پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تن پسته تر از باغات جنوب استان کرمان

فت فتو/کرمان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود از ۳۰۶ هکتار باغات بارور جنوب کرمان ۲۰۰ تن پسته برداشت شود. صادق حسین زاده در گفت و گو با فت فتو از آغاز برداشت پسته در جنوب کرمان خبرداد و افزود: با توجه به تغییرات گسترده اقلیمی و بحران […]

فت فتو/کرمان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود از ۳۰۶ هکتار باغات بارور جنوب کرمان ۲۰۰ تن پسته برداشت شود.

صادق حسین زاده در گفت و گو با فت فتو از آغاز برداشت پسته در جنوب کرمان خبرداد و افزود: با توجه به تغییرات گسترده اقلیمی و بحران خشکسالی یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کشت و پرورش ارقام اقتصادی با نیاز آبی کم است که در این راستا درخت پسته یکی از درختان متحمل به شوری و مقاوم به کم آبی است.

وی اظهار کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته، منطقه اسفندقه از شرایط اقلیمی مناسبی جهت توسعه باغات پسته برخوردار است و در سال های اخیر کشاورزان نیز توجه ویژه ای به کشت و پرورش این محصول داشته اند و هر سال شاهد افزایش سطح کشت این محصول در منطقه هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در حال حاضر تنها منطقه کشت و پرورش پسته در جنوب استان کرمان، بخش اسفندقه از توابع  شهرستان جیرفت است که از این حیث این شهرستان قطب تولید محصول پسته است.

وی با اشاره به حدود ۵۹۷ هکتار سطح کشت باغات پسته در جنوب استان کرمان اظهار کرد: از این سطح ۲۹۱ هکتار نابارور و ۳۰۶ هکتار بارور است.

حسین زاده زمان برداشت پسته در جنوب استان کرمان را  اوایل شهریور تا پایان شهریورماه اعلام کرد و گفت: از هر هکتار باغ پسته بارور به طور متوسط حدود ۱۳۸۰ کیلوگرم محصول خشک برداشت می‌شود اما متاسفانه به دلیل سرمای دیررس بهاره حدود ۵۰ درصد محصول امسال از بین رفته و پیش بینی می شود از سطوح بارور پسته حدود ۲۱۰ تن محصول تر برداشت شود که محصول برداشت شده بلافاصله به ترمینال های ضبط پسته واقع در اسفندقه و در سطح استان منتقل و پس از پوست گیری، خشک کردن و درجه بندی حدود ۷۰ تن محصول خشک به دست می آید که در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش می رسد.

وی با اشاره به ارقام پسته منطقه گفت: عمده ارقام پسته کشت شده در منطقه ارقام احمدآقایی، اکبری و کله قوچی است که با توجه به اقلیم خاص منطقه اسفندقه و خاک حاصلخیز ، محصولی با مغز سبز و کیفیت بسیار عالی به دست می آید.

انتهای پیام




پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تن پسته تر از باغات جنوب استان کرمان

منبع: ایـسنا
? پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تن پسته تر از باغات جنوب استان کرمان