کشور دچار قحطی نشده فقط در ساختار نظام توزیع تغییراتی ایجاد شده است/

حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی با بیان اینکه کسی که اجناس را در خانه خود ذخیره می‌کنند فقط کار را بدتر می‌کند، افزود: در کشور قحطی نیامده است فقط نظام توزیع دچار تحولاتی شده و در این بحران باید صرفه جویی و میانه روی را هر چند اندک فراموش نکنیم. به گزارش “فت فتو” آیین […]

حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی با بیان اینکه کسی که اجناس را در خانه خود ذخیره می‌کنند فقط کار را بدتر می‌کند، افزود: در کشور قحطی نیامده است فقط نظام توزیع دچار تحولاتی شده و در این بحران باید صرفه جویی و میانه روی را هر چند اندک فراموش نکنیم.

به گزارش “فت فتو” آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد.

خطیب جمعه کرمان؛ مسئولان باید پاسخگوی  مردم باشند/مردم هم باید مطالبه گری را اولویت قرار دهند

حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی تصریح کرد: در دستورات دینی ما اکثر واجبات حداقل و حداکثری دارند مانند  نماز که در روز ۱۷ رکعت آن واجب است و یا ر‌وزه که در سال ۳۰ روز باید روزه بگیریم.

وی با بیان اینکه بعضی چیزها مانند تقوای حد ندارند و در دستورات دینی آمده است که تا می‌توانید تقوای الهی پیشه کنید افزود: لقمان حکیم به پسر خود سفارش می‌کند که یاد خدا و معاد را از یاد نبرد و اگر باور داشته باشیم که قیامتی وجود دارد و آنجا اعمال ما محاسبه می‌شود، جامعه ما به شکل دیگری بوده و دعوا و اختلاف در جامعه کمتر می‌شود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر چقدر یاد خدا و معاد را فراموش کنیم، گره‌های زندگی ما بیشتر خواهند بود گفت: در قیامت زمانی که روح از بدن جدا شود، تمام ظلم‌هایی که انسان کرده مقابل چشمانش می‌آید از این رو اگر معاد را فراموش نکنیم، مراقب رفتار و گفتار خود هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از آثار نماز جمعه باید این باشد که آنچه که گفته می‌شود را در زندگی خود اجرایی کنیم و اگر اینگونه باشد هرحرفی را نمی‌زنیم و هرکاری را نمی‌کنیم ادامه داد: باید مراقب باشیم که در این میان کار شیطان وسوسه‌گری است.

توکلی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر کرمان با اشاره به اینکه یکی از مسئله‌های مهم امروز کشور ما، مسائل اقتصادی است بیان کرد: امروز در تمام کشورها بحران غذایی است.

وی با بیان اینکه جنگ روسیه و اکراین به این بحران دامن زده است گفت: این دو کشور ۲۵ درصد گندم جهان را تامین می‌کردند و حالا خود این دو کشور دچار مشکل شده‌اند گفت: اکراین به سبد نان معروف است اما خود این کشور دچار بحران شده و در این کشور نان جیره بندی شده است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا می‌شد و مسئولین کشور به توصیه‌های مقام معظم رهبری بیشتر عمل می‌کردند کشور ما امروز کمتر آسیب‌پذیر بود افزود: واگذاری‌ها به بخش خصوصی فاصله طبقاتی در جامعه را بیشتر کرد و چیزی دست مردم را نگرفت.

وی با بیان اینکه وقتی یارانه ۴۵ هزار تومانی برای عده‌ای کسر شان باشد و برای عده‌ای کسی بگوید ۴۵تومان یارانه کسر شان من است و کسی بگوید این مقدار مشکلی از من را حل می‌کند، نشان دهنده فاصله طبقاتی است افزود: امروز در کشور از نظر اقتصادی به خیلی‌ها فشار می‌آید و در زندگی خود مانده‌اند.

توکلی با اشاره به اینکه کشور به یک جراحی در اقتصاد احتیاج داشت بیان کرد: ممکن است ایراداتی در ابتدای این جراحی اقتصادی وجود داشته باشد و ما خودمان در این جراحی باید نقش داشته باشیم بنابر این مسئولان باید به مردم جوابگو باشند و اقدامات و کارهایی را که انجام می‌دهند را برای مردم تشریح کنند.

وی با بیان اینکه کسی که اجناس را در خانه خود ذخیره می‌کنند فقط کار را بدتر می‌کند، افزود: در کشور قحطی نیامده است فقط نظام توزیع دچار تحولاتی شده و در این بحران باید صرفه جویی و میانه روی را هر چند اندک فراموش نکنیم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه در شرایطی که عده‌ای از مردم روغن پیدا نمی‌کنند افرادی هستند که چندین تن روغن را به کشورهای دیگر قاچاق می‌کنند گفت: هیچ گرگی گوشت گرگ دیگر را نمی‌خورد اما بعضی از ما انسان‌ها علنی گوشت هم را می‌خوریم و به هم ظلم می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت باید به صورت ویژه به این مسائل رسیدگی کنند افزود: امروز در فضای مجازی معاندین فضا را آلوده کرده‌اند و رسانه‌های معاند در صدد تخریب مسئولان نظام و فضای جامعه هستند و مردم ما باید مراقب باشند که فریب این تبلیغات سوء را نخورده و هر چیزی را که در گوشی‌های خود می‌بینند، باور نکنند.

توکلی با بیان اینکه مسئولان باید به مردم جوابگو باشند و اقدامات و کارهایی را که انجام می‌دهند را برای مردم تشریح کنند گفت: مردم هم باید مطالبه‌گر باشند اما این مطالبه‌گری از مسئولان باید محترمانه باشد.

وی با اشاره به اینکه استاندار کرمان در سطوح مختلف وضعیت مدیران را مشخص کرده و این تاخیر ۷ الی ۸ ماهه را جبران کند افزود: مدیران جهادی به ویژه در حوزه کشاورزی و جنوب استان باید به فکر مردم باشند.

امام جمعه زرند؛ اصلاح ساختار اقتصادی به نفع اقشار محروم جامعه است

حجت الاسلام قادری امام جمعه موقت زرند با اشاره به لغو قانون کاپیتولاسیون گفت: در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه قانون کاپیتولاسیون و لغو امتیاز تنباکو به فرمان مرجع عالیقدر آیت الله میرزا حسن شیرازی هست که هر دو مورد مهم هستند زیرا با لغو این دو قانون ایران از زیر سلطه امریکا و انگلیس و زورگویان جهان خارج شد .

امام جمعه موقت زرند گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به قانون ننگین کاپیتولاسیون فرمودند: ملت ایران را از سگ های آمریکایی پست تر کرده بود و چنانچه یک سگ امریکایی در ایران زیر گرفته میشد ایرانی ها را بازخواست میکردند حتی اگر شاه ایران باشد اما اگر یک اشپز امریکایی شاه ایران را زیر میگرفت هیچکس حق دخالت و اعتراض نداشت و این از دلایل اعتراض و لغو قانون کاپیتولاسیون بود که همه ان خفت و خاری بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری ایت الله میرزای شیرزای را عالم بزرگ و پرچمدار یک مبارزه پر معنا علیه مراکز فساد و کانون های انحراف دانستند و فرمودند که حکم این مرجع عالیقدر بساط کمپانی انگلیسی را از ایران برچید.

امام جمعه موقت زرند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دشمن شناسی افزود: دشمنان ما چه داخلی و چه خارجی دوست ندارند ما حس  دشمن شناسی داشته باشیم و از شرایط مومنین واقعی دشمن شناسی هست. که میرزای شیرازی به خوبی این کار را انجام داد.

وی افزود : از دیگر کارهای بزرگی که میرزای شیرزای انجام داد مبارزه با استعمار بود.

حجت الاسلام قادری با اشاره به اهمیت برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم و اصلاح ساختار اقتصادی گفت : این طرح به نفع اقشار ضعیف و کم درآمد است .

وی همچنین افزود: بزرگان همواره اشاره داشتند که برای تشخیص مسیر صحیح ببنید اتش دشمن به کدام سمت است و مسیر درست و صحیح را پیدا کنین و امروز باید ببینیم اتش دشمن به کدام طرف است ، اتش دشمن به سمت دولت است و دشمن نمیخواهد بگذارد طرح بزرگی که دولت سیزدهم با جرات و جسارت در حال اجراست هدف قرار داده و میخواهند نگذارند این طرح اجرا شود .

حجت الاسلام قادری گفت:  رییس جمهور محترم در جایی اشاره داشتند برای حمایت از مردم حتی از ابروی خودم هم میگذرم تا مردم مان در رفاه باشند و برای کمک به مردم اینجا هستم .

امام جمعه موقت زرند گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بحث جهاد تبیین را مطرح کردند و امروز نیز قلم به دستان و تریبون دارها باید با حمایت از اجرای این طرح ابعاد خوب انرا برای مردم بیان کنند . 

وی افزود: به خدمتگزاران صدیق نظام اعتماد کنیم و همراهی کنیم و‌ وظیفه ما همراهی است .وظیفه دولت نظارت بسیار قوی باید باشد تا این طرح اقتصادی با شکست مواجه نشود و موفق شود .

امام جمعه موقت زرند همچنین اظهار داشت:  دولت محترم باید نظارتش زیاد باشد تا بتواند افزایش قیمتها بازار را کنترل کند و امیدواریم که این اتفاق بیفتد تا تورم افسار گسیخته بخوبی مهار شود . 

وی در پایان گفت: روز ملی جمعیت را در پیش داریم و ما در این زمینه یکبار فریب دشمن را خوردیم و امروز تبعات ان را شاهد هستیم و باید همه در این زمینه تلاش لازم را نسبت به افزایش جمعیت داشته باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان  قلعه گنج؛ برای اداره منطقه احتیاجی به دخالت بیگانگان نیست / بیماری نظام اقتصادی یک میراث به‌جای‌مانده از دهه های گذشته بلکه از زمان طاغوت است

 ظهر امروز ۲۳  اردیبهشت ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«محمد رئیسی»امام جمعه موقت شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: نشانه های انسان بصیر در کلام نورانی امیرمومنان علی علیه السلام که می فرماید:
إنّما البَصيرُ: مَن سَمِعَ فَتَفَكَّرَ ، هرچی شنید تفکر می کند.

وی ادامه داد: شبهاتی که امروزه در فضای حقیقی و فضای مجازی در حال انتشار می باشد آنها را رصد و تفکر کند و نَظَرَ فأبصَرَ ، ببيند و بينا شود و انتَفَعَ بالعِبَرِ ، و از عبرتها بهره گيرد ثُمّ سَلَكَ جَدَدا واضِحا سپس راه آشكار و روشن را در پيش گيرد.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیداربا برخی از و معلمان ضمن تبریک ایام گرامیداشت مقام شامخ معلم گفت: سنگینی بار اجرای مسائل مهم نظام، تعلیم و تربیت، بیش از همه به دوش معلمان می باشد. معلمان عزیز در مقاطع مختلف همچون دوران دفاع مقدس و حوادث گوناگون سیاسی با نقش آفرینی درست خود، نوجوانان و جوانان  را هدایت می کردند امروز هم معلمان باید بیش از همیشه متوجه نقش مهم و مسئولیت بزرگشان باشند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد :به مشکلات معیشتی معلمان، بیمه بازنشستگی و درمان معلمان توجه ویژه‌ای شود 
هرچند مسائلی همچون مشکلات معیشتی نباید موجب خستگی و ملول شدن یا تحقیر و کوچک انگاشتن کار بزرگ و با ارزش آنها شود ،چرا که خداوند متعال در آیات نخستین وحی،  خود را اولین معلم انسان در قرآن معرفی می فرماید. این نشان از جایگاه والا و با ارزش معلم است. 

خطیب جمعه قلعه تصریح کرد : بیماری نظام اقتصادی یک میراث به‌جای‌مانده از دهه های گذشته بلکه از زمان طاغوت است،  که به سامان مطلوب خود نرسیده است، دولت با استفاده از شرایط داخلی و خارجی گام‌های مهم را بر دارد و مردمی‌سازی یارانه‌ها از اصلی‌ترین گام‌های مانع‌زدایی برسر راه رشد اقتصادی است،امروز دولت دست به جراحی عظیم اقتصادی زده بطبع هر جراحی یکسری درد و آلامی را باید تحمل نمود  تا بعد از آن بهبود ی کامل حاصل شود

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عرض کرد: دیدار امیر قطر با رهبر انقلاب، حضرت آقا فرمودند: توقع از جهان عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی در مقابل این جنایت‌های آشکار صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین است، برای اداره منطقه احتیاجی به دخالت دیگران نیست، صهیونیست‌ها هر جا پا می‌گذارند فساد ایجاد می‌کنندو بنابراین ما کشورهای منطقه هر چه می‌توانیم باید روابط خود را از طریق همفکری و همکاری تقویت کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بافت؛

حجت الاسلام ابوطالب ایرانپور امام جمعه موقت شهرستان بافت ضمن توصیه نمازگزاران محترم به تقوای الهی گفت:ما از مردم عزیز صبر انقلابی و حوصله انقلابی انتظار داریم که مردم می‌توانند با صبر و حوصله انقلابی ما را از این پیچ تاریخی عبور دهند

امام جمعه موقت در ادامه گفت: رهبر حکیم انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار با کار گران فرمودند دولت بر نامه های مهمی در پیش دارد که دستگاه‌ها و همه آحاد مردم باید دست به دست هم دهند تا برنامه های مهم دولت به نتیجه برسد ما شاهدیم که اشکالات اساسی و مزمن در اقتصاد کشور وجود دارد این بیماری نظام اقتصادی یک میراث به جا مانده از دهه ی پنجاه تا کنون است که مهمان ناخوانده ایرانیان شده است همه دولت ها برای کنترل تورم زحمت هایی کشیدند اما به نتیجه نرسیدند اما دولت سیزدهم گام به گام‌ و با حرکت سنجیده حرکت کرده و گام بر داشته است.

وی افزود :یکی از موانع همه دولت ها و معضلات کشور یارانه غیر هوشمند یا ارز ترجیحی بود یارانه ای که بجای اینکه در انتهای زنجیره مصرف یعنی در سفره مردم توزيع شود در ابتدای زنجیره يعني به دست وارد کننده گان کالا قرار می‌گرفت تا آنجا که یارانه پانزده میلیون نفر به جیب یکنفر میرفت یا دولت برای هر بلیط به تایلند حدود پنج میلیون تومان یارانه می‌دهد ودر هیچ کشوری در جهان این شکل نیست که یارانه در ابتدای زنجیره پرداخت شود بهترين حالت نزدیک به عدالت همین یارانه به آخرین زنجیره مصرف است تا زمینه اختلاف قیمت در خارج و داخل نباشد تا انگیزه به قاچاقچی ها درست شود و خاطرنشان کرد که ارز ۴۲۰۰ حذف نشد و فقط نحوه تخصیص آن به افراد تغییر کرد.

ایرانپور در پایان گفت رهبر معظم انقلاب در دیداری که با معلمان و فرهنگیان داشت انتظار این است که ۱۲ سال دوره دانش‌آموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن آرمان‌های انقلاب باشد که خروجی آن دانش آموز دین باور؛ دین دار، متدین، انقلابی، باسواد و اخلاقی تربیت و تحویل جامعه شود

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ)منوجان؛  مردمی سازی یارانه ها از اصلی‌ترین گام های مانع زدایی بر سر راه رشد اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون(نودژ)منوجان در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر گفت: شفاف سازی مالی و پولی در عرصه‌های مختلف وظیفه ای است که توقع نداریم که این ها در یک زمان کوتاه توسط دولت آغاز و اجرا شود اما انتظار این است که دولت کنونی با استفاده از شرایط داخلی و خارجی گام‌های مهم را بردارد.

وی افزود: مردمی سازی یارانه ها از اصلی‌ترین گام های مانع زدایی بر سر راه رشد اقتصادی است و در مسیر حرکت رشد اقتصادی مانع زدایی درست نشود و ریل‌گذاری صحیح صورت نگیرد تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی شدنی نیست و درب های اقتصادی دوباره بر همان پاشنه خواهد چرخید و تحقق عدالت اقتصادی که از اساسی ترین ابعاد عدالت است متوقف یا کند شده و به افزایش طبقات خواهد انجامید .

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون خاطر نشان کرد:در شرایط کنونی دولت سیزدهم ناچار از انجام این اصلاحات است زیرا کشور تاب آوری این همه مشکلات مزمن را دیگر ندارد.

وی افزود: لذا دولت سیزدهم از همان سال اول این اصلاحات اقتصادی را شروع کرده است و اهمیت اصلاحات اقتصادی آنگاه بیشتر نشان می‌دهد تا به خوبی بفهمیم ارز ترجیحی و بیماری هایی از این دست چه بلایی را بر سر اقتصاد ما آورده است اصلی ترین وعده آقای رئیسی اصلاح و توزیع عادلانه پرداخت آن به عموم مردم صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمد جعفری مطرح کرد:نکته مهم این است که دولت یک تنظیم کننده درست باشد یعنی کار خود را به نحوی طرح ریزی کند و از زمینه بروز فساد جلوگیری کند نه اینکه زمینه اختلاف قیمت چند برابری خارج به داخل را ایجاد کند و بعد بخواهد جلوی آن را بگیرد اختلاف قیمت را به قدری بالا می برد که هر خطری را برای فرد متخلف پوشش می دهد همچنین ایجاد زمینه فساد از نظر شرعی هم مشکل دارد .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان تصریح کرد: تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن اسلامی است و آموزش مهارت های مفید جایگزین آموزش های غیرعلمی و محفوظات بی فایده شود و دانش های بی فایده ای که در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود را شناسایی و حذف کنید.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) بیان کرد:سازمان تعزیرات حکومتی نظارت های خود را بر بازار بیشتر کند چرا که برخی از کفار هم بدتر هستند کسانی که با یک شایعه اجناس را گران می کند یا احتکار می کنند و زمانی که به سود آنهاست وارد بازار می کنند این افراد ظالم ترین اشخاص هستند لذا باید بازرسی ها بیشتر شود و جلوی این ظلم ها گرفته شود.

حجت الاسلام جعفری در پایان هفته بسیج سازندگی را تبریک گفت و از برقراری امنیت توسط بسیج و نیرو انتظامی قدردانی نمود و خواستار  افزایش نیرو در نیروی انتظامی شد.

امام جمعه فهرج: طرح اقتصادی دولت به نفع مردم و به ضرر قاچاقچیان و اختلاسگران است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم رو حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در‌ حال حاضر موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مطلوب وجود دارد که یارانه غیرهوشمند یا ارز ترجیحی یکی‌ از آن معضلات بزرگ است.

وی افزود: تا در مسیر حرکت رشد اقتصادی،  مانع زدایی درست نشود و ریل گذاری صحیح صورت نگیرد، تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی شدنی نیست و درب اقتصاد ایران دوباره بر همان پاشنه خواهد چرخید.

آقاملایی تأکید کرد: اگر طرح اقتصادی دولت به خوبی انجام شود به نفع مردم و مستضعفین و به ضرر قاچاقچیان و اختلاسگران است.

خطیب جمعه فهرج در ادامه به سفر غیرمنتظره بشاراسد رییس جمهور سوریه به ایران اشاره کرد و گفت: تثبیت دولت سوریه پیام روشنی به متحدان ایران انقلابی است که همراهی با ایران موجب تثبیت قوت آنها خواهد بود و دولتها و اشخاصی که در پی تضعیف ایران هستند هم اکنون یا سقوط کرده اند و یا بنیان هایی متزلزل دارند.

وی همچنین بر اهمیت زبان فارسی و لزوم پاسداشت آن تأکید کرد و گفت: جای تأسف است که گاهی برخی مسئولان از واژه های بیگانه در سخنرانی های خود استفاده می کنند؛ این یک خیانت به نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام قلمداد می شود.

آقاملایی تصریح کرد: زبان فارسی زبان دوم جهان اسلام است و امروز وظیفه ماست که زبان فارسی را پاس بداریم.

در حال تکمیل….
 




کشور دچار قحطی نشده فقط در ساختار نظام توزیع تغییراتی ایجاد شده است/

منبع:آرمـان
? کشور دچار قحطی نشده فقط در ساختار نظام توزیع تغییراتی ایجاد شده است/