پروژۀ پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» توسط شهرداری تکمیل می‌شود

سرپرست شهرداری کرمان گفت: به‌دلیل تعلل پیمانکار برای آماده‌سازی پیاده‌راه خیابان «شهید تجلی»، شهرداری کرمان تکمیل این پروژه را به‌دست گرفت. به گزارش کرمان‌آنلاین، محسن پوراسماعیلی در نشست شورای مدیران شهرداری کرمان، با بیان اینکه برای شروع طرح پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی»، از سال ۹۹ با پیمانکار قرارداد بسته شده است، گفت: […]

سرپرست شهرداری کرمان گفت: به‌دلیل تعلل پیمانکار برای آماده‌سازی پیاده‌راه خیابان «شهید تجلی»، شهرداری کرمان تکمیل این پروژه را به‌دست گرفت. به گزارش کرمان‌آنلاین، محسن پوراسماعیلی در نشست شورای مدیران شهرداری کرمان، با بیان اینکه برای شروع طرح پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی»، از سال ۹۹ با پیمانکار قرارداد بسته شده است، گفت: […]

سرپرست شهرداری کرمان گفت: به‌دلیل تعلل پیمانکار برای آماده‌سازی پیاده‌راه خیابان «شهید تجلی»، شهرداری کرمان تکمیل این پروژه را به‌دست گرفت.
به گزارش کرمان‌آنلاین، محسن پوراسماعیلی در نشست شورای مدیران شهرداری کرمان، با بیان اینکه برای شروع طرح پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی»، از سال ۹۹ با پیمانکار قرارداد بسته شده است، گفت: طبق گزارش ناظر پروژه، پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی» تنها ۲۰ درصد پیشرفت دارد که بخش بزرگی از آن مربوط به خاک‌برداری است.
وی به عواقب عقب‌ماندن پروژه از زمان قانونی خود و نارضایتی کسبه اشاره و خاطرنشان کرد: میدان «توحید» (ارگ) و خیابان «شهید تجلی» به‌دلیل تأخیر در روند اجرایی پروژه، با مشکلاتی مواجه شده است.
سرپرست شهرداری کرمان افزود: پیمانکار طی مراحل قانونی انتخاب شده، اما نتوانسته در مدت‌زمان تعیین‌شده کار را به پایان برساند.
پوراسماعیلی ضمن ابراز نارضایتی از پیشرفت پروژه، از برگزاری جلسات متعدد برای پیدا کردن راه‌حلی برای پیشبرد کار خبر داد و گفت: بعد از خود اظهاری پیمانکار در خصوص پروژه، پذیرفته شد تا پیمانکار از پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» خارج شود و فقط در میدان «توحید» (ارگ) کار کند.
سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه پروژۀ پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» به‌صورت کادر امانی توسط شهرداری ادامه خواهد یافت، گفت: برای شروع کار در خیابان «شهید تجلی»، مجوزها گرفته و مقدمات لازم فراهم شده است.
پوراسماعیلی افزود: به‌زودی ساماندهی و پیاده‌راه‌سازی فضای جلوی مغازه‌ها در خیابان «شهید تجلی» توسط شهرداری انجام خواهد شد.
وی به تأمین مصالح مورد نیاز ازسوی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرمان اشاره کرد و افزود: در زمینۀ تأمین نیروی انسانی و برنامۀ زمان‌بندی، کار به معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری سپرده شده است.
سرپرست شهرداری کرمان، زمان را عامل مهمی در موفقیت این پروژه برشمرد و گفت: در حال حاضر، اولویت با خیابان «شهید تجلی» است؛ بنابراین، لازم است کار تقسیم‌بندی و به‌صورت شیفت‌بندی پیش برود.
پوراسماعیلی با تأکید بر اینکه کادر امانی در پیشبرد پروژه‌ها بسیار تأثیرگذار است و کارایی لازم را دارد، لزوم همکاریِ همه‌جانبه و هم‌افزایی بیشتر بین بخش‌های مختلف شهرداری به‌خصوص شهرداری‌های مناطق در جهت تکمیل پروژه را ضروری دانست.
وی سرعت کار اجرایی را مستلزم همکاری‌های بین‌بخشی دانست و گفت: نمونۀ این‌گونه اقدامات در تکمیل بهسازی پارک شورا و محوطه جلوی شهرداری مرکز کاملاً مشهود است.
سرپرست شهرداری کرمان، بر سرعت، کیفیت و دقت در کار و توجه به جزییات تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیک‌شدن به فصل بارندگی، تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن اجرا شود.
پوراسماعیلی افزود: در پروژه خیابان «شهید تجلی» و میدان «توحید»، طرح و نوع مصالح، تعیین‌ شده و تنها باید کار اجرایی انجام شود.
سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه طبق برنامۀ زمان‌بندی، بخشی از کار به‌خصوص خدمات فضای سبز باید در ساعات پایانی شب انجام شود، خطاب به مدیران شهرداری گفت: لازم است تمام بخش‌های شهرداری درگیر پروژه باشد و در اجرای کار، نظارت و دقت لازم صورت گیرد.
پوراسماعیلی خریداری مصالحِ باکیفیت و مستندسازی را نیز لازم برشمرد.
در ادامه، رضا دادگرپور، معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، بر همکاری و هم‌افزایی بیشتر بین واحد‌های مختلف شهرداری تأکید کرد و گفت: برای پیشبرد هرچه سریع‌تر این پروژه، باید از نگاه‌های جزیره‌ای پرهیز شود.
رامین امیرمداح، معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه سیستم خدمات شهری سعی می‌کند کار را با سرعت پیش ببرد، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود برای هر منطقه، تقسیم کار و نیروی خبره در نظر گرفته شود تا ضمن کمک و همراهی در پروژه، به امور مناطق نیز رسیدگی شود.
عبدالرسول رمضانی، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان نیز بر لزوم فراهم شدن زمینۀ لازم برای ترافیک و تردد خودروهای سنگین در اجرای کار تأکید کرد.
یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان نیز گفت: اقدامات ویژه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و کاربرد لوله‌ها با قطر مناسب جهت انتقال آب در دست اقدام است.
در ادامه، علی کردی، مدیر واحد خدمات و تأسیسات شهرداری کرمان، فراهم‌ شدن خدمات و لوازم مورد نیاز را لازم برشمرد.
مصطفی عسکری، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان نیز برای همکاری و تأمین خودروی کافی اعلام آمادگی کرد.
در ادامه، مسعودزاده، ناظر پروژه، با اشاره به هماهنگی‌های لازم و تخلیۀ مصالح گفت: در حال حاضر، کسبۀ خیابان «شهید تجلی» ناراضی هستند و در صورتی که بخشی از پروژه به‌خوبی انجام شود، به آرامش نسبی خواهیم رسید.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه شهرداران مناطق پنج‌گانۀ شهر کرمان نیز آمادگی خود را جهت همکاری اعلام کردند.
در ادامه، مقرر شد پیگیری‌های لازم برای هماهنگی‌های ترافیکی به سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ ون قل و ترافیک شهرداری سپرده شود.




پروژۀ پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» توسط شهرداری تکمیل می‌شود

منبع:یـزدان کـرمان
? پروژۀ پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» توسط شهرداری تکمیل می‌شود