همکاری اوقاف کرمان برای ترک اعتیاد ۱۰ نفر در قرار دوازدهم

فت فتو/کرمان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در هر دوره از اجرای طرح قرار دوازدهم یک کار ویژه نیز انجام می شود که در این دوره برای ترک اعتیاد ۱۰ نفر با همکاری مجموعه ترک اعتیاد و بیمارستان موقوفه نوریه اقدام شده است. حجت الاسلام علی جلالی امروز ۱۲ مردادماه در ششمین […]

فت فتو/کرمان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در هر دوره از اجرای طرح قرار دوازدهم یک کار ویژه نیز انجام می شود که در این دوره برای ترک اعتیاد ۱۰ نفر با همکاری مجموعه ترک اعتیاد و بیمارستان موقوفه نوریه اقدام شده است.

حجت الاسلام علی جلالی امروز ۱۲ مردادماه در ششمین دوره اجرای طرح “قرار دوازدهم” با محوریت بقعه عباسعلی شهر کرمان با تسلیت ماه محرم اظهار کرد: در این دوره ۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه میرزا حسین وزیر در شهرستان کرمان توزیع می شود که ارزش هر یک از این بسته ها ۸۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: علاوه بر این ۳۵۰ بسته معیشتی هم در شهرستان ها توزیع می شود که ارزش هر یک از آنها ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.
جلالی ادامه داد: علاوه بر این در قرار دوازدهم؛ خدمات دیگری هم در نظر گرفته شده که از جمله آن تهیه دو سری جهیزیه هر یک به ارزش ۴۰ میلیون تومان است.

جلالی پخت نان صلواتی، برپایی ایستگاه سلامت، فروشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار را از دیگر موارد قابل ذکر در اجرای ششمین دوره قرار دوازدهم عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: در هر دوره از اجرای طرح قرار دوازدهم یک کار ویژه نیز انجام می شود که در این دوره برای ترک اعتیاد ۱۰ نفر با همکاری مجموعه ترک اعتیاد و بیمارستان موقوفه نوریه اقدام شده است.

وی تصریح کرد: ترک اعتیاد این افراد با عنوان ” در پناه حسین علیه السلام”، با همکاری بقاع متبرکه و برای افرادی انجام می شود که تمکن مالی لازم برای ترک اعتیاد را ندارند.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام محمد زواری مدیر اداره اوقاف شهرستان کرمان نیز گفت: طی اجرای این طرح در چندین بخش فعالیت داشتیم که برخی در طول سال از محل موقوفات و بقاع انجام شده و به عنوان مثال یک کارگاه تولیدی شیرینی توسط زنان خانوار در زیرزمین همین بقعه آماده بهره برداری است.

وی افزود: این یک کار اجتماعی و در راستای اهداف راه اندازی مرکز افق در بقاع متبرکه است و دستگاه های لازم تهیه و جاسازی شده و آماده بهره برداری است که در نهایت بتوانند تولیدات خود را در همین مکان هم فروش برساند.

زواری پخت نان صلواتی از محل موقوفه “کربلایی خاتون” و توزیع آن در دو بیمارستان نزدیک تکیه عباسعلی میان همراهان بیماران و نیز در حاشیه شهر را از دیگر اقدامات در طرح قرار دوازدهم مردادماه ۱۴۰۱ عنوان کرد.

وی ادامه داد: از محل موقوفه “ابوالقاسم هرندی” هم   ۸۰۰ وعده غذا امروز در زندان رفسنجان توزیع می شود و علاوه بر این از محل همین موقوفه ۱۵۰۰ وعده غذا میان آسیب‌دیدگان از سیل در روستای کوثرریز رفسنجان و ۵۰۰ وعده غذا هم برای گروه های جهادی تهیه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان تهیه دو ویلچر در ماه جاری برای معلولین و از محل موقوفه حاج حسین رمضان، تهیه حدود ۲۰۰ بسته غذایی که بخشی از آن در سرای سالمندان توزیع می شود و تهیه یک سری بسته ها برای شیرخوارگاه مادر را از دیگر اقدامات قائل ذکر برشمرد.

وی اظهار کرد: موقوفات دیگری هم هستند که فعالیت های زیادی دارند از جمله موقوفات مسجد جامع کرمان که موقوفات گسترده ای است.

انتهای پیام




همکاری اوقاف کرمان برای ترک اعتیاد ۱۰ نفر در قرار دوازدهم

منبع: ایـسنا
? همکاری اوقاف کرمان برای ترک اعتیاد ۱۰ نفر در قرار دوازدهم