چالش شرکت‌های دانش‌بنیان کرمان برای دریافت مجوز

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون پارک علم و فناوری کرمان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانۀ شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل پارک علم و فناوری،گفت:«وظیفۀ این دبیرخانه،ظرفیت‌سنجی،تسهیل‌گری و ارزیابی اولیۀ شرکت‌ها است تا مسیر دانش‌بنیان شدن را طی کنند». مسعود رضایی‌زاده با اشاره به مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینۀ دریافت مجوز،افزود:«پارک علم و فناوری تلاش کرد […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: معاون پارک علم و فناوری کرمان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانۀ شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل پارک علم و فناوری،گفت:«وظیفۀ این دبیرخانه،ظرفیت‌سنجی،تسهیل‌گری و ارزیابی اولیۀ شرکت‌ها است تا مسیر دانش‌بنیان شدن را طی کنند».

مسعود رضایی‌زاده با اشاره به مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینۀ دریافت مجوز،افزود:«پارک علم و فناوری تلاش کرد تا ضمن ارتباط گرفتن با سازمان‌های متولی،صدور مجوزها را تسهیل کند،با این وجود هنوز هم یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث مجوزها است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم کرمان،وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»،اظهار کرد:«در این راستا،توسعۀ پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های فناورانه در دستور کار قرار گرفت».

معاون پارک علم و فناوری کرمان با بیان اینکه تسریع در صدور مجوز‌ها از دیگر اقداماتی بود که انجام شده است،ادامه داد:«در این راستا ضمن ارتباط گرفتن با سازمان‌هایی که در این حوزه نقش دارند تلاش کردیم که این کار را تسهیل کنیم،البته این کار در حال انجام است و هنوز هم یکی از مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان دارند در بحث صدور مجوزها است».

وی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در انتهای خیابان امام‌جمعه کرمان نیز خبر داد و گفت:«در این نمایشگاه شرایطی فراهم شده تا کسانی که متقاضی این محصولات هستند بتوانند جلساتی را با تولیدکنندگان داشته باشند و در جهت تجاری‌سازی این محصولات اقدام کنند».

رضایی‌زاده توسعۀ شبکۀ ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد و افزود:«در این راستا ارتباطی بین صنایع بزرگ و متوسط و شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شد تا این شرکت‌ها محصولات خود را در اختیار صنایع بزرگ استان قرار دهند».

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آموزش منابع انسانی،بیان کرد:«با ارتباطی که با صنایع گرفته شده،بعضی از نیروها با امکانات خودشان به صورت مهارتی آموزش داده می‌شوند که در این راستا با شرکت‌های بزرگ استان،ارتباط خوبی داشتیم».

معاون پارک علم و فناوری کرمان با بیان اینکه چتر حمایتی مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافته است،ادامه داد:«در سال جاری حمایت‌های مالی ما از این شرکت‌ها نسبت به سال قبل به طور متوسط چیزی در حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است».

وی به برگزاری رویدادهایی در حوزۀ توسعۀ فناوری در داخل استان و حل مشکلات استان نیز اشاره کرد و گفت:«برگزاری این رویدادها در راستای چالش‌های حوزۀ آب و گردشگری استان انجام شده است».

رضایی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی دیگری که انجام شده،راه‌اندازی اتاق انتقال تکنولوژی است،بیان کرد:«این اتاق وظیفۀ انتقال تکنولوژی از دستگاه‌ و یا سازمان تولیدکنندۀ تکنولوژی و فناوری به مصرف‌کننده را به عهده داشته و همچنین ارتقا و توسعۀ فناوری و تکنولوژی از یک مرحله به مرحله دیگر را انجام می‌دهد». /پ




چالش شرکت‌های دانش‌بنیان کرمان برای دریافت مجوز

منبع:خبر کرمان
?

چالش شرکت‌های دانش‌بنیان کرمان برای دریافت مجوز

:اخبار استان کرمان – اقتصادی