هزار خانوار مددجو در کرمان فاقد مسکن هستند/ اعلام همکاری شهرداری کرمان برای خدمت به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه یک‌هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند، از شهرداری و شورای شهر کرمان خواست در بحث تأمین زمین جهت ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با این نهاد همکاری کنند. به گزارش فت فتو از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد در دیدار با شهردار و […]


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه یک‌هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند، از شهرداری و شورای شهر کرمان خواست در بحث تأمین زمین جهت ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با این نهاد همکاری کنند.

به گزارش فت فتو از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان اظهار کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر بتوانیم در جهت ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف که بهترین خلق و به توصیه امام راحل صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند ارائه دهیم

وی با بیان اینکه سرلوحه کار ما کار میدانی و حضور در بین مردم و در کنار مردم بودن بر اساس توصیه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محرومان است، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و این سرلوحه کار ما به‌ویژه در دهه‌های اخیر قرارگرفته است.

عسکری‌نژاد بابیان اینکه در زمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان قدم‌های مؤثری توسط این نهاد برداشته‌شده است، تصریح کرد: سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی در استان داشته‌ایم که موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی شده‌ایم..

وی افزود: علی‌رغم اشتغال‌زایی و خروج افراد از چرخه کمیته امداد، متأسفانه با ورودی‌های جدید مواجه هستیم.

عسکری‌نژاد بابیان اینکه امسال ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ مورد فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص داده‌ شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان شده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خاطرنشان کرد: کمیته امداد طی سه سال اخیر شش‌هزار واحد مسکونی را با استفاده از تسهیلات و مساعدت‌های بلاعوض، کمک‌های خیران و تسهیلات بنیاد مسکن احداث کرده است و هم‌اکنون یک‌هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند که در صورت حل مشکل زمین از سوی دستگاه‌های مربوطه آماده ساخت مسکن برای این خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خواستار همکاری شورا و شهرداری کرمان در خصوص ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد در زمینه‌های مختلف ازجمله تأمین زمین، تخفیف عوارض خدمات شهری، عوارض صدور پروانه ساختمانی و اشتغال‌زایی مددجویان شد.

وی به ظرفیت صندوق امداد ولایت در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان می‌تواند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت از ظرفیت این صندوق در جهت پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند معرفی‌شده از سوی شهرداری و شورای شهر بهره بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به موضوع حاشیه‌نشینی در کرمان نیز اشاره و تأکید کرد: در بحث ساماندهی این معضل و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و یا به حداقل رساندن آسیب‌ها آماده همکاری با شهرداری هستیم.

آمادگی شهرداری و شورای شهر کرمان در خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد

شهردار کرمان در این نشست گفت: تفاهم‌نامه‌ای خوب و عملیاتی بین شهرداری کرمان و کمیته امداد تهیه‌کرده‌ایم، که باید گام‌های عملیاتی در این خصوص برداریم.

سعید شعرباف ادامه داد: بابیان اینکه در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی هم با کمک شورای شهر، تعداد بیلبوردها و درصد اختصاص آن‌ها به کارهای فرهنگی رو به افزایش است، گفت: می‌توانیم برخی از تابلوهای تبلیغاتی را برای تبلیغ محصولات، نمایشگاه‌ها و حتی توانمندسازی برندهای ویژه‌ای که توسط کمیته امداد ایجادشده، اختصاص دهیم.

شهردار کرمان افزود: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز زیرساخت و امکان داریم که بر اساس اولویت، برای تعدادی از افرادی که شرایط مناسب مالی ندارند، با حفظ کرامت، کارت‌هایی صادر کنیم تا بتوانند بدون پرداخت هزینه، از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

شعرباف با اشاره به پروژه‌های اقدام ملی مسکن و ابلاغیه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری گفت: شبیه این تخفیفات را می‌توان با مصوبه شورا برای ساخت‌وساز مسکن متعلق به خانواده کمیته امداد اِعمال کرد.

وی افزود: در حوزه اشتغال هم منتظر تأیید یک مکان مناسب برای معرفی و اختصاص به‌عنوان بازارچه خوداشتغالی هستیم و در ایجاد این نوع بازارچه‌ها مانند فروشگاه «سی‌سی» در پارک «مشاهیر»، با کمیته امداد همکاری می‌کنیم.

حسین چناریان عضو شورای شهر کرمان هم در این نشست خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شهرداری کرمان در حال برنامه‌ریزی برای بودجه سال آینده است که می‌توانیم این فرصت‌ها را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: در ماده دو تبصره ۶ این قانون آمده شوراهای شهر اختیاردارند در پرداخت‌ها به تخفیفات و معافیت‌ها برای افراد ناتوان توجه ویژه داشته باشند که دامنه گسترده‌ای در عوارض نوسازی، بهای خدمات شهری و عوارض مربوط به پروانه ساختمانی دارد.

چناریان افزود: ماده ۸ همین قانون در خصوص عوارض مربوط نقل و انتقالات املاک و دارایی‌های این افراد است که به شهرداری‌ها اجازه مساعدت به افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در این زمینه را می‌دهد؛ بنابراین، باید تعداد و مواردی را که نیازمند این نوع مساعدت هستند، تا قبل از بودجه‌ریزی سال آینده، به شهرداری اعلام کنید.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





هزار خانوار مددجو در کرمان فاقد مسکن هستند/ اعلام همکاری شهرداری کرمان برای خدمت به مددجویان کمیته امداد

منبع: فــارس
? هزار خانوار مددجو در کرمان فاقد مسکن هستند/ اعلام همکاری شهرداری کرمان برای خدمت به مددجویان کمیته امداد