کاهش ۸۰ درصدی صادرات پسته طی امسال

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته بر اثر سرمازدگی ۱۴ هزار میلیارد تومان به پسته خسارت و شش هزار میلیارد تومان به سایر محصولات کشاورزی وارد شد،گفت:«۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی استان وارد شده و باید سوال کرد بیمه چه میزان از […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته بر اثر سرمازدگی ۱۴ هزار میلیارد تومان به پسته خسارت و شش هزار میلیارد تومان به سایر محصولات کشاورزی وارد شد،گفت:«۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی استان وارد شده و باید سوال کرد بیمه چه میزان از این خسارت را به کشاورزان پرداخت کرده است؟».

سید مهدی طبیب‌زاده با اذعان به اینکه کشاورزان در شرایط کنونی،هیچ سرمایه‌ای برای فعالیت مجدد ندارند و تمام سرمایۀ آن‌ها از بین رفته است،افزود:«بانک‌ها اعلام کنند که چه میزان وام به کشاورزان پرداخت کردند و چه مبلغ از وام‌های کشاورزان امهال شده است؟».

وی تاکید کرد:«حمایت از کشاورزان باید به موقع باشد و اگر امروز از کشاورز حمایت نشود،فردا دیر است و دیگر محصولی وجود ندارد».

وی ادامه داد:«امسال صادرات پسته حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده که دلیل اصلی آن تغییرات نرخ ارز است و حتی در این زمینه هم از کشاورزان حمایتی نمی‌شود».

به گزارش فت فتو به نقل از تسنیم کرمان،وی پنجم بهمن‌ماه در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد:«کشاورزان استان از وضعیت موجود ناراضی هستند و مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد».

وی تصریح کرد:«آنقدر حمایت‌ها از بخش کشاورزی کم است که می‌توانیم بگوییم بخش کشاورزی تقریبا رها شده است».

وی ادامه داد:«به‌عنوان مثال سرمای شدید در اوایل امسال محصول پسته استان کرمان را از بین برد؛ دولت باید به کشاورزان آسیب‌دیده کمک می‌کرد که متاسفانه تا کنون نه خسارت آن‌چنانی به کشاورزان پرداخت شد و نه تسهیلاتی به آن‌ها داده شده است».

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه ۲۵ درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی است و از این جهت باید مورد حمایت دولت در حوزه‌های مختلف قرار بگیرد،گفت:«کشاورزی بدون حمایت دولت نمی‌تواند اقتصادی باشد و در دنیا نیز حوزه کشاورزی مورد حمایت حاکمیت است».

وی تاکید کرد:«به‌طور کلی،سیاست‌گذاری حوزۀ کشاورزی در کشور مناسب نیست،به همین دلیل هم کشاورز و هم مصرف کننده محصولات کشاورزی همواره ناراضی هستند». / الف




کاهش ۸۰ درصدی صادرات پسته طی امسال

منبع:خبر کرمان
?

کاهش ۸۰ درصدی صادرات پسته طی امسال

:اخبار استان کرمان – اقتصادی