همایش ملی قنات در کرمان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان از برگزاری همایش ملی قنات در شهر کرمان خبر داد. به گزارش فت فتو، فریدون فعالی در این باره اظهارداشت: استان کرمان یکی از مراکز اصلی احداث قنات از گذشته تا کنون بوده است و هم اکنون نیز آب بخش‌های زیادی از شهرها و مزارع کرمان از […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان از برگزاری همایش ملی قنات در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش فت فتو، فریدون فعالی در این باره اظهارداشت: استان کرمان یکی از مراکز اصلی احداث قنات از گذشته تا کنون بوده است و هم اکنون نیز آب بخش‌های زیادی از شهرها و مزارع کرمان از قنات تأمین می‌شود.

وی گفت: حتی آب شهر کرمان وابستگی قابل توجهی به قنوات دارد و این سازه‌های آبی در طول تاریخ موجب آبادانی و ایجاد تمدن در مناطق کویری از جمله کرمان شده‌اند.

وی به ثبت جهانی قنات‌های جوپار و بم در فهرست آثار جهانی گفت: در دیواره قنات‌های بم لوح‌های تاریخی پیدا شده که نشان از قدمت این سازه‌ها دارد، در همین راستا همایش ملی قنات در کرمان از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه در کرمان با عنوان میراث ماندگار ایرانیان برگزار می‌شود.

وی افزود: بسیاری از صاحب نظران اعتقاد دارند که در حال حاضر نیز در صورت استفاده از قنات‌ها می‌توان مشکلات ناشی از خشکسالی در کرمان را رفع کرد.

 




همایش ملی قنات در کرمان برگزار می شود

منبع: تــابناک
? همایش ملی قنات در کرمان برگزار می شود