چگونه بیماران خاص و صعب‌العلاج از پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان بهره‌مند شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان این بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود. – اخبار استانها – محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرمان، با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت، اظهار […]

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان این بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

– اخبار استانها –

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرمان، با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت، اظهار داشت: یکی از خدمات دیگری که در سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های خاص شامل پنج دسته بیماران پیوند کلیه، دیالیز، تالاسمی، ام اس و هموفیلی می‌شود، افزود: مصداق بارز بیماری‌های صعب‌العلاج، سرطان است و از جمله بیماری‌های نادر می‌توان به بیماری‌های متابولیک اشاره کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، که “کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری‌اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد”، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شده است، گفت: خانواده‌های درگیر این بیماری بدانند که تمام هزینه‌های درمان آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان کرمان، بیان کرد: در حال حاضر شناسایی دقیقی از بیماران صعب‌العلاج در استان نداریم، اما آمار آنها در حال استخراج است با این وجود تعدادی از آنها در حال حاضر از ما خدمات دریافت می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه تا قبل از این تا سقف ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی این بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شد، گفت: با راه‌اندازی صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج ۱۰ درصد‌ باقی مانده هزینه‌های آنها نیز توسط بیمه سلامت پوشش داده می‌شود تا هزینه‌های آنها ۱۰۰ درصد رایگان شود.

وی با اشاره به اینکه کد ملی این بیماران باید در سامانه RDA علوم پزشکی نشا‌ندار شود، افزود: پس از آن این بیماران هر جای کشور می‌توانند از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه از اول آبان‌ماه سرویس حمایت از بیماران صعب‌العلاج راه‌اندازی شده و این بیماران بسته حمایتی را در کنار بسته بیمه‌ای خود دریافت می‌کنند، گفت: سقفی برای دریافت این خدمات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این صندوق پنج هزار میلیارد تومان است که ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود، افزود: در کنار آن اگر بیماری نیاز به تسهیلات داشته باشد می‌تواند از محل این صندوق تسهیلات دریافت کند که تا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




چگونه بیماران خاص و صعب‌العلاج از پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان بهره‌مند شوند

منبع: تسنــیم
? چگونه بیماران خاص و صعب‌العلاج از پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان بهره‌مند شوند