هفته‌های فیلم و عکس انجمن سینمای جوان در کشور برپا می‌شود

کرمان–فت فتو– مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران گفت: تمامی دفاتر انجمن در سراسر کشور ملزم شده‌اند هفته‌های فیلم و عکس و نیز پاتوق های خود را امسال برپا کنند. مهدی آذرپندار در گفت وگو با خبرنگار فت فتو در شهرستان بم افزود: در بحث پاتوق ها نیز تمامی فیلم هایی که در این پاتوق ها […]

کرمانفت فتو– مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران گفت: تمامی دفاتر انجمن در سراسر کشور ملزم شده‌اند هفته‌های فیلم و عکس و نیز پاتوق های خود را امسال برپا کنند.

مهدی آذرپندار در گفت وگو با خبرنگار فت فتو در شهرستان بم افزود: در بحث پاتوق ها نیز تمامی فیلم هایی که در این پاتوق ها اکران می شود در ۱۰ بسته آماده شده و بزودی برای تمامی دفاتر ارسال می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه الزام شده پاتوق ها در سالن های سینما اکران شود بنابراین این موضوع برعهده ظرفیت شهر و انجمن است که بتوانند این فیلم ها را در سالن های سینما اکران کنند زیرا اگر فیلم با یک نمایشگر تلویزیونی پخش شود در حقیقت اتفاقی را که باید رقم بزند شکل نمی دهد.

آذرپندار درباره برنامه انجمن سینمای جوان ایران در نقاط مختلف کشور گفت: این انجمن شهر به شهر برنامه نمی ریزد زیرا برنامه کلی ما بر پایه دروس تخصصی در سراسر ایران طراحی شده است ولی اگر شهری ظرفیت بخصوصی داشته باشد به طور مثال بم ظرفیت عکاسی کویری دارد می توانیم برای آن شهر طراحی خاصی در این زمینه انجام دهیم.

رکود در فعالیت انجمن بم

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران از رکود در آموزش های عمومی انجمن بم خبر داد و اظهارامیدواری کرد که بتوان به واسطه یکسری تغییر و تحولات در نیروی انسانی در این انجمن تحولی ایجاد کرد و بعد از آن به حوزه آموزش های تخصصی نیز ورود شود.

آذرپندار گفت: بم سال ها دفتر انجمن سینمای جوان دارد و این ظرفیت در اختیار مردم بم بوده است بنابراین قصد داریم بتوانیم فضای آموزشی که مدتی به دلیل شیوع کرونا و برخی مسایل دیگر با رخوت مواجه شده را مجدد احیا کنیم.

به گفته وی می توان از دل کلاس های آموزشی به کشف استعدادها پرداخت و از دل این استعدادها نیز فیلم‌ساز تربیت و به سینمای ایران معرفی کرد.

آذرپندار افزود: در حوزه آموزش تمامی موارد آماده و توانمندی ها وجود دارد؛ تجربه نیز نشان داده انجمن سینمای جوان در  بحث آموزش بسیار چیره دست است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران بیان کرد: کار این انجمن نیروسازی برای آینده سینمای ایران چه در حوزه کارگردانی، نویسندگی، تدوین، فیلمبرداری و دیگر مشاغل فنی سینمای ایران است.

وی اظهارامیدواری کرد که در انجمن بم نیز هرچه سریعتر آموزش ها رقم بخورد.

آذرپندار بیان کرد: استان کرمان ظرفیت بسیار  بالایی دارد و امیدواریم بم نیز بتواند به جایگاهی که مستحق آن است برسد.

پیشنهاد جشنواره منطقه ای با محوریت بم

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران ضمن اشاره به نشستی که اواخر هفته گذشته با مسئولان شهرستان بم داشت گفت: پیشنهاد برگزاری جشنواره منطقه ای که با گذشت ۱۸ سال از زلزله بم هنوز این جشنواره در بم شکل نگرفته است و همچنین پیشنهاداتی در حوزه آموزش به مسئولان شهرستان دادیم که توقع داریم این دوره ها در بم شکل گیرد.

وی اظهارداشت: با ارکان صنعتی و دانشگاهی بم نیز مذاکراتی داشتیم که مقرر شد به شکل تفاهم نامه اتفاق بیفتد، همچنین در حوزه تولید نیز فرمانداری بم قول های مساعدی داد.

معاون امور استان های انجمن سینمای جوان ایران و مدیر امور جشنواره های سینمای جوان کشور نیز گفت: در زمینه تولید، آموزش، برگزاری جشنواره و پاتوق های فیلم کوتاه قول های مساعدی توسط مسئولان شهرستان بم داده شد که امیدوارم عملیاتی شوند.

طیبه فلکیان افزود: برنامه ای طراحی شده تا بتوانیم فیلم های پاتوق را به بم ارسال کنیم تا در این شهرستان نیز این فیلم ها به نمایش درآیند و همچنین نقد و بررسی فیلم ها هم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی انجمن سینمای بم نیز بزودی راه اندازی خواهد شد اظهارداشت: همچنین در زمینه تولید فیلم نیز کمک خواهیم کرد و قراردادهایی با افراد توانمندی که بتوانند فیلم تهیه کنند منعقد می شود.

فلکیان گفت: در زمینه جشنواره منطقه ای هم به دلیل اینکه در طول سال سه جشنواره در ۳۱ استان برگزار می شود در صورت فراهم بودن زمینه های لازم و با توجه به استعدادها و ظرفیت هایی که در زمینه مستندسازی در بم وجود دارد امیدواریم این جشنواره ها در این شهرستان نیز برگزار شود.

به گزارش فت فتو انجمن سینمای جوان بم در سال ۸۴ و بعد از گذشت ۲ سال از زلزله دلخراش پنجم دی ماه ۸۲ با هدف بالا بردن روحیه نشاط در جوانان و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره جانباختگان هنرمند این شهرستان راه اندازی شد.

مسئولان انجمن سینمای ایران روز پنجشنبه هفته گذشته سفری به بم داشتند و این مصاحبه نیز همان روز انجام شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.




هفته‌های فیلم و عکس انجمن سینمای جوان در کشور برپا می‌شود

منبع: ایرنـا
? هفته‌های فیلم و عکس انجمن سینمای جوان در کشور برپا می‌شود