«همای همایونِ» بهروز غریب‌پور را سالار عقیلی می‌خواند

تهران- فت فتو- «بهروز غریب‌پور»، کارگردان اپرای عروسکی همای همایون با اشاره به آنکه روند تولید این اثر به دلیل مشکلاتی متوقف‌شده گفت: با وجود این، به همراه سالار عقیلی در مقام خواننده شخصیت خواجوی کرمانی کار ضبط صدا و آواز شخصیت‌های این نمایش را به پایان رسانده‌ایم. بهروز غریب‌پور سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران […]

تهران- فت فتو- «بهروز غریب‌پور»، کارگردان اپرای عروسکی همای همایون با اشاره به آنکه روند تولید این اثر به دلیل مشکلاتی متوقف‌شده گفت: با وجود این، به همراه سالار عقیلی در مقام خواننده شخصیت خواجوی کرمانی کار ضبط صدا و آواز شخصیت‌های این نمایش را به پایان رسانده‌ایم.

بهروز غریب‌پور سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران که برای نخستین بار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فت فتو از به پایان رسیدن نگارش متن اپرای عروسکی خواجوی کرمانی پس‌از یک‌سال تحقیق و پژوهش خبر داده بود، یادآور شد: گام برداشتن به سمت تولید اپرای همای همایون بر اساس زندگی خواجوی کرمانی از مفاخر، شعرا و عرفای بزرگ قرن هشتم کشورمان به سفارش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، استانداری و فرمانداری این استان آغاز شد.

اما مسئولان فرهنگی و هنری استان کرمان فعلا آن اندازه که باید از آن حمایت مالی نکرده اند.

کارگردان اپرای عروسکی عاشورا در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی فت فتو خاطرنشان کرد: همواره در تولید اپراهای عروسکی گروه آران حساسیت‌های بالایی داشتم. کار ضبط موسیقی اپرای همای همایون حدود دو ماه با ارکستر شهر کیف کشور اوکراین به آهنگ‌سازی بهزاد عبدی به طول انجامید.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تولید هر اپرای نمایشی، موسیقی آن است و همواره من و گروه تئاتر عروسکی آران حساسیت ویژه‌ای نسبت‌به این مسئله داشته و داریم. خوشبختانه باوجود تنگناهای مالی توانستیم کار انتخاب خوانندگان شخصیت‌های مختلف به‌ویژه شخصیت خواجوی کرمانی با صدای سالار عقیلی را به پایان و کار ضبط موسیقی و بخش آوازی این اثر را به سرانجام مطلوبی برسانیم.

غریب‌پور خاطرنشان کردک ساخت عروسک‌های صحنه‌ای، دکور و همچنین تمرین اپرای عروسکی همای همایون تاکنون انجام نگرفته‌است و من به همراه بنیاد فرهنگی‌هنری رودکی در انتظار انجام تعهدات از طرف مقامات کرمان هستیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر تولید این اثر نمایشی را که بازتاب‌دهنده یکی دیگر از مفاخر ادبیات، فرهنگ تاریخ سترگ کشورمان است را به اتمام برسانیم.  




«همای همایونِ» بهروز غریب‌پور را سالار عقیلی می‌خواند

منبع:ایرنـا
? «همای همایونِ» بهروز غریب‌پور را سالار عقیلی می‌خواند