پیامبر در شرایط بسیار سخت خونریزی و جنگ، مردم را تربیت کرد

کرمان ـ حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: پیامبر(ص) با انجام رسالت خود به بهترین نحو جامعه را در شرایط بسیار سخت خونریزی، جنگ و غفلت مردم را تربیت کرد. به گزارش فت فتو در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی  امام علی […]

کرمان ـ حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: پیامبر(ص) با انجام رسالت خود به بهترین نحو جامعه را در شرایط بسیار سخت خونریزی، جنگ و غفلت مردم را تربیت کرد.

به گزارش فت فتو در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی  امام علی (ع) افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) پس از امر رسالت، به دنبال آن ماموریت امامت را در جریان انداخت که در جایگاه رهبری جامعه اسلامی برای هدایت انسان و امامت بدیل ندارند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ماموریت های پیامبر اسلام این بود که دین تنها متولی زندگی شخصی افراد نیست، بلکه زندگی اجتماعی را هم در بر می گیرد و برای مدیریت زندگی اجتماعی نیاز به وجود حکومت داریم که در سیره و سنت ایشان کاملا مشخص است.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: حضرت محمد(ص) با انجام رسالت ها و ماموریت های خود به بهترین نحو جامعه را در شرایط بسیار سخت خونریزی، جنگ و غفلت مردم تربیت کرد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی بیان کرد: این هفته را به مجتهدان خستگی ناپذیری که در امنیت کشور و مردم سهم مهم و قابل توجهی دارند تبریک می گویم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از خطبه ها ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی ۲ حرکت فصل قابل توجهی از تاریخ را به خود اختصاص داده که یکی انتقال امام خمینی (ره) از ترکیه به عراق و دیگری هجرت امام (ره) از عراق به فرانسه و پاریس بود که این حرکت ها پیروزی انقلاب اسلامی را سریع تر کرد.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به رحلت آیت الله حسن زاده آملی گفت: ایشان عالم سالک، مجاهد و فیلسوفی فقیه  و عالمی صاحب فنون متعدد علمی بود که منشا خیرات زیادی در جامعه می شدند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) تاکید کرد: کسانی که دچار رشوه خواری می شوند و به رانت ها روی می آورند جایگاه خود را نشناخته و ارزش خود را پایین می دانند./۱۴۰۰/د۱۰۱/




پیامبر در شرایط بسیار سخت خونریزی و جنگ، مردم را تربیت کرد

منبع:رســا
? پیامبر در شرایط بسیار سخت خونریزی و جنگ، مردم را تربیت کرد