کرمانی‌ها رتبه چهارم پذیرش در رشته‌های ریاضی و فیزیک کنکور

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به رتبه چهارم کرمانی ها در پذیرش رشته های ریاضی و فیزیک کنکور، گفت: استان کرمان در پذیرفته‌شدگان با آزمون سراسری با نسبت ۱۲ و ۳۶ صدم درصد در رتبه سیزدهم قرار دارد که یک پله از میانگین کشوری پایین‌تر است. به گزارش فت فتو، دکتر عبدالرسول پورعباس […]

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به رتبه چهارم کرمانی ها در پذیرش رشته های ریاضی و فیزیک کنکور، گفت: استان کرمان در پذیرفته‌شدگان با آزمون سراسری با نسبت ۱۲ و ۳۶ صدم درصد در رتبه سیزدهم قرار دارد که یک پله از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش فت فتو، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن بیان این مطلب گفت: درصدد تقویت ارتباط مسئولان سازمان سنجش با عوامل اجرایی آزمون‌ها هستیم و  از نزدیک با مسائل مربوط به آزمون آشنا شویم تا  تصمیمات با واقعیات موجود منطبق باشد.

 وی با تقسیم‌بندی فعالیت‌های سازمان سنجش به سه بخش گفت: عملیات پیش از آزمون، عملیات برگزاری آزمون و عملیات پس از آزمون که به عنوان نمونه در عملیات پیش از آزمون و پس از آزمون برخی همکاران سازمان بیش از ۶ ماه از سال در قرنطینه کامل بوده و حتی از نور و هوای آزاد نیز بهره‌مند نیستند که نشان‌دهنده اهمیت حفظ امنیت آزمون ها  است و حتی در مورد بازدید وزیر علوم از قرنطینه‌های سازمان نیز تمام شیوه‌نامه‌های حفظ امنیت اعمال شد.

دکتر پورعباس در مورد وضعیت استان کرمان در المپیاد علمی دانشجویی، گفت: استان کرمان با کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز در بیست و ششمین دوره المپیاد علمی دانشجویی رتبه پنجم را میان دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه به وضعیت داوطلبان استان کرمان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: استان کرمان در پذیرفته‌شدگان با آزمون سراسری با نسبت ۱۲ و ۳۶ صدم درصد در رتبه سیزدهم قرار دارد که یک پله از میانگین کشوری پایین‌تر است و حدود ۱۹ و نیم درصد در استان کرمان پذیرش از طریق سوابق تحصیلی انجام شده است. استان کرمان در مجموع هر دو بخش پذیرش با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی  با ۳۱ و ۷۵ درصد رتبه سیزدهم را دارد که البته بالاتر از میانگین کشوری است.
 
 وی افزود: استان کرمان در بخش پذیرش با آزمون در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک با ۳۶ درصد رتبه چهارم را در اختیار دارد که رتبه مناسبی است. در گروه آزمایشی علوم تجربی با حدود ۱۰ درصد رتبه پانزدهم، در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه هجدهم، در گروه آزمایشی هنر رتبه دوازدهم و در گروه آزمایشی زبان رتبه بیست و یکم را کسب کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه این نشست از ارتقای امنیت آزمون‌های سال جاری خبر داد و برنامه‌های هوشمند سازی و الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سال‌های آینده را تشریح کرد.

انتهای پیام




کرمانی‌ها رتبه چهارم پذیرش در رشته‌های ریاضی و فیزیک کنکور

منبع: ایـسنا
? کرمانی‌ها رتبه چهارم پذیرش در رشته‌های ریاضی و فیزیک کنکور