هشدار در خصوص شیوع تب کریمه کنگو/ دامداری های کرمان سم پاشی شدند

کرمان – رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به خطر بیماری تب کریمه کنگو گفت: در راستای کنترل بیماری دامداری های کرمان سم پاشی شدند. آمنه زینلی در گفتگو با فت فتو بیان کرد: هر سال در این فصل از سال احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو افزایش می‌یابد و به همین دلیل اقدامات […]

کرمان – رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به خطر بیماری تب کریمه کنگو گفت: در راستای کنترل بیماری دامداری های کرمان سم پاشی شدند.

آمنه زینلی در گفتگو با فت فتو بیان کرد: هر سال در این فصل از سال احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو افزایش می‌یابد و به همین دلیل اقدامات لازم برای کنترل این بیماری انجام می‌شود.

وی سم پاشی و رعایت نکات بهداشتی را یکی از مهمترین اقدامات برای کنترل بیماری دانست و گفت: همچنین باید ذبح دام نیز به صورت کاملاً بهداشتی انجام شود و مردم از خرید و کشتار دام‌های غیر مجاز جدا خودداری کنند.

وی عنوان کرد: این بیماری با فعالیت کنه‌ها افزایش می‌یابد و با توجه به افزایش موارد شناسایی افراد مبتلا به این بیماری کار سم پاشی دامداری‌های شهرستان کرمان آغاز و با نظارت و دقت بالای کارشناسان انجام شد.

وی خواستار توقف کشتار دام‌های غیر مجاز در خارج از دامداری‌ها شد و گفت: در صورت مشاهده این مساله توسط بازرسان به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

کد خبر ۵۵۲۹۵۸۸




هشدار در خصوص شیوع تب کریمه کنگو/ دامداری های کرمان سم پاشی شدند

منبع: مــهر
? هشدار در خصوص شیوع تب کریمه کنگو/ دامداری های کرمان سم پاشی شدند