پروژۀ «صاروج پارس» نماد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: پروژۀ «صاروج پارس» نماد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان است و اجرای پروژه‌ای که نماد سرمایه‌گذاری خارجی در شهر است، نباید این‌قدر زمان‌بر شود. به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی طبیب‌زاده، بیست‌ودوم آبان‌ماه در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، «صاروج پارس»، که با حضور استاندار، […]

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: پروژۀ «صاروج پارس» نماد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان است و اجرای پروژه‌ای که نماد سرمایه‌گذاری خارجی در شهر است، نباید این‌قدر زمان‌بر شود.

به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی طبیب‌زاده، بیست‌ودوم آبان‌ماه در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، «صاروج پارس»، که با حضور استاندار، شهردار و جمعی از مدیران شهری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، رییس کل دادگستری استان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مقامات نظامی و انتظامی استان که در محل این پارکینگ برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدا در جریان این پروژه قرار داشته است، خاطرنشان کرد: در کرمان همواره در زمینۀ شهرسازی دچار مشکل بوده‌ایم، اما این پروژه به چند دلیل ازجمله اهمیت آن به لحاظ از بین بردن کانون آلودگی اجتماعی و زیست‌محیطی لازم بود حتماً انجام شود.

وی خطاب به شهردار کرمان گفت: بافت قدیم شهر کرمان نیاز به کار اساسی دارد و لازم است چنین طرح‌هایی بیشتر اجرا شود.

طبیب‌زاده ادامه داد: ناهماهنگی‌ها و نازیبایی‌ها در این قسمت از شهر به‌ویژه به دلیل اینکه در معرض دید گردشگران قرار دارد، باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اثراتی که پروژۀ «صاروج پارس» می‌تواند در منطقه داشته باشد، خاطرنشان کرد: وقتی مهمانی از خارج از کرمان داریم، جای مناسبی که کلیۀ خدمات را داشته باشد، نداریم، بنابراین لازم است این پروژه سریع‌تر اجرا شود.

طبیب‌زاده، پروژۀ «صاروج پارس» را نماد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان دانست و بیان کرد: اجرای پروژه‌ای که نماد سرمایه‌گذاری خارجی در شهر است، نباید اینقدر زمان‌بر شود و باید برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدام اساسی شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه، نجیبانه صبوری کرده که پس از این همه مشکل، انصراف نداده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، با اشاره به اینکه این مجموعه با توجه به محل اجرای آن در بافت تاریخی می‌تواند مقصد گردشگری بسیار خوبی برای شهر کرمان باشد و به توسعۀ گردشگری شهر کمک کند، افزود: از شهردار و اعضای محترم شورای شهر کرمان می‌خواهم که از این پروژه حمایت کنند.

طبیب‌زاده، ضمن تشکر از حساسیت رسانه‌ها نسبت به حفظ میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم تبدیل شدن مرکز شهر به فضایی مناسب برای جذب گردشگر را به‌عنوان یک مطالبۀ عمومی مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه در قالب پروژۀ صاروج پارس، تاکنون ۵۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد کرمان شده، تأکید کرد: این پروژه به اندازۀ ساخت یک کارخانۀ بزرگ برای شهر کرمان آورده داشته، اما اثرات اجتماعی آن بیش از یک کارخانه خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، بیان کرد: علاوه بر اینکه امکانات و خدمات پروژۀ «صاروج پارس» در دسترس همۀ اقشار قرار می‌گیرد، با دسترسی آسان شهروندان، موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

طبیب‌زاده تأکید کرد: باید یک گروه ویژه جهت پایش هفتگی پروژۀ «صاروج پارس» تشکیل شود تا مشکلات آن را سریع‌تر برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر همکاری دستگاه قضا و شهرداری نبود، سرمایه‌گذار، پروژه را رها کرده بود، اما اکنون باید تلاش شود این پروژه را به‌عنوان یک نماد موفق سرمایه‌گذاری خارجی در شهر کرمان معرفی کنیم.




پروژۀ «صاروج پارس» نماد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان است

منبع:بــرنا
?
پروژۀ «صاروج پارس» نماد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان است