پروژه‌های نیمه‌تمام آبی در استان کرمان هرچه سریعتر تکمیل شود

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو در جریان سفر به بم گفت:«پروژۀ خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا قبل از تابستان سال آینده آب سد نسا به این شهرها برسد». علی‌اکبر محرابیان تاکید کرد:«برای تامین آب پایدار و مطمئن برای استان […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:وزیر نیرو در جریان سفر به بم گفت:«پروژۀ خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا قبل از تابستان سال آینده آب سد نسا به این شهرها برسد».

علی‌اکبر محرابیان تاکید کرد:«برای تامین آب پایدار و مطمئن برای استان کرمان در ابتدا باید پروژه‌های نیمه‌تمام که بعضی از آن طولانی شده است را هر چه سریعتر به مرحلۀ بهره‌برداری برسانیم».

وی دربارۀ خاموشی برق چاه‌های کشاورزی نیز اظهار کرد:«برای مدیریت چاه‌های کشاورزی اختیارات کافی به استان‌ها داده شده و به استان کرمان نیز اختیار کافی داده شده تا متناسب با نیاز آبی هر منطقه تصمیم‌گیری شود».

وی دربارۀ قبوض برق مناطق گرمسیری گفت:«اخیرا قانونی در مجلس به تصویب رسیده که هم‌اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است. با تایید این مصوبۀ مجلس،موضوع قبوض بخش‌های گرمسیری کشوری به صورت کامل مرتفع خواهد شد».

وی اضافه کرد:«هر شهرستان متناسب با درجۀ حرارت و مصرف برق،مشمول شرایط گرمسیری و خاص خواهد شد».

به گزارش فت فتو به نقل از فت فتو کرمان،وی جمعه ۲۱ مردادماه و همزمان با سفر رئیس‌جمهور به کرمان یادآور شد:«اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژۀ خط انتقال سدنسا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که در مصوبات سفر هم دیده شده است».

وی ادامه‌ داد:«برای تکمیل این پروژه از هر طریقی که نیاز باشد اعتبار تامین خواهد شد».

وی بیان کرد:از همین مسیر،انتقال آب برای شهرستان‌های دیگر مانند نرماشیر،فهرج و ریگان نیز  پیش‌بینی شده که خطوط انتقالی آن را اجرا خواهیم کرد».

وی تاکید کرد:«مصوب شده برای سه شهرستان دیگر نیز هر چه سریعتر عملیات اجرای خطوط انتقال آب آن آغاز شود».

محرابیان اضافه کرد:«در ماه های آینده نیز پیمان خط انتقال به شهرهای نرماشیر،فهرج و ریگان آغاز می‌شود».

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب پایدار و مطمئن برای استان کرمان چند کار اساسی باید انجام شود،توضیح داد:«در ابتدا باید پروژه‌های نیمه‌تمام که بعضا طولانی شده است را هر چه سریعتر به مرحلۀ بهره‌برداری برسانیم که اغلب در مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار گرفته و برخی هم نیاز است در فهرست مصوبات سفر قرار گیرد».  

محرابیان ادامه داد:«طرح‌های تامین آب که هنوز شروع نشده و مطالعات آن در سطح استان است نیز از طریق منابع گسترده‌ای که با روش‌های مختلف مالی،بودجه و کمک صنایع صورت می‌گیرد را تامین اعتبار کنیم تا بتوانیم به اجرای طرح‌های آبی استان کرمان سرعت بدهیم». / الف




پروژه‌های نیمه‌تمام آبی در استان کرمان هرچه سریعتر تکمیل شود

منبع:خبر کرمان
?

پروژه‌های نیمه‌تمام آبی در استان کرمان هرچه سریعتر تکمیل شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی