پیش‌بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان/افزایش ۴ درصدی تولید زعفران در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از پیش‌بینی برداشت چهار هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان خبر داد و گفت که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد. به گزارش فت فتو؛ عباس سعیدی با بیان این‌که طی چند سال اخیر […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از پیش‌بینی برداشت چهار هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان خبر داد و گفت که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

به گزارش فت فتو؛ عباس سعیدی با بیان این‌که طی چند سال اخیر سطح زیر کشت زعفران در استان به حدود هزار و ۷۸۰ هکتار رسیده است، اظهار کرد: «عملکرد زعفران میانگین چهار کیلوگرم در هر هکتار است».

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی سطح زیر کشت زعفران در سال جاری، افزود: «با توجه به وجود اراضی مرغوب و مستعد در استان و از سوی دیگر به دلیل نیاز کم این گیاه به آب وعدم آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه‌ی کشت محصول زعفران در استان طی چند سال اخیر آغاز شده و رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود میزان تولید نیز حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد».

سعیدی زعفران را بهترین گزینه برای کشت محصولات جایگزین و سودآور برای کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: «فصل رشد گیاه زعفران در پاییز و زمستان است و در تابستان نیز برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی نیازی به آبیاری ندارد».

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری چهار هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان برداشت شود، ادامه داد: «شهرستان‌های زرند، بافت و کوهبنان به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده‌اند».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اضافه کرد: «زعفران جزو گیاهان دارویی محسوب می‌شود و توسعه‌ی کشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است».




پیش‌بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان/افزایش ۴ درصدی تولید زعفران در کرمان

منبع:بــرنا
?
پیش‌بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان/افزایش ۴ درصدی تولید زعفران در کرمان