پایش آخرین وضعیت فضای کسب و کار در کرمان؛ جلو افتادن توسعه از زیرساخت‌ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به برآورد زیرساخت‌های استان کرمان برای توسعه گفت: بخش توسعه در استان کرمان از زیرساخت‌ها جلو افتاده است و در حالی واحدهای صنعتی بزرگ آماده بهره‌براری می‌شوند که زیرساخت‌ها آماده نیست. به گزارش فت فتو از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، […]


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به برآورد زیرساخت‌های استان کرمان برای توسعه گفت: بخش توسعه در استان کرمان از زیرساخت‌ها جلو افتاده است و در حالی واحدهای صنعتی بزرگ آماده بهره‌براری می‌شوند که زیرساخت‌ها آماده نیست.

به گزارش فت فتو از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان صبح امروز هفتاد و سومین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: آنچه را در توان داریم به کار می‌گیریم تا نظر بخش خصوصی در مسایل مختلف را شجاعانه، صریح و شفاف اعلام کنیم.

وی از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی، تشکل‌ها و اندیشکده‌های وابسته برای خدمت به توسعه استان کرمان خبر داد و ابراز کرد: تکیه استان بر منابع معدنی است و زمانی که معادن تمام شود و چنانچه زنجیره و ارزش افزوده ایجاد نشده باشد، معلوم نیست چه آینده‌ای خواهیم داشت بنابراین مشاور گرفته‌ایم تا مدل توسعه اقتصادی استان را طراحی کنیم تا بدانیم برای ۱۰ و ۲۰ سال آینده چه کارهایی برای استان باید انجام شود.

طبیب‌زاده با اشاره به برآورد زیرساخت‌های استان کرمان برای توسعه عنوان کرد: بخش توسعه در استان کرمان از زیرساخت‌ها جلو افتاده است و در حالی واحدهای صنعتی بزرگ آماده بهره‌براری می‌شوند که زیرساخت‌ها آماده نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: کارگروهی بر اساس اولویت‌ها را در سراسر استان ایجاد کرده‌ایم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زیرساختی و اولویت‌ها را شناسایی کنیم و الان می‌دانیم در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده چه زیرساخت‌هایی در کجای استان نیاز است.

فضای کسب و کار کرمان خوب نیست 

طبیب‌زاده از پایش فضای بهبود کسب و کار توسط اتاق بازرگانی استان کرمان خبر داد و افزود: شاخص‌های این بخش یک حرفی می‌زند و واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید، اما در مجموع فضای کسب و کار کرمان خوب نیست و این را هم می‌توانید، ببینید و هم از فعالان اقتصادی بشنوید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان کرمان در شش ماهه دوم سال گذشته تمام امتیازات را کسب کرده و جزو استان‌های برتر هستیم.

برنامه توسعه هفتم به‌زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتاق بازرگانی استان کرمان به دلیل اهتمام بخش خصوصی و مدیریت مطلوب از اتاق‌های فعال و تاثیرگذار در شورای گفت‌وگوی ملی به‌شمار می‌رود و این یک ظرفیت برای کرمان است.

وی اظهار داشت: در اتاق کرمان کار علمی و تخصصی انجام می‌دهند و باید گزارشی از وضعیت موجود بخش اقتصاد استان داشته باشیم و آمار مربوط به بنگاه‌های اقتصادی نیمه‌فعال و راکد نیز ارائه شود تا بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی قطعی برق در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی در تابستان با قطعی اجباری برق مواجه می‌شوند.

پورابراهیمی بیان داشت: برنامه توسعه هفتم به‌زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود و این در شرایطی‌ست که احکام مهمی را در حوزه برنامه ششم به ویژه در بخش معدنی و صنعتی تصویب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و قضایی آمادگی برای همکاری داریم و ارتباط شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان و شورای ملی بسیار خوب است که می‌توان از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

دستگاه قضایی کرمان گره از پای بنگاه‌های اقتصادی باز کرد

مدیرکل امور استان‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت اول قوه قضاییه و رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان اظهار داشت: حمایت و پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و اجرای منویات رهبری و سیاست‌های کلان دستگاه قضایی را در سال‌های گذشته دنبال کردیم.

یدالله موحد ابراز داشت: ظرفیت دستگاه قضا در سطح ملی و استانی در دهه‌های اخیر به‌ویژه در چهار، پنج سال گذشته برای رفع مشکلات اقتصادی، جهش تولید، حمایت از سرمایه‌گذاران و پشتیبانی از مدیران به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی یکی از محورهای مهم قوه قضاییه است، ادامه داد: تمام تلاش دستگاه قضایی این بوده تا به مدیران برای تولید در بخش حاکمیت و بخش خصوصی کمک کند و در کنار آنها باشد و در استان کرمان ریل گذاری خوبی صورت گرفته است.

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ستاد حمایت حقوقی و قضایی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در مرکز استان کرمان تشکیل شد و ترکیب خوبی هم داشت و اتاق بازرگانی استان در این ستاد بسیار فعالت داشت و رئیس اتاق بازرگانی مشاوری امین و دلسوز برای ما به‌شمار می‌رفت و نظرات کارشناسی همیشه برای ما راهگشا بود.

موحد عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی، سازمان بازرسی، اداره کل اطلاعات و سایر سازمان‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از بخش خصوصی استان کرمان مشارکت جدی داشتند و سیستم بانکی هم نقش پررنگ داشت تا مشکلات اعتبارای و مسائل را حل و فصل کند.

وی اضافه کرد: اگر برای ایجاد زیرساخت‌های عمرانی کرمان، کمک و مساعدت دستگاه قضایی نبود، ترمینال جدید راه‌اندازی نمی شد زیرا در حاشیه شهر بود و فقط دستگاه قضایی می‌توانست مشکلات را برطرف کند و همچنین پروژه صاروج پارس عملیاتی نمی‌شد زیرا کار بزرگ عمرانی در مرکز شهر با ده‌ها قانون در تعارض بود و دستگاه قضایی توانست موانع را برطرف کند و سرمایه‌گذار عمانی ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه بیاورد.

موحد یادآور شد: مجموعه تجاری وکیل با رفع موانع توسط دستگاه قضایی رونق گرفت و دستگاه قضایی تمام ظرفیت و توان خود را به‌کار گرفت تا گره از پای بنگاه‌های اقتصادی در سراسر استان کرمان باز کند.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: افزون بر ۴۰۰ پرونده حمایت از سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان کرمان داشتیم که بیشتر این پرونده‌ها هم به نتیجه رسیده است و همایش‌های ملی و منطقه‌ای برای حمایت از فعالان اقتصادی استان کرمان برگزار شد.

تولیدکنندگان مطمئن باشند، حاکمیت حامی آنهاست

رئیس کل دادگستری استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال‌ها شعار سال را بر اساس مصالح اقتصادی تنظیم و ابلاغ می‌کنند و مدیران تلاش خود را برای تحقق منویات رهبری انجام می‌دهند و این تلاش‌ها لازم هست، اما کافی نیست و باید افزایش یابد.

حجت‌الاسلام حمیدی بیان داشت: در استان کرمان تلاش می‌کنیم، آنچه ظرفیت دستگاه قضایی برای حمایت از تولید، اشتغال و تولیدکنندگان واقعی است را پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به حضور دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و دستگاه اجرایی در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: این شورا در واقع شورای حاکمیت است و تولیدکنندگان مطمئن باشند، حاکمیت جمهوری اسلامی حامی آنهاست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه امروز در کشور نیازمند تولید با کمیت و کیفیت بالا است، بیان داشت: اگر بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید با برنامه حرکت کنیم و باید وضعیت موجود را به‌خوبی بشناسیم.

حمیدی اضافه کرد: باید ظرفیت‌ها و وضعیت استان را بدانیم و پیش‌بینی وضعیت مطلوب را برای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم و عملکردهای یکدیگر را رصد کنیم تا ببینیم به کجا می‌خواهیم برسیم و در استان کرمان ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توانیم برای کشور الگو باشیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق





پایش آخرین وضعیت فضای کسب و کار در کرمان؛ جلو افتادن توسعه از زیرساخت‌ها

منبع: فــارس
? پایش آخرین وضعیت فضای کسب و کار در کرمان؛ جلو افتادن توسعه از زیرساخت‌ها