وضعیت قرمز کرونایی در ۱۵ شهرستان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اعلام رنگ‌بندی کرونایی جدید استان از قرارگیری ۱۵ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز خبر داد. به گزارش فت فتو از کرمان، محمدصادق بصیری امروز در نود و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمان از ۱۶ مرداد ماه را اعلام کرد و گفت: […]


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اعلام رنگ‌بندی کرونایی جدید استان از قرارگیری ۱۵ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز خبر داد.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدصادق بصیری امروز در نود و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمان از ۱۶ مرداد ماه را اعلام کرد و گفت: در این رنگ‌بندی جدید هفت شهرستان‌ کرمان، کوهبنان، سیرجان، بم، نرماشیر، کهنوج، منوجان در وضعیت فوق قرمز قرار دارند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: هشت شهرستان زرند، رفسنجان، شهربابک، بردسیر، بافت، رابر، جیرفت و عنبرآباد در وضعیت قرمز و هشت شهرستان راور، انار، ارزوئیه، فاریاب، فهرج، ریگان، رودبار جنوب و قلعه‌گنج در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی عنوان کرد: همچنان در کنار مسئله واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شوند.

 ۴۶۳ هزار نفر در استان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۵۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۲۷ نفر در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری‌اند و ۷۴ نفر تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند.

وی از روند افزایشی بیماری در استان گفت و ادامه داد: سرعت این روند کاسته شده اما متوقف نشده است و راه برون رفتی غیر از رعایت پروتکل‌ها و افزایش واکسیناسیون نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع واکسن ورودی به استان تا پنجشنبه ۱۴ مردادماه را ۷۰۵ هزار و ۴۴۶ دُز اعلام کرد و افزود: ۴۶۳ هزار و ۳۳۹ نفر واکسن نوبت اول و ۹۲ هزار و ۷۲۶ نفر نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

رشیدی‌نژاد اظهار داشت: در مجموع واکسیناسیون برای ۹۳ هزار نفر در سطح استان کرمان کامل شده و آمادگی تزریق روزانه ۳۰ هزار واکسن را داریم.

وی از آغاز تزریق نوبت دوم واکسن از هفته آینده در استان خبر داد و افزود: از هفته آینده ۱۰ هزار نفر هم دریافت نوبت اول واکسن را خواهند داشت، لذا هم استانی‌ها طبق نوبت‌دهی مراجعه کنند که از ازدحام جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین گفت: بیماران کرونایی که دو هفته دوره نقاهت خود را گذرانده‌اند، برای بازگشت به محل کار نیاز به انجام مجدد تست ندارند و ادارات، دستگاه‌ها و واحدها نباید گواهی تست منفی از نیروها درخواست کنند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان به سخنان آیت‌الله رئیسی در ستاد ملی کرونا اشاره داشت و عنوان کرد: رئیس جمهور شرایط فعلی و روند فعلی در حوزه اداره و مدیریت کرونا را کافی ندانستند و اعتقاد داشتند باید به حالت فعال تبدیل شود و تصمیمات جهشی‌تر و جدی‌تری گرفته شود.

استاندار کرمان به نکات تاکیدی رئیس جمهور مبنی بر اغناسازی و صحبت با مردم و دخیل دادن آنها در پروتکل‌های بهداشتی و ضمانت اجرای محدودیت‌ها اشاره داشت و افزود: با تاکید رئیس جمهور مقرر شد تا ظرفیت واکسیناسیون داخلی با قید زمان اعلام و واردات واکسن نیز افزایش یابد.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: با دستور آیت‌الله رئیسی، همه استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستادهای استانی ماموریت پیدا کردند که براساس تجربه یک سال و نیم گذشته، پیشنهادات و اقدامات خود در راستای فعال شدن مدیریت کرونا را دسته‌بندی و ارائه دهند.

استاندار کرمان از نماینده ولی‌فقیه در استان به واسط همراهی لازم در لغو برگزاری نمازهای جمعه طی هفته‌های گذشته با توجه به شرایط بیماری تشکر کرد و گفت: ایشان بالاتر از پروتکل‌ها در کنار ستاد بودند.  

وی به ایام عزاداری محرم و صفر و دستورالعمل‌‌های ویژه آن اشاره داشت و بیان کرد: مکان‌های روباز ورزشی، آموزشی و در اختیار دستگاه‌ها در صورت تقاضای هیات‌ها برای برگزاری مراسم دهه محرم در اختیار آنها قرار گیرد تا مراسم عزاداری در فضای باز برگزار شود.

استاندار کرمان بازدید از هیات‌ها و اغناسازی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، تامین کامل نیاز استان به دستگاه‌های اکسیژ‌ساز با توجه به ظرفیت داخل استان را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب





وضعیت قرمز کرونایی در ۱۵ شهرستان کرمان

منبع: فــارس
?وضعیت قرمز کرونایی در ۱۵ شهرستان کرمان : اخبار استان کرمان – ورزشی