چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های سیرجان پرداخت شد

کرمان – فت فتو – مدیر امور مالیاتی سیرجان گفت: بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال طی سال جاری از محل وصول مالیات، عوارض، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری مرکزی و شهرهای اقماری و دهیاری های این شهرستان پرداخت شد. محمد خواجویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت […]

کرمانفت فتو – مدیر امور مالیاتی سیرجان گفت: بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال طی سال جاری از محل وصول مالیات، عوارض، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری مرکزی و شهرهای اقماری و دهیاری های این شهرستان پرداخت شد.

محمد خواجویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با اشاره به اینکه سیرجان جزو شهرستان های برتر در جمع آوری مالیات است افزود: با همت همکاران مالیاتی و مسئولان وصول مالیات، مبالغ بسیار خوبی در این شهرستان وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

وی با تاکید بر تعامل مناسب با اصناف، همکاری مودیان مالیاتی سیرجان را خوب توصیف و تصریح کرد: فرار مالیاتی از جمله آسیب های جدی در حوزه اقتصاد است که موجب نابرابری گسترده اجتماعی می شود زیرا عده ای با وجود استفاده فراوان از منابع داخلی با فرار مالیاتی هیچ نقشی در اقتصاد کشور ندارند.

معاون اداره کل امور مالیاتی استان کرمان همچنین اعلام کرد: واریز مالیات به حساب شهرداری و دهیاری ها ضمن کمک به تحقق عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی در فرهنگ سازی مالیاتی نیز بسیار تاثیرگذار است که باید اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: زمانی مردم می بینند اقدامات عمرانی انجام شده توسط شهرداری از محل پرداخت مالیات خودشان انجام می شود ترغیب به پرداخت مالیات خواهند شد.

خواجویی از پذیرش ۷۰ درصد خوداظهاری مودیان به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای طرح جامع مالیاتی سیرجان خبر داد و گفت: این مقدار اظهارنامه های مالیاتی بدون رسیدگی و بر مبنای الگوی مدیریت ریسک و تمکین مالیاتی مورد پذیرش قرار گرفته و این دستاورد در سایه اجرای پروژه های طرح جامع مالیاتی و حرکت نظام مالیاتی به سمت هوشمند سازی به دست آمده است.

مدیر امور مالیاتی سیرجان تصریح کرد: تعامل با مودیان مالیاتی به دنبال کاهش هزینه ها ی وصول مالیات افزایش رضایتمندی مودیان و وصول درآمدهای مالیاتی به صورت واقعی و عادلانه از فعالیت های اقتصادی سیرجان است. 

خواجویی در پایان از مودیان مالیاتی خواست هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان خود اقدام کنند در غیر این صورت دستگاه کارتخوان آنها قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: مهلت تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان تا پایان بهمن ماه سال جاری خواهد بود و دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال می‌شود که کارفرمایان صنفی می‌توانند با ایجاد پرونده جدید در این اداره و یا از طریق شماره ملی خود و مراجعه به در گاه اینترنتی my.tax.gov از غیر فعال شدن دستگاه کارت خوان خود جلوگیری کنند.




چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های سیرجان پرداخت شد

منبع: ایرنـا
? چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های سیرجان پرداخت شد