وزیر بهداشت: حرکت حوزه پزشکی کشور به سمت مرجعیت علمی دنیاست

کرمان – فت فتو – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید کیفیت علوم پزشکی در کشور ارتقا یابد و آن را بیشتر گسترش دهیم گفت: همچنین حرکت ما به سمت مرجعیت علمی در دنیا بود که نقش پزشکی در این راستا ایفا می‌شود. به گزارش فت فتو، بهرام عین الهی عصر […]

کرمانفت فتو – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید کیفیت علوم پزشکی در کشور ارتقا یابد و آن را بیشتر گسترش دهیم گفت: همچنین حرکت ما به سمت مرجعیت علمی در دنیا بود که نقش پزشکی در این راستا ایفا می‌شود.

به گزارش فت فتو، بهرام عین الهی عصر جمعه در آیین اختتامیه جشنواره سلیمان سلامت به میزبانی کرمان افزود: امروز دانشمندان و نخبگان بسیار گرانقدری در کشور وجود دارند که باید آنان را ارج نهیم و شرایط فعالیت را برای آنان فراهم ‌کنیم.

وی اظهار داشت: در واقع بسیاری از پزشکان ما چیزی کمتر از متخصصان اروپا و آمریکا ندارند و این امر به خاطر شهادت ها و ایثارگری هایی بوده که باعث شده استقلال کشور و این رشد صورت گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب نیاز به الگوی ایثار، فداکاری و دانش داریم و حاج قاسم الگوی بسیار موفقی برای دانشگاه های ما بوده است که مردانه ایستاد و استقلال کشور را تامین کرد.

وی یادآور شد: تعداد ۲۰۵ شهید از ابتدای شیوع کرونا در کشور داشتیم که آنان مردانه تا آخرین لحظه پای بیماران ایستادند و نشانه صدق گفتار ماست.

رشته هنر پزشکی ایجاد می شود

عین الهی با اشاره به اینکه ایجاد رشته هنر در پزشکی را دنبال می کنیم گفت: رشته هنر پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاسیس می شود.

وی اضافه کرد: گروه پزشکی در خط مقدم سلامت کشور قرار دارد و سابقه فعالیت جامعه پزشکی نشان می دهد حتی پیشتر از بیماری کرونا خدمات بسیاری انجام داده و حماسه پزشکان ما همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حملات ناجوانمردانه شیمیایی که در تاریخ جهان بی سابقه بود جامعه پزشکی ما پای کار ماند و تا آخرین نفر را درمان کردند، آسیب دیدند اما متاسفانه اقدامات آنان ثبت و ضبط نشده است.

وی یادآور شد: کرونا باوجود اینکه فاجعه ای در دنیا محسوب شد اما بسیاری از واقعیت کشورها را مشخص کرد، امروزه کشورهایی که کرونا را مهار کردند قدرتمند هستند و بسیاری از کشورهایی همچون آمریکا و آلمان که ادعای پیشرفته بودن داشتند نشان دادند که قوی نیستند زیرا آمار آنان در مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بالا بود و نتوانستند این ویروس را مهار کنند.

عین الهی افزود: ایران در مقابله با کرونا قدرت واقعی خود را نشان داد زیرا قدرت واقعی هر کشور به مردم آن است و اگر در دفاع مقدس سربلند بودیم به علت وجود مردممان بود.

وی تاکید کرد: مردم ما حتی پیش از تهاجم دشمن و تحریم های ناجوانمردانه همچنان با قدرت در مقابل دشمنان کشور ایستاده اند.

عین الهی با اشاره به خانواده شهیدی که ۴۰ سال به فرمان مقام معظم رهبری از یک جانباز مراقبت کرد گفت: او در دفاع از انقلاب و نظام همچون کوه صحبت می کرد و ایران تا این مردم را دارد، قدرتمند است؛ حاج قاسم سلیمانی چون با مردم بود به این بلندا و نقطه رفیع رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان نظامی برخی کشورهای جهان به صورت انتصابی پست هایی دریافت کردند اما جایگاه مردمی ندارند، پس قدرتی هم ندارند.

وی همچنین گفت: قدرت مردم را در واکسیناسیون نشان دادیم و آغاز کار دولت سیزدهم تنها پنج میلیون واکسن تزریق شده بود که برای آن مشکلات بسیاری ازجمله fatf و تحریم ها بهانه می شد.

عین الهی ادامه داد: کار به جایی رسید که حتی پایگاه های بسیج و نهادها هم به مراکز واکسیناسیون تبدیل شدند، چون مردم‌پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه درس دفاع مقدس بود افزود: طی یک هفته هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دُز (اندازه جمعیت امارات متحده عربی) تزریقات داشتیم که نشان‌دهنده قدرت مردم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر مردم پشت ولایت فقیه باقی بمانند خدا هم با آنان خواهد بود و بشدت بلایا کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه به فرمان مقام معظم رهبری جشنواره سلیمان سلامت برای نمایش آثار کادر پرشکی راه اندازی شد گفت: کادر پزشکی امتحانات خوبی را پس داده، حماسه آفریدند و تاریخ را عوض کردند.

عین الهی با بیان اینکه پیش از کرونا دشمن به دنبال تخریب کادر پزشکی بود تصریح کرد: پیش از انقلاب بسیاری از کارهای پزشکی خارج از کشور انجام می شد یا پزشکانی از دیگر کشورها خدمات پزشکی ما را انجام می دادند که خوشبختانه کادر پزشکی ایران امروز در قله علم ایستاده و بسیاری از درمان ها نیز در داخل کشور انجام می شود.

وزیر بهداشت ابراز داشت: دشمن همواره نقاط قوت ما را نشانه می گیرد و تخریب کادر پزشکی جزو دستور العمل دشمن بود اما کرونا آمد و عشق پزشکان ما را به انقلاب نمایش داد.

وی عنوان کرد: اعضای کادر پزشکی به صورت شبانه روزی در مقابله با کرونا فعال هستند و می دانند اینجا خطر است اما دست به آتش می زنند و این جشنواره هویت پزشکان ما را در کمک به مردم و ولایت نشان می دهد و هنرمندان با هنر واقعی خود این خدمات را به تصویر می‌کشند.

عین الهی ادامه داد: آغوش وزارت بهداشت همواره برای هنرمندان باز است و این وزارتخانه افتخار دارد که با هنرمندان همکاری کند؛ در علم نیز فرایند هنر و خدمت پیگیری می شود زیرا خدمت ما با هنر متبلور می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دستور به روابط عمومی دانشگاه های علوم‌پزشکی کشور برای ادامه یافتن این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره با اتکا به نیروی مردمی و انجام‌ وظیفه تامین سلامت، برگزار شود.

وی اضافه کرد: آشنایی هنرمندان با علوم پزشکی و برعکس را بنا خواهیم گذاشت که زمینه‌ای شود تا با هنر پزشکی آشنایی بیشتر صورت گیرد؛ همچنین درخواست‌ داریم ‌این جشنواره هرساله برگزار شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره سلیمان سلامت در کرمان می ماند گفت: کرمان با نام حاج قاسم در کشور و جهان درخشید و در قله کشور قرار گرفت؛ حاج قاسم سرباز واقعی امام زمانش و امام زمان(عج) بود و همواره از روح بلند این شهید امداد می طلبیم.

عین الهی بیان داشت: حاج قاسم عزیز که زنده هست، ما با عهدی که با شهدا بستیم پایبندیم و ذره ای عقب نشینی نخواهیم کرد و این حرکت تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد یافت.

به گزارش فت فتو آثار برتر جشنواره سلیمان سلامت امروز معرفی شدند و این جشنواره پایان یافت.




وزیر بهداشت: حرکت حوزه پزشکی کشور به سمت مرجعیت علمی دنیاست

منبع: ایرنـا
? وزیر بهداشت: حرکت حوزه پزشکی کشور به سمت مرجعیت علمی دنیاست