کشور را به اخم یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم

کرمان– رئیس جمهور با اشاره به اینکه میز مذاکره را ترک نکرده و به صورت منطقی مذاکرات را دنبال می کنیم، گفت: هرگز کشور را به اخم یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست با نخبگان و خانواده ایثارگران استان کرمان اظهار کرد: بیان نکات […]

کرمان– رئیس جمهور با اشاره به اینکه میز مذاکره را ترک نکرده و به صورت منطقی مذاکرات را دنبال می کنیم، گفت: هرگز کشور را به اخم یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست با نخبگان و خانواده ایثارگران استان کرمان اظهار کرد: بیان نکات و پیشنهادات و نقدها برای دولت مفید است.

وی با اشاره به اینکه چهار پایه نظام ما اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امروز مهم‌ترین معروف در جامعه ما عدالت است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: باید عدالت بر توسعه یافتگی‌های ما سایه بیفکند و همه تلاش کنیم توسعه یافتگی در پرتوی عدالت شکل بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه یافتگی در جوامع توسعه یافته همه جانبه نیست، گفت: آنها بیشتر در زمینه اقتصاد پیشرفت کرده‌اند در صورتی که در زمینه‌های اخلاقی و معنویت مشکل دارند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین بحران امروز غرب مشکل ترک خانواده و بی توجه به مسئله خانواده است و زشت‌ترین گناهان به عنوان شاخص تمدنی تعریف می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما معتقدیم باید پیشرفت جامعه در پرتوی عدالت باشد چنانچه که رهبری هم در این زمینه تاکید فرموده اند و محور بیانیه گام دوم هم اجرای عدالت است.

نیازمند نیروهای تحول گرا هستیم

رئیسی گفت: ما هم در دولت محور کار و سند بودجه ۱۴۰۱ را بر مبنای عدالت گذاشته‌ایم و بررسی می‌شود که کدام مناطق به صورت نسبی پیشرفته‌تر است و کدام مناطق محرومیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام این کار در اجرا آسان نیست، افزود: به لطف خدا و شهدا امیدواریم گام‌های مفیدی بر داریم. برای اجرای عدالت قوانین، مجریان و داوری‌های باید عادلانه باشد.

رئیسی بیان کرد: پرچم هدایت امروز دست رهبری است؛ عدالت باید به صورت عینی و عملی تحقق یابد که به کمک مردم باید انجام شود نقش مردم بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی گفت: ما در جهت تحول و توجه به عدالت نیروهای تحول گرا نیاز داریم. تاکید بر استفاده از نیروهای جوان تحول گرا و انقلابی داریم که در میدان حاضر باشند. در این رابطه نیروهای بومی اولویت دارند.

وی عنوان کرد: استفاده از نیروی جوان کارآمد و بومی حتماً در کارها اولویت دارد چرا که انگیزه بیشتری دارند و دغدغه‌های رفت و آمد، ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنا به تاکید رهبری نمایندگان نباید در امور انتصابات دخالت نکنند و من هم به مدیران گفته‌ام که از نماینده‌ها مشورت بگیرید اما خود تصمیم بگیرید و استقلال در تصمیم را مخدوش نکنید.

همه اتباع بیگانه باید دارای شناسه باشند

وی عنوان کرد: نسبت به موضوع مهم مربوط به اتباع بیگانه گفته‌ام برای همه اتباع شناسه ایجاد شود و اتباع بیگانه ای بدون شناسه در کل کشور نباشد.

رئیسی عنوان کرد: وضعیت تحصیل، کار، ازدواج، طلاق و جابجایی در شهرها باید تحت نظر باشد؛ این کار در وزرات کشور آغاز شده و پیشرفت هم داشته است. سازمان ملی مهاجرین تشکیل می‌شود که آغاز کار باید از طریق شناسه انجام شود.

رئیسی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استان کرمان، کشاورزی است که باید موانع در این زمینه رفع شود، بیان کرد: باید کاری کنیم که کشاورزی در روستا به صرفه باشد.

وی عنوان کرد: چنانچه الگوی کشت را به سمت تأمین کالاهای اساسی ببریم، استقلال کالاهای اساسی در کشور تضمین می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در گذشته به خوبی ایجاد نشده است، افزود: نیروگاه‌هایی که در سال‌های قبل باید ساخته می‌شد را نساخته‌اند اما بالاخره باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و در این زمینه همه بدنه دولت کار کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی رهبری دستور می‌دهد همه باید در میدان مجری باشیم، افزود: حاج قاسم گاهی با مشکلی مواجه می‌شد اما تصمیم می‌گرفت مشکل را برطرف کند و همیشه به دنبال رفع مشکل و در فعالیت‌های خود مصمم بود.

لزوم توجه ویژه به گردشگری مقاومت در کرمان

رئیسی همچنین به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان اشاره و عنوان کرد: کرمان یک استان تاریخی، فرهنگی و با تمدن غنی است و حالا مساله مهم گردشگری مقاومت هم به ظرفیت‌های آن اضافه شده است.

وی گفت: مقاومت بر گردشگری غالب شده است و وزارت گردشگری موظف است گردشگری مقاومت استان را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان کرمان را معادن دانست و گفت: معادن باید دست افراد کاربلد، دلسوز و انقلابی باشد که خام فروشی نکنند و بخشی از درآمدها هم در استان کرمان هزینه شود.

رئیس جمهور گفت: در حالی برخی معادن تعطیل است که جوانان انقلابی آماده کار هستند. در این حوزه در کنار بهره برداری معادن بحث انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها برای رفع محرومیت از استان مورد تاکید است.

رئیسی ادامه داد: در گذشته جهاد سازندگی در جهاد کشاورزی ادغام شد اما بنده گفتم که جهاد سازندگی را باید احیا کرد.

وی گفت: جریان جهادی در کشور وجود دارد و جوانان در حال انجام کارهای جهادی هستند. شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شده است تا هدایت، حمایت و نظارت بر گروه‌های جهادی انجام شود و در صورت نیاز دولت بتواند حمایت کند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای جدی قانون جمعیت و تعالی خانواده اظهار کرد: مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان کرمان نداریم؛ مرکز مبارزه با مواد مخدر یا بهزیستی باید اعتبار آن را درنظر بگیرد این مساله بسیار مهم و از ضرورت‌ها و فوریت‌ها است.

رئیس جمهور عنوان کرد: در بانک‌ها شورای فقهی تشکیل شده است اما اساساً مساله اساسی اصلاح نظام بانکی است؛ قبلاً کارهایی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست. در شورای فقهی ارتباطات بانک‌ها با بانک مرکزی و با مردم مورد نظر است.

پیشرفت کشور را به مذاکرات وابسته نکرده‌ایم

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تهدید و تحریم از جانب دشمنان وجود دارد اما ما پیشرفت کشور را به این مسائل وابسته نکرده‌ایم. مذاکره با جهان در حال انجام است و کار با منطق دنبال می‌شود؛ میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم اما کشور را هم معطل نمی‌کنیم. کشور را به اخم و یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات نفتی و غیرنفتی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به خوبی در حال انجام است، افزود: اصلاح اقتصادی قبلاً اگر انجام می‌شد کم هزینه تر بود اما امروز آن را دنبال می‌کنیم و یقین بدانید به لطف خداوند مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت این را با علم عرض می‌کنم که آینده روشن است.

وی ادامه داد: با هدایت رهبر معظم انقلاب و حرمت شهدا امور پیش خواهد رفت دغدغه مندی مردم بسیار مبارک است و نشان می‌دهد که جامعه ما حس دارد.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولت، دولت مردمی است، همه ما نسبت به هر کجی باید حساس و پیگیر باشیم و با اراده مردم و مسئولان وضعیت بهتر می‌شود.

وی اظهار کرد: ما باید اعتقاد داشته باشیم علی رغم همه این تهدیدها و مشکل‌ها که ما می‌توانیم موفق باشیم و پیشرفت کنیم.

کد خبر ۵۵۶۱۴۶۴




کشور را به اخم یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم

منبع: مــهر
? کشور را به اخم یا لبخند دیگران معطل نمی‌کنیم