پرونده بر زمین مانده منطقه ویژه اقتصادی جازموریان روی میز دولتمردان

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: طرح منطقه ویژه اقتصادی جازموریان بعد از چندین سال با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است. دکتر محمدمهدی فداکار شامگاه ۱۶ شهریورماه در جلسه هم اندیشی با فرمانداران جنوب کرمان از احداث منطقه ویژه اقتصادی جازموریان با اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد تومان در جنوب استان خبر داد […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: طرح منطقه ویژه اقتصادی جازموریان بعد از چندین سال با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است.

دکتر محمدمهدی فداکار شامگاه ۱۶ شهریورماه در جلسه هم اندیشی با فرمانداران جنوب کرمان از احداث منطقه ویژه اقتصادی جازموریان با اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد تومان در جنوب استان خبر داد و افزود: شرکت های بزرگی آماده سرمایه گذاری برای احداث منطقه ویژه اقتصادی جازموریان هستند و همه زیرساخت ها، ظرفیت ها  و مشوق ها فراهم خواهد شد.

وی از مغفول ماندن پروژه منطقه اقتصادی جازموریان ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه طرحی که می توانست در توسعه منطقه موثر واقع شود سال ها رها شده بود که با اهتمام ویژه ددولت سیزدهم و ریاست جمهوری این طرح احیاء و عملیاتی خواهد شد.

استاندار کرمان در ادامه اجرای طرح سوخت را در جنوب کرمان ضروری دانست و گفت: اجرای طرح سوخت برای جلوگیری از هر گونه قاچاق همچنان اجرا می شود ضمن اینکه باید زمینه جلوگیری از اتلاف وقت مردم در صف های سوخت گیری فراهم شود.

وی از افزایش اعتبارات سفر هیئت دولت خبر داد و گفت: اعتبارات سفر هیئت دولت به استان ۱۸ هزارمیلیارد تومان بوده که این ملبغ افزایش پیدا کرده است.

فداکار از تخصیص اعتبار برای تکمیل فضاهای ورزشی و کتابخانه رمشک خبرداد و افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دست اقدام است و مشکل  اینترنت با همکاری دستگاه های ذیربط حل خواهد شد.

وی بر لزوم مجهز کردن گلخانه ها به گاز برای تامین انرژی تاکید کرد و گفت: وقتی یک هکتار زمین با قیمت اجاره بهای قابل توجهی کشت می شود چرا از انرژی گاز استفاده نمی کنند؟ جای تعجب است.

فداکار تعیین تکلیف اسناد اراضی کشاورزی را نیز از دیگر برنامه هایی برشمرد که ضرورت دارد و اظهار کرد: در کنار همه اقدامات باید شعب همه بانک ها برای ارائه تسهیلات در جنوب کرمان فعال شوند.

استاندار کرمان تعیین تکلیف سیل بند خرم را نوید داد و گفت: باید تهدیدات سیل با تکمیل این طرح به حداقل برسد تا خسارات کروچان و زهکلوت تکرار نشوند.

وی فعالیت معادن را یک مزیت شغلی و اقتصادی دانست که کمتر آسیب پذیر است و افزود: علاوه بر تمهیدات ذکر شده باید از خام فروشی جلوگیری شود و با توجه به پهنه های معدنی باید در این بخش وقت گذاشته شود.
 
فداکار رونق گردشگری جنوب کرمان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید یک هتل در خور شان در جیرفت احداث شود و فرودگاه هم باید توسعه پیدا کند تا مولفه های گردشگری تکمیل شوند. ضمن اینکه برای موزه جیرفت اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است.

انتهای پیام




پرونده بر زمین مانده منطقه ویژه اقتصادی جازموریان روی میز دولتمردان

منبع: ایـسنا
? پرونده بر زمین مانده منطقه ویژه اقتصادی جازموریان روی میز دولتمردان