می دهد