پیشنهاد برای قطب کارآموزی قضایی

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: این استان توانمندی علمی و اجرایی لازم برای تبدیل شدن به قطب کارآموزی قضایی جنوبشرق کشور و تامین کار قضایی را دارد. به گزارش فت فتو ،یدالله موحد در آئین افتتاحیه پنجمین دوره کارآموزی قضایی استان کرمان افزود: دوره های کارموزی کرمان در سال ۹۵ آغاز شده است و […]

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: این استان توانمندی علمی و اجرایی لازم برای تبدیل شدن به قطب کارآموزی قضایی جنوبشرق کشور و تامین کار قضایی را دارد.

به گزارش فت فتو ،یدالله موحد در آئین افتتاحیه پنجمین دوره کارآموزی قضایی استان کرمان افزود: دوره های کارموزی کرمان در سال ۹۵ آغاز شده است و در دوره اول ۳۰ نفر، دوره دوم ۲۲ نفر، دوره سوم ۲۳ نفر و دوره چهارم نیز ۵۰ نفر ابلاغ قضایی دریافت کرده اند.

وی افزود: بنا بر اعلام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضایه، کیفیت دوره های کارآموزی قضایی استان کرمان در سطح بسیار بالایی بوده است.

موحد با اشاره به وجود ۳۲ حوزه قضایی در سطح استان کرمان، تصریح کرد: از این تعداد ۱۶ دادگستری شهرستان و ۹ حوزه دادگاه بخش است و ۷ شهرستان نیز به صورت دادگاه عمومی شهرستان اداره می شوند.

رییس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزاری دوره های کارآموزی قضایی را از ابتکارات استانی در قوه قضاییه دانست و گفت: تنوع اقلیمی و جغرافیایی متعددی در استان ها وجود دارد و افراد بومی می توانند بر مبنای ابتکارات خود و با تشکیل هیات های اندیشه ورز مشکلات را احصاء و حل کنند.

حجت الاسلام سعید سعدی در آئین افتتاحیه پنجمین دوره کارآموزی قضایی استان کرمان افزود: تلاش زیادی برای جذب قاضی و کارمند در دستگاه قضایی انجام شده است و همه نیاز دستگاه قضایی به توسعه نیروی انسانی را متوجه شده اند

وی خاطرنشان کرد: مهم است که بتوانیم به تعداد قضات خود اضافه کنیم و باید به ازای هر قاضی دو تا سه کارمند جذب شود تا پشتیبانی کلی قضایی به خوبی دنبال شود.




پیشنهاد برای قطب کارآموزی قضایی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? پیشنهاد برای قطب کارآموزی قضایی