هزار نفر از جامعه ایثارگری رفسنجان در صف اشتغال

فت فتو/کرمان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان گفت: متاسفانه در بحث اشتغال جمعیت کثیری از متقاضیان اشتغال در صف هستند و حدودا حداقل هزار نفر از جامعه ایثارگری رفسنجان در صف اشتغال هستند که در بحث اشتغال ایثارگران و خانواده های شهدا دو سهیمه ۲۵ و ۵ درصد وجود دارد. به گزارش […]

فت فتو/کرمان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان گفت: متاسفانه در بحث اشتغال جمعیت کثیری از متقاضیان اشتغال در صف هستند و حدودا حداقل هزار نفر از جامعه ایثارگری رفسنجان در صف اشتغال هستند که در بحث اشتغال ایثارگران و خانواده های شهدا دو سهیمه ۲۵ و ۵ درصد وجود دارد.

به گزارش فت فتو، دکتر مصطفی دهقان رجبی عصر امروز ۱۹ اسفندماه در نشستن خبری به مناسبت روز شهید، اظهار کرد: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

وی افزود: به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا مسابقات انشاء نویسی با موضوع نامه ای به شهید در بستر پلتفرم شاد برای دانش آموزان، بهترین فراز وصیت نامه شهید بین خانواده شهدا و شبی با شهدا در گلزار های شهدا و حسینیه های شهرستان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در روزهای پایانی سال از مدال‌آوران ملی ایثارگر، همسران و فرزندان شهدای شاغل در ادارات، افرادی که به جامعه جانبازان و ایثار گران بدون ذره ای منت و برای ادای دینشان به این بزرگواران در حوزه تخصصی خود خدمت رسانی می کنند تجلیل خواهد شد.

به گفته وی، دیدار با خانواده شهدا (طرح علمدار)توسط ائمه جمعه شهرستان رفسنجان، برپایی میز خدمت در مصلی، تجدید پیمان پرسنل بنیاد شهید شهرستان با ولایت و نظام جمهوری اسلامی با حضور امام جمعه رفسنجان و فرماندار، غبارروبی گلزارهای شهدای شهرستان و چکاپ کامل والدین شهدا توسط دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از دیگر اقدامات هفته بزرگداشت شهدا خواهد بود. ضمن اینکه با شهرداری رفسنجان هماهنگی های لازم انجام شده است که در روز های پایانی سال فضا سازی شهر با محوریت شهیدان جانباز انجام شود.

روند میزبانی از شهید گمنام

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان در ادامه *در پاسخ به سوالی در این باره که برخی روستاهای شهرستان متقاضی میزبانی از شهید گمنام هستند و این مسئله سالها به طول انجامیده و عملی نشده است*، گفت: بحث شهید گمنام، در حیطه وظایف بنیاد شهید نیست و به بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مربوط است. شناسایی شهدای گمنام پروسه ای زمان بر و هزینه بر است و از سویی بنیاد حفظ آثار تمام تلاش خود را برای شناسایی انجام می دهد تا در وهله اول شهید شناسایی شود به همین خاطر مسئله زمان بر می شود لذا اگر شناسایی نشوند با توجه به اولویت درخواست ها که در کشور زیاد است بنیاد تصمیم می گیرد که شهید گمنام کجا دفن شود.

دهقان رجبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۷ مادر شهید در قید حیات و ۲۲۰ پدر شهید در قید حیات داریم، خاطرنشان کرد: دو خانواده سه شهید و ۵۰ خانواده دو شهید در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

تقدیم ۱۶ شهید مدافع حرم در رفسنجان

وی در خصوص آمار رسمی تعداد شهدای شهرستان رفسنجان نیز گفت: تا زمانی که شهرستان انار از رفسنجان جدا نشده بود تعداد ۹۶۰ شهید در مجموع داشتیم که در حال حاضر حدود ۸۶۰ شهید در شهرستان رفسنجان و ۱۳۰ شهید نیز شهرستان انار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان یادآور شد: در رفسنجان ۱۶ شهید مدافع حرم داریم که ۳ شهید ایرانی و ۱۳ نفر از تیپ فاطمیون هستند.

دهقان رجبی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۸۰ تا ۹۰ والدین شهدای رفسنجان به رحمت خدا رفتند و فوت کردند، در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت شهیده سلامت «حسن‌رمضانی» تصریح کرد: خانم شهیده سلامت زهرا حسن رمضانی پرونده شهادتشان در بنیاد شهید تشکیل شده استاما یکسری مشکلاتی وجود دارد بین بیمه و دانشگاه علوم پزشکی و اشکالاتی وجود دارد و از سوی بنیاد شهید مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

آخرین وضعیت اشتغال فرزندان شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان در پاسخ به سوال فت فتو درباره وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران شهرستان اظهار کرد: متاسفانه در بحث اشتغال؛ جمعیت کثیری از متقاضیان اشتغال در صف هستند و حدودا حداقل هزار نفر از جامعه ایثارگری رفسنجان در صف اشتغال هستند که در بحث اشتغال ایثارگران و خانواده های شهدا دو سهیمه ۲۵ و ۵ درصد وجود دارد.

وی توضیح داد: سهمیه ۲۵ درصد برای شخص جانبار و همسرش و شخص آزاده  و همسرش، فرزندان شهید و خواهر و برادر شهید و همسر شهید و فرزندان جانباز ۲۵ درصد به بالا و سهمیه ۵ درصد هم متعلق به فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به پایین است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه سهمیه ای برای این اشخاص لحاظ شود بار علمی بررسی می شود که باید ۶۰ درصد میانگین قبولی در رشته مورد نظر را چه در کنکور چه در آزمون استخدامی کسب کنند تا بتوانند از سهمیه استفاده کنند.

دهقان رجبی افزود: افرادی هم هستند که جزو خانواده شهدا هستند اما بر اساس قانون چون سنشان بالا رفته و قبلا در کشاورزی و شغل آزاد به سر می بردند اما در شرایط کرونا بیکار شدند با مراجعه به بنیاد شهید اما باز هم نتوانستند شغل دار شوند.

ساماندهی ۲۶ گلزار شهدا در رفسنجان در دستور کار

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان در پاسخ به سوال دیگر فت فتو در مورد ساماندهی گلزارهای شهدا در رفسنجان اظهار کرد: در کشور به ازای یک شهید سرانه ای برای ساماندهی گلزار شهدا در نظر گرفته شده که برای رفسنجان رقم ناچیز ۵۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات تملک استانی است.

دهقان رجبی افزود: رفسنجان عنوان برخورداری را دارد و به همین علت جذب اعتبارات دولتی بسیار سخت است، در حالی که در مقایسه با اعتبار تخصیص یافته به ساماندهی گلزارهای شهدا در جیرفت رقم ۵ میلیارد تومانی را مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: در سال آینده با کمک بخش خصوصی، مردم، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها ساماندهی این گلزارهای شهدا را انجام خواهیم داد ضمن اینکه ساماندهی ۲۶ گلزار شهدای رفسنجان حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان اضافه کرد: در شهرستان رفسنجان از ۷۸ گلزار شهدا ۲۶ گلزار هنوز تکمیل نشده اند که امیدواریم با همکاری مجتمع مس سرچشمه و شهرداری های شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۱گلزار های شهدای شهرستان تکمیل شوند.

انتهای پیام




هزار نفر از جامعه ایثارگری رفسنجان در صف اشتغال

منبع: ایـسنا
? هزار نفر از جامعه ایثارگری رفسنجان در صف اشتغال