وزیر میراث فرهنگی: در این اغتشاشات جای حاج قاسم و تفکرش خالی است

وزیر میراث فرهنگی گفت: حاج قاسم به صراحت اعتقاد داشت که وحدت ما باید ‌حول مقابله با دشمن باشد و این روزها و در این اغتشاشات جای تفکر شهید سلیمانی خالی است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز […]

وزیر میراث فرهنگی گفت: حاج قاسم به صراحت اعتقاد داشت که وحدت ما باید ‌حول مقابله با دشمن باشد و این روزها و در این اغتشاشات جای تفکر شهید سلیمانی خالی است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در جمع خبرنگاران در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه کرمان به لحاظ مجموعه معنویت‌های حوزه وزارتخانه ما جزو سرآمدها محسوب می‌شود، اظهار داشت: استان کرمان یک ایران کوچک است و همه نمادهای ارزشمند فرهنگی، چه فرهنگ ملموس و چه فرهنگ ناملموس و میراث معنوی ما در بالاترین سطح در کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز در خدمت مردم کرمان هستم و به همراه استاندار کرمان و آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان از چند پروژه بازدید داریم و تصمیماتی را در حوزه‌های ماموریتی خود خواهیم گرفت، گفت: شروع کار ما با زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی دوست خوب من بود که در سال‌های طولانی خاطرات زیادی با وی داشتم، افزود: شهید سلیمانی سرآمد همه مجاهدان و آزادی خواهان دنیا بوده و مرقد این شهید بزرگوار یک نماد برای جبهه مقاومت در دنیا است.

وی با بیان اینکه امروز اگر از نظر ما گردشگری مقاومت یک مقوله ارزشمند و معنادار است، نماد مقاومت مزار مقدس حاج قاسم سلیمانی است، ادامه داد: مزار حاج قاسم همان طور که خواسته بود خیلی ساده است و به نام  یک سرباز در کنار شهید دیگری دفن شده است که این سادگی و زیبایی خیلی خوب و در کنار هم در مرقد مطهر شهید سلیمانی به چشم می‌خورد که می‌تواند ‌الگویی برای همه بخش‌های ما باشد.

ضرغامی با اشاره به اینکه حاج قاسم فقط نماد مجاهدت در میدان نیست و مکتب حاج قاسم یک مکتب منشوری و همه جانبه است که هر کدام از این بخش‌ها را اگر مستقلاً به عنوان الگو قرار دهیم، مشکل ما حل خواهد شد، گفت: این روزها و در این اغتشاشات جای حاج قاسم و تفکر حاج قاسم خالی است.

وی با بیان اینکه حاج قاسمی معتقد است و به صراحت می‌گوید ‌جامعه ما خانواده ما است، در حالی که خیلی‌ها این تفکر و این اعتقاد را ندارند و مرتب به دنبال قطعه قطعه کردن و تفرقه و اختلاف هستند، افزود: حاج قاسم اعتقاد داشت که یک دختر کم حجاب، دختر خود ما و دختر شما است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه این خط فکری و اوج مکتب شهید سلیمانی است که این چیزهای ظاهری نمی‌تواند در جامعه تفرقه ایجاد کند، گفت: متاسفانه آن چیزی که می‌بینیم با خط فکری شهید سلیمانی متفاوت است و به خاطر این مسائل جزئی امروز هزینه‌های زیادی دادیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به صراحت اعتقاد داشت که وحدت ما باید ‌حول مقابله با دشمن باشد، افزود: ما دشمن داریم و امروز دشمنان قسم خورده ما چون داعشی که حاج قاسم مدال پربرکت مبارزه با آنها و مجاهدت تاریخی و شکست آنها را بر سینه دارد، از این اغتشاشات سوء استفاده کرده و در حرم مقدس حضرت شاهچراغ(ع) مردم ما را به خاک و خون می‌کشد.

ضرغامی با اشاره به اینکه این اتفاقات هشداری برای ما است که اگر وحدت را در جامعه از بین ببریم و اگر خط فکری حاج قاسم را فراموش کنیم و دچار تنگ نظری بشویم و اول خودمان را تجزیه می‌کنیم بعداً به تجزیه فیزیکی که هدف دشمن است، می‌رسیم، گفت: امروز بیش از هر زمانی به ترویج مکتب شهید سلیمانی نیاز داریم.

وزیر میراث به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کرد
جزئیات تشییع و تدفین شهید ۸ ساله کرمانی اعلام شد

وی با بیان اینکه همه مردمی که گردشگری مقاومت یکی از میزهای مفید و جزو مزیت‌های نسبی ما است، افزود: کسانی که سعی می‌کنند نگاه دینی و ایدئولوژیک را مقابل نگاه ملی قرار دهند کار عاقلانه‌ای انجام نمی‌دهند چرا که در کشور ما حرکت‌های ملی و دینی بر هم منطبق بوده و تاریخ ملی ما مشهون از نمادهای دینی بوده و از هم قابل تفکیک نیستند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به کسانی که سعی می‌کنند ملیت را مقابل دین قرار داده، دو قطبی و تفرقه ایجاد کنند، گفت: تمام حرکت‌ها ملی ما دینی است و تمام حرکت‌های دینی ما ملی است و حاج قاسم یک نماد ملی است و فعالان میراث فرهنگی و در حوزه میراث ناملموس روی این واقعیت باید کار کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




وزیر میراث فرهنگی: در این اغتشاشات جای حاج قاسم و تفکرش خالی است

منبع: تسنــیم
? وزیر میراث فرهنگی: در این اغتشاشات جای حاج قاسم و تفکرش خالی است