کاهش ۷۰ درصدی فوت‌های کرونا در کرمان/ از جانفشانی کادر درمان تا نگرانی‌ها نسبت به موج جدید بیماری

گروه استان‌ها- با وجودی که فوتی‌های کرونا در استان بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته اما مسئولان نگران شیوع موج جدید بیماری در استان هستند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، با وجودی که استان کرمان روزهای سخت و سیاه کرونایی را پشت سر گذاشته با این وجود هنوز هم آمار […]

گروه استان‌ها- با وجودی که فوتی‌های کرونا در استان بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته اما مسئولان نگران شیوع موج جدید بیماری در استان هستند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، با وجودی که استان کرمان روزهای سخت و سیاه کرونایی را پشت سر گذاشته با این وجود هنوز هم آمار بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌های کرونا در استان زیاد است و البته مسئولان نگران افزایش شمار بیماران و شعله‌ور شدن موج جدید بیماری در استان هستند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به روند نزولی بیماری در استان کرمان اظهار داشت: کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان مشهود است.

وی با بیان اینکه کمی نگران افزایش موج بیماری هستیم که شاید به ایام پیش رو و بازگشایی‌هایی که بعد از ماه صفر انجام می شود مربوط باشد گفت: در اوج پیک کرونا آمار فوتی های کرونا در سطح استان به ۱۸۰ نفر در هفته رسیده بود و در حال حاضر این عدد به ۴۸ نفر رسیده که امیدواریم این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان و اینکه هیچ محدودیتی نداریم بیان کرد: ظرفیت تزریق واکسن دو تا سه برابر کاری است که در حال حاضر انجام می‌شود، وجود دارد و واکسن تامین شده است.

در روزهایی که آمار کرونا در استان از کاهش چشمگیر بیماران کرونایی خبر می‌دهد امروز پرسنل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان وداعی تلخ با “محمدرضا حسینعلی‌پور” پرستار بخش کرونای این بیمارستان داشتند تا مهر تاییدی برتلاش و از خودگذشتگی کادر درمان استان باشد.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه سیر نزولی کرونا در این پیک تندتر از پیک‌های قبل است اظهار داشت: زمانی که حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شود، دیگر درگیر اپیدمی‌های بزرگ نمی‌شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۶۱ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۹۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۲۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۳۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۳ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

وداع تلخ با پرستار بخش کرونای بیمارستان پیامبر اعظم کرمان از دریچه دوربین
ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن در استان کرمان وجود دارد
استان کرمان و گذر از پیک پنجم یا آتش زیر خاکستر موج ششم / عادی‌انگاری نگرانی تازه مسئولان شد

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۶۸ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۹ هزار و ۷۴۹ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۱ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۷۲۸ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۲۳۷ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۶۲۲ هزار و ۲۸۹ مورد است.

انتهای پیام/۵۱۱/ ز




کاهش ۷۰ درصدی فوت‌های کرونا در کرمان/ از جانفشانی کادر درمان تا نگرانی‌ها نسبت به موج جدید بیماری

منبع:تسنــیم
? کاهش ۷۰ درصدی فوت‌های کرونا در کرمان/ از جانفشانی کادر درمان تا نگرانی‌ها نسبت به موج جدید بیماری