کرمان در برنامه‌های هفته جمعیت، رتبه دوم کشور را کسب کرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از کسب رتبه دوم کرمان در برنامه‌های هفته ملی جمعیت در بین استان‌های کشور خبر داد. میثم پاریزی در گردهمایی رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان کرمان که با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، فرامرز کیانی زاده مدیرکل دفتر آموزش‌های پایه واستعدادیابی وزارت ورزش […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از کسب رتبه دوم کرمان در برنامه‌های هفته ملی جمعیت در بین استان‌های کشور خبر داد.

میثم پاریزی در گردهمایی رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان کرمان که با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، فرامرز کیانی زاده مدیرکل دفتر آموزش‌های پایه واستعدادیابی وزارت ورزش وجوانان، امام جمعه رفسنجان، معاون سیاسی فرماندار و شهردار این شهرستان در محل هتل جهانگردی رفسنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد گذشته و پیش رو، عید سعید غدیر را به حاضران در نشست تبریک گفت و از برگزاری برنامه‌های مختلف در این اعیاد قدردانی کرد.

او با بیان اینکه استان کرمان در برنامه‌های هفته ملی جمعیت رتبه دوم کشور را کسب کرده است، این درخشش را حاصل زحمات معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان دانست و از وی تشکر کرد.

پاریزی می‌گوید: در حوزه معاونت بانوان نیز تلاش‌ها ستودنی است و تاکنون کار‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در کنار همه نواقصی که قانون می‌تواند داشته باشد، آن چیزی که منطقی هست و انتظار می‌رود تا انجام دهیم، این است قانون را اجرا کنیم و لو اینکه قانون ناقص باشد.

او می‌گوید: همانطور که استحضار دارید، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی تغییر کرده و آیین نامه آن به استان‌ها ابلاغ شده است و با کلی ایراد و مشکل ما داریم مجامع انتخاباتی هیئت‌های استانی را برگزار می‌کنیم.  

پاریزی گفت: در هر حال ایرادات نوشته و به دفتر مشترک فدراسیون‌ها ارسال می‌شود و آنجا موارد جمع بندی و مشکلات بررسی می‌شود تا مواردی که قابل اصلاح در اساسنامه باشند اصلاح شوند، اما تا روزی که این اصلاح صورت می‌گیرد ما ملزم به اجرای همین قانون هستیم و لو اینکه قانون ایراد داشته باشد و غلط باشد.

به گفته او، تأکیدی که دولت، استاندار و مدیران ارشد کرمان دارند، بحث شناسایی کانون‌های فساد و برنامه ریزی برای پیشگیری و مقابله با آن هاست.

پاریزی خطاب به مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان گفت: این امکان را برای دستگاه به وجود آورید که ساختار بسیار شفاف و قانون مندی داشته باشد و شفافیت در مسائل مالی و اجرایی آن رعایت شده باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به بحث مدیریت تعارض منافع اشاره کرد و گفت: به این مسئله خیلی دقت داشته باشید ما سند تحول دولت را داریم، مواردی در این سند مطرح شده که باید مدنظر قرار دهیم، به عنوان مثال بحث هیئت‌های ورزشی، مستأجرین اماکن، مدیریت کردن، نوع ساماندهی نیرو‌های هیئتی و مواردی که می‌تواند در ساختار شما آسیب به وجود آورد، در این مسائل هرگز نباید کم کاری و کوتاهی صورت گیرد.

پاریزی می‌گوید: مخاطب ما یک جامعه هدف بسیار گسترده هم در حوزه جوانان و هم در حوزه ورزش است.

به گفته او، سیستم عرضه و تقاضا در حوزه ورزش کشور همخوانی ندارد و اعتباراتی که برای ورزش در کشور تعیین و تأمین می‌شود، جوابگوی شاید ۱۰ درصد نیاز ورزش کشور باشد.  

پاریزی با تأکید بر اینکه نباید توقع زیادی از وزارتخانه داشته باشیم، گفت: اگر به دنبال توفیق در حوزه کاری و توانمند شدن خود هستید، نباید انتظاری از اداره کل ورزش داشته باشید، بلکه باید به ظرفیت و توانمند بودن خود و منطقه تکیه کنید.

او می‌گوید: ورزش در هیچ جای کشور با اعتبارات دولتی و پول دولت اداره نمی‌شود و امروز فدراسیون‌های ورزشی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اعتبار موردنیازشان از وزارت ورزش است، ۸۰ تا ۹۰ درصد پول را خودشان با استفاده از ارتباطاتشان تأمین می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان با تأکید بر اعتماد به نیروی جوانی گفت: در انتخاب روسای هیئت‌های ورزشی دقت کنید و اجازه دهید افراد زیر ۳۰ سال در هیئت‌های شما مدیریت کنند؛ چرا که آن‌ها خیلی جا‌ها بهتر از افراد باتجربه کار می‌کنند.

پاریزی می‌گوید: شما نمی‌توانید نیرو استخدام کنید؛ اما می‌توانید هیئت ورزشی را فعال کنید و در هیئت‌های موجود از افراد جوان استفاده کنید.

او گفت: آینده کشور به تربیت افرادی که در حوزه مدیریتی بتوانند گلیم مشکلات را از آب بیرون بکشند نیاز دارد.

به گفته پاریزی، مشارکت جوانان در حوزه اجتماعی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

فت فتو کرمان کرمان




کرمان در برنامه‌های هفته جمعیت، رتبه دوم کشور را کسب کرد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? کرمان در برنامه‌های هفته جمعیت، رتبه دوم کشور را کسب کرد