کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

فت فتو/کرمان وزیر بهداشت از ایجاد رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد. بهرام عین‌اللهی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند “سلیمان سلامت” بیان کرد: اعتقاد همه ما در دولت این است که روح بلند حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا حامی دولت است و به ما کمک می‌کند. وی افزود: تاریخ […]

فت فتو/کرمان وزیر بهداشت از ایجاد رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین‌اللهی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند “سلیمان سلامت” بیان کرد: اعتقاد همه ما در دولت این است که روح بلند حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا حامی دولت است و به ما کمک می‌کند.

وی افزود: تاریخ پزشکی و زحمات ما فقط به این دو سال ختم‌ نمی‌شود؛ در دفاع مقدس نیروهای پزشکی ما همراه با رزمندگان تاریخ پزشکی خوبی را رقم زدند اما این موضوع ثبت و ضبط نشد و در هنر هم ورود پیدا نکرد در حالی که این اتفاق باید بیفتد.

عین‌اللهی ادامه داد: در دفاع مقدس گروه پزشکی در نزدیک‌ترین نقطه به دشمن خدمات بسیاری انجام داد و این حماسه ادامه داشته و پس از انقلاب تبلور پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: کرونا علی‌رغم فاجعه بودنش بسیاری از چیزها را آشکار کرد و انگار که غباری از روی کشورها کنار زد. کشورهایی که توانستند مردمشان را از این بحران نجات دهند قدرتشان را نشان دادند.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قدرت واقعی هر کشور مردم آن هستند عنوان کرد: قدرت واقعی کشور ما در زمان کرونا نشان داده شد.

عین‌اللهی اضافه کرد: ما در یک هفته به اندازه جمعیت امارات واکسیناسیون انجام دادیم که این هم نتیجه بودن با مردم و انجام کار مردمی است که یک درس تاریخی برای ما محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: تا قبل از شیوع کرونا دشمن به دنبال تخریب کادر پزشکی بود اما کادر پزشکی در کرونا حماسه آفرید و خود را نشان داد. در ابتدای انقلاب برای بسیاری از خدمات پزشکی‌مان وابسته کشورهای خارجی بودیم اما امروزه این موضوع به ندرت دیده می‌شود.

عین‌اللهی عنوان کرد: هویت ما ملتی است که به ولایت و خدمت به مردم اعتقاد دارد. آغوش وزارت بهداشت همواره برای هنرمندان باز است و وظیفه روابط عمومی ما این است که با هنرمندان عجین شود زیرا خدمت با هنر است که تبلور پیدا می‌کند و ما آماده‌ایم با تمام امکانات از هنرمندان حمایت کنیم.

وی ابراز کرد: کیفیتی که در علوم پزشکی در کشور ایجاد شده باید ادامه یابد و به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. برخی بیمارستان‌های ما به جرأت می‌توان گفت از اروپا و آمریکا چیزی کم ندارند که این امر نتیجه استقلال ما است.  

وزیر بهداشت تأکید کرد: در گام دوم انقلاب نیاز به الگوهای ایثار، فداکاری و دانش داریم که سردار سلیمانی یک الگوهای بسیار موفق است. در بخش کرونا نیز تا امروز ۲۰۵ شهید داشتیم.

وی از ایجاد رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این رشته را تأسیس می‌کنیم تا سبب آشنایی علوم پزشکی با هنرمندان و برعکس شود؛ این جشنواره یک شروع خوب‌ است و امیدواریم به صورت سالانه برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید و قله کشور شد. ما هم با عهدی که با مردم بستیم همواره پایبند خواهیم بود و لحظه‌ای عقب نمی‌نشینیم و این حرکات را تا ظهور امام زمان (عج) ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام 




کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

منبع: ایـسنا
? کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید