کرمان استانی پیشرو در پرداخت زکات

کرمان – فت فتو – استان کرمان به عنوان قطب تولید خرما، پسته، مرکبات و محصولات جالیزی طی چند سال اخیر و به طور خاص از اول سال جاری گرفتار خساراتی چون سرمازدگی، گرمازدگی، سیل و آفات مختلف است اما حتی این شرایط وانفسا نیز نتواسته در اراده کشاورزان این استان در پرداخت زکات خللی […]

کرمان – فت فتو – استان کرمان به عنوان قطب تولید خرما، پسته، مرکبات و محصولات جالیزی طی چند سال اخیر و به طور خاص از اول سال جاری گرفتار خساراتی چون سرمازدگی، گرمازدگی، سیل و آفات مختلف است اما حتی این شرایط وانفسا نیز نتواسته در اراده کشاورزان این استان در پرداخت زکات خللی ایجاد کند.  

به گزارش فت فتو، هرچند استان کرمان امسال در حوزه خسارات مختلف به بخش کشاورزی رکوردار بوده و سال سختی را سپری می کند اما به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی از هم اکنون در صدد راه اندازی جشنواره زکات هستند.

اما اقلیم چهار فصل و خاک مستعد و حاصلخیز به همراه آب و هوای مطبوع و مناسب، سراسر دیار کریمان را به گنجینه و ویترینی برای تولید بیش از  ۷۰ نوع محصول باغی و ۵۰ نوع محصول زراعی تبدیل کرده که اغلب این محصولات از بهترین نوع خود در ایران و جهان هستند و کشاورزان کرمانی این لطف را شاکرند و در پرداخت زکات پیشتاز.

ناصر عسکری نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از تامین تمهیدات برگزاری جشنواره زکات در استان کرمان خبر داد و گفت: ایم جشنواره ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۷ مردادماه سال جاری در مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه از وجوهات شرعی برای ترمیم شکاف طبقاتی و رفع فقر می توان استفاده کرد تصریح کرد: نماز و زکات فقط مخصوص دین مبین اسلام نیست و حدود ۲ هزار حدیث و روایت درباره زکات مطرح شده است.

کرمانی ها سال گذشته ۱۰۵ میلیارد تومان زکات، فطریه و کفاره پرداخت کرده اند  

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته اهالی این استان حدود ۱۰۵ میلیارد تومان فطریه، کفاره و زکات پرداخت کردند اظهار داشت: ۱۳ میلیارد تومان از این مقدار زکات واجب و ۸۴ میلیارد تومان زکات مستحب و مابقی آن در سایر حوزه بوده که ۹۱.۱ درصد زکات سال گذشته برای نیازمندان و ۸.۹ درصد دیگر آن در بخش پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

وی آگاه‌سازی، جریان‌سازی و اقناع سازی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره زکات عنوان و تصریح کرد: کرمان پنجمین استان برگزار کننده جشنواره زکات است.

عسکری نژاد گفت: همچنین دبیرخانه جشنواره زکات در استان کرمان فعال است و در بخش علمی و پژوهشی ۸۲ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۳۴ مقاله به مرحله داوری رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش آثار هنری و رسانه ‌ای نیز هزار اثر به جشنواره زکات در استان کرمان ارسال شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: رونمایی از طرح QR زکات، میثاق نامه با شهید سلیمانی، تجلیل از فعالان زکات و افتتاح یکی از پروژه‌های عمرانی از جمله برنامه های در دست اجرا در جشنواره زکات است.

حدود ۷۰ نوع از محصولات کشاورزی در مساحت ۳۹۵ هزار هکتار با عملکرد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۵۴ نوع محصول باغی در ۲۱۷ هزار هکتار با  عملکرد پنج میلیون و ۶۴۸ هزار تن با تنوع بالا شامل محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و  درختان میوه  مناطق سردسیری در کرمان کشت می شود.

انواع محصولات زراعی و باغی متنوع و استراتژیکی مانند پسته و خرما، تولیدات جالیزی، انواع مرکبات، کشت های گلخانه ای، گیاهان دارویی و غیره علاوه بر تامین معیشت حدود یک میلیون نفر در استان کرمان با صادارت به داخل و خارج از کشور نقش بسیار مهمی در ارزش افزوده و ارزآوری دارد.




کرمان استانی پیشرو در پرداخت زکات

منبع: ایرنـا
? کرمان استانی پیشرو در پرداخت زکات