وبا در جنوب کرمان/ابتلای قطعی ۲ تبعه غیرمجاز افغانی

فت فتو/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: براساس نمونه گیری از ۱۴ مورد مشکوک به وبا که ۱۰ مورد آن در رودبار جنوب و ۴ مورد دیگر آن در کهنوج مشاهده شده، فقط دو نفر آنها به وبا مبتلا بودند. دکتر علی اصغر خیرخواه درباره مشاهده موارد مشکوک ابتلا به وبا در جنوب استان […]

فت فتو/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: براساس نمونه گیری از ۱۴ مورد مشکوک به وبا که ۱۰ مورد آن در رودبار جنوب و ۴ مورد دیگر آن در کهنوج مشاهده شده، فقط دو نفر آنها به وبا مبتلا بودند.

دکتر علی اصغر خیرخواه درباره مشاهده موارد مشکوک ابتلا به وبا در جنوب استان کرمان به فت فتو می گوید: ۱۴ نفر از اتباع غیرمجاز افغان که از مرز سیستان و بلوچستان وارد استان کرمان شده بودند در بدو ورود با هویدا شدن علایمشان به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مراجعه می کنند.

طبق اعلام او، براساس نمونه گیری از ۱۴ مورد مشکوک به وبا که ۱۰ مورد آن در رودبار جنوب و ۴ مورد دیگر آن در کهنوج مشاهده شده، فقط دو نفر آنها به وبا مبتلا بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: خوشبختانه این افراد ساکن جنوب استان کرمان نبوده اند و احتمالا در استان سیستان و بلوچستان یا افغانستان به بیماری مبتلا شده اند.

او از مساعد بودن حال عمومی دو نفر مبتلا به وبا خبر داد و اظهار کرد: این دو نفر در قرنطینه هستند و شرایط ترخیص را دارند و با توجه به اینکه جزو اتباع غیرمجاز هستند، دستگاه های مربوطه در حال انجام کارهای آنها برای خروج از کشور هستند. گفتنی است ۱۲ نفر مشکوک به وبا پس از بهبودی از بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه ترخیص شده اند.

خیرخواه با بیان این مطلب که خوشبختانه مورد جدید ابتلا به وبا در جنوب استان مشاهده نشده است، در ادامه می گوید: منبع آلودگی حائز اهمیت است که همه افرادی که با این دو نفر در تماس بودند را شناسایی و آزمایش کرده ایم ضمن آنکه مکان ها و آب آشامیدنی آنها نیزز مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام




وبا در جنوب کرمان/ابتلای قطعی ۲ تبعه غیرمجاز افغانی

منبع: ایـسنا
? وبا در جنوب کرمان/ابتلای قطعی ۲ تبعه غیرمجاز افغانی