کار پژوهشی درباره شهدای کرمان کم انجام شده/ ساخت مستند پژوهشی برای نخستین بار در استان

فت فتو/کرمان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: امسال برای نخستین بار در هفته دفاع مقدس تحقیق و پژوهشی درباره نقش شهید سلیمانی و رزمندگان استان کرمان در علیات های فتح المبین و والفجر هشت انجام داده و مستندی ساختیم که هفته آینده از شبکه های سراسری رسانه […]

فت فتو/کرمان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: امسال برای نخستین بار در هفته دفاع مقدس تحقیق و پژوهشی درباره نقش شهید سلیمانی و رزمندگان استان کرمان در علیات های فتح المبین و والفجر هشت انجام داده و مستندی ساختیم که هفته آینده از شبکه های سراسری رسانه ملی در قالب دو مستند ۴۰ دقیقه ای پخش خواهد شد.

“محمود مهدوی فرد” امروز ششم مهرماه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری فی مابین پژوهشکده مکتب حاج قاسم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان اظهار کرد: علی رغم زحمات زیادی که در طول سال های بعد از دفاع مقدس در استان کرمان کشیده شده، کار علمی درباره شهدا کم انجام شده و کار تحقیقاتی کاملی صورت نگرفته که با کار امروز(انعقاد تفاهمنامه همکاری با پژوهشکده مکتب حاج قاسم) این حوزه نیز سرانجام خواهد گرفت.

وی افزود: این تفاهمنامه در ۱۱ ماده تدوین شده و کارهای بزرگ، پیچیده و مفیدی را در دستور کار داریم و در اجرای برنامه ها و فعالیت های علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی با پژوهشکده همکاری خواهیم داشت.

مهدوی فرد در پایان گفت: امسال برای نخستین بار در هفته دفاع مقدس تحقیق و پژوهشی درباره نقش شهید سلیمانی و رزمندگان استان کرمان در علیات های فتح المبین و والفجر هشت انجام داده و مستندی ساختیم که هفته آینده از شبکه های سراسری رسانه ملی در قالب دو مستند ۴۰ دقیقه ای پخش خواهد شد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام”قراری” رییس پژوهشکده مکتب حاج قاسم در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: پژوشکده “مکتب حاج قاسم” در مجلس شورای اسلامی مصوب و ذیل دانشگاه شهید باهنر کرمان تعریف شده است.

وی افزود: پنج گروه پژوهشی این پژوهشکده شامل امنیت، دفاع و مقاومت؛ ادبیات و تاریخ مقاومت، هنر و توسعه فرهنگی اجتماعی؛ جغرافیای سیاسی و توسعه سیاسی؛ اقتصاد مقاومتی و مدیریت انقلابی؛ زنان و خانواده، سبک زندگی و تمدن نوین اسلامی است و هم ابعاد زندگی و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در برمی گیرد.

قراری تصریح کرد: اولویت اول پژوهشکده تولید کتاب و منابع دست اول برای پژوهشگران است که برای تدوین پایان نامه و مقاله در دانشگاه ها استفاده شود و تفاهمنامه همکاری امروز در این راستا بین پژوهشکده مکتب حاج قاسم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان منعقد می شود.

رییس پژوهشکده مکتب حاج قاسم بیان کرد: اولویت کارها و نخستین اقدام ما، طرح پژوهشیِ نیازسنجی و اولویت بندی پروژه های پژوهشی مرتبط با نقش شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی اظهار کرد: طرح اول، نقشه راه ما برای پژوهش درباره نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس است؛ حاج قاسم در سه دوره در دفاع مقدس، امنیت جنوبشرق و سپاه قدس نقش داشته است.

قراری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های سردارشهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم همان مکتب اسلام، مکتب امام حسین علیه السلام و مکتب امام خمینی(ره) است و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در راستای شناساندن این مکتب گام برداریم.

انتهای پیام




کار پژوهشی درباره شهدای کرمان کم انجام شده/ ساخت مستند پژوهشی برای نخستین بار در استان

منبع:ایـسنا
? کار پژوهشی درباره شهدای کرمان کم انجام شده/ ساخت مستند پژوهشی برای نخستین بار در استان