هدف دشمن از اغتشاشات اخیر،«بی ثبات سازی نظام» است

فت فتو/کرمان یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به تاسیس شبکه ایران اینترنشنال در سال ۹۶ همزمان با انتخابات ایران افزود: موساد و پول های عربستان در این شبکه نقش اساسی دارند و این شبکه فرمت کار خود را با بی بی سی فارسی متفاوت کرد و در مجموع جهت همه شبکه ها، پایگاه […]

فت فتو/کرمان یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به تاسیس شبکه ایران اینترنشنال در سال ۹۶ همزمان با انتخابات ایران افزود: موساد و پول های عربستان در این شبکه نقش اساسی دارند و این شبکه فرمت کار خود را با بی بی سی فارسی متفاوت کرد و در مجموع جهت همه شبکه ها، پایگاه اجتماعی ایران است و بحث سیاسی اصلا در این شبکه مطرح نیست

دکتر سیامک باقری ظهر امروز ۱۰ مهرماه در فاطمیه ستاد سپاه ثارالله استان کرمان درباره اتفاقات اخیر کشور اظهار کرد: استقلال جمهوری اسلامی به نفع جهان سلطه نیست و به دلیل موقعیت منطقه ای جمهوری اسلامی که بسیار حساس بوده و در قلب جغرافیای جهان قرار دارد، جهان سلطه و به ویژه امریکا همواره ما را در فشار و چالش های متعدد قرار دادند که بحمدالله جمهوری اسلامی آنها را ناکام گذاشت.

وی افزود: راه انداختن جنگ داخلی و عملیات مسلحانه منافقین از نخستین توطئه های دشمنان علیه ایران است و قبل از آن توطئه تجزیه طلب ها در کردستان، شمال، سیستان و بلوچستان اجرا شد و بنا داشتند از درون نظام را از پا در بیاورند.

باقری با اشاره به اینکه غرب پروژه کودتا را نیز علی رغم اینکه یک بار در مرداد ۱۳۳۲ امتحان کرده بودند، باز اجرا کرد اما موفق نشدند، بیان کرد: در دهه های بعد از جنگ که جمهوری اسلامی تثبیت و نهادینه شد، شاهد هستیم غرب و به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی پروژه هایی دنبال کردند که انقلاب را منحرف یا سرنگون کنند و پروژه انقلاب رنگی را که در کشورهای مختلف اجرا کرده بودند، برای ایران بازسازی کردند و مرحله اول در سال ۷۸ به صورت ناقص و مرحله پخته شده را در سال ۸۸ انجام دادند و خودشان اعتراف کردند و البته دیدیم چگونه در این پروژه ها شکست خوردند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی اظهار کرد: مرحله اول پروژه نظامی علیه ایران شکست خورد و در مرحله دوم پروژه سیاسی شکست خورد و دشمنان بعد از آن به حوزه های دیگر از جمله اقتصاد ورود کردند.

وی ادامه داد: بسیاری از انقلاب هایی که رخ داده، اقتصاد عامل مهمی در بروز آنها بود و با خودشان گفتند شاید در ایران نیز این موضوع جواب بدهد و زمانی که تحریم های فلج کننده را اجرا کردند، بحث اقتصادی را کلید زدند و در سال ۹۶ تحت عنوان شورش نان راه انداختند اما خیلی دوام پیدا نکرد.

باقری تصریح کرد: در سال ۹۸ با بهانه بنزین موج سواری کرده و باز با پروژه فشار اقتصادی حرکت هایی انجام دادند و به نظر می رسد ارزیابی غرب، عبری و عربی به این جمع بندی رسیده توطئه هایشان از طریق پروژه های سیاسی پاسخگو نیست و در حوزه اقتصادی به تنهایی قادر نیستند عملیات خود را به نتیجه برسانند.

وی بیان کرد: بعد از این شاهد هستیم نگاه ها به بُعد اجتماعی رفته و حتی برخی سیاسیون رادیکال داخل ایران گفتند اگر بخواهیم کاری کنیم باید از حوزه سیاست به اجتماع شیفت داشته باشیم و تا زمانی پایگاه اجتماعی ما محکم نباشد، نمی توانیم قدرت خود را بازیابی کنیم.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: هم غرب در حوزه اجتماعی کار کرده و هم در داخل عده ای کار کردند اما خودی ها نیز به این موضوع توجه نداشتند و شکاف ارزش ها در جامعه رخ داد و بسترها را اینگونه در حوزه اجتماعی فراهم کردند.

وی اظهار کرد: دشمن در راستای اهداف خود از دهه ۸۰ در حوزه فمینیسم کار کرد و موسسات به نام خیریه در کانادا، هلند، فرانسه و آلمان دارند چراغ خاموش کار و هزینه می کنند و خیلی از زنانی که در روزنامه های زنجیره ای کار می کردند و از ایران فرار کردند در آنجا در میز ایران مشغول به کار شدند و شبکه سازی ها را به این صورت گسترش دادند.

باقری با اشاره به تاسیس شبکه ایران اینترنشنال در سال ۹۶ همزمان با انتخابات ایران افزود: موساد و پول های عربستان در این شبکه نقش اساسی دارند و این شبکه فرمت کار خود را با بی بی سی فارسی متفاوت کرد و در مجموع جهت همه شبکه ها، پایگاه اجتماعی ایران است و بحث سیاسی اصلا در این شبکه ها مطرح نیست.

وی با بیان اینکه امروز در حالی همه اینها در حوزه اجتماعی کار می کنند که در دهه ۶۰ و ۷۰ رسانه های آن ها بیشتر ماهیت سیاسی داشت، اظهار کرد: از سال ۹۰ به بعد شبکه سازی تمام شد و در میدان کار کردند تا اینکه رمز حجاب اجباری کلید خورد و کارهای سلبی را با تنفرسازی نسبت به نظام و ایجابی را با جذب نسلی که عموماً در فضای مجازی است، انجام دادند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه طبق اسناد پزشکی مهسا امینی، ممکن بود این اتفاق در جای دیگری هم رخ بدهد زیرا او بارها غش کرده بود، گفت: اما اینجا از قبل زیرساخت آماده و برنامه آینده پژوهی روی آن قرار گرفته بود و منتطر یک نوع آتش زنه یا کاتالیزور برای بهم زدن جامعه بودند.

وی هدف از اغتشاشات اخیر را «بی ثبات سازی نظام» عنوان و تصریح کرد: اغتشاش با شورش و جنگ داخلی و همه آنچه دشمن از قبل تجربه کرده بود متفاوت است زیرا خودشان هم می دانند این نظام را نمی توانند سرنگون کنند اما بی ثبات می توانند بکنند.

باقری گفت: وقتی انقلاب را ورق می زنیم در سال ۸۸ هم وقتی آن قصه رخ داد در مهرماه همان سال در سیستان و بلوچستان عملیات انتحاری انجام شد و سردار شوشتری را به شهادت رساندند و امسال هم در سیستان و بلوچستان عملیات شد پس دشمن برنامه دارد.

وی اظهار کرد: همه اینها به خاطر قدرت ایران است و دشمن از زمانی که برجام را شروع کردیم فشار حداکثری علیه ما اعمال کرد و خواسته آمریکا و اروپا این است ایران باید موضع خود را نسبت به کشورهای منطقه و نسبت به رژیم صهیونیستی مشخص و نفوذ راهبردی خود را نیز معین کرده و با ما همراه باشد و بحث موشک های خود را کنار بگذارد اما حالا ما در هر سه مورد در یک موقعیت برتر و فوق العاده هستیم که آنها را نگران کرده و علی رغم فشار حداکثری که ۱۵۰۰ تحریم علیه ما اعمال کردند که رکورد هر تحریمی را شکستند؛ حالا می دانند ایران به نقطه قدرتی رسیده که در آستانه امپراطوری است و کمربندی را از شامات تا آفریقا فتح کرده و هیچ ابزاری برای مقابله با ایران ندارند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه آنان می گویند ایران هر زمان اراده کند می تواند ما را از بین ببرد، اظهار کرد: در این وضعیت هدفی جز اغتشاش ندارند که پشت پرده آن پروژه مشغول سازی و بی ثبات سازی درونی است تا ایران در بیرون اهداف و منافع ملی را پیش نبرد.

وی موفقیت های دولت جدید از جمله عضویت در شانگهای و انعقاد قراردادهای مختلف با چین و … را تأثیرگذار بر اهداف و پروژه های دشمن دانست و افزود: آنان می دانند ایران می تواند ترانزیت این منطقه بزرگ باشد در حالیکه آمریکا می خواست ما را محدود کند اما موقعیت ژئوپولوتیکی ایران دارد جای خود را باز می کند.

باقری با اشاره به اینکه وقتی تاریخ خود را نگاه می کنیم و این اغتشاشات و بحران آفرینی ها را مقایسه می کنیم موضوع اخیر با موضوعات گذشته قابل قیاس نیست؛ تصریح کرد: این موضوع چیزی هم نیست که بگوییم برای نظام بحران می آفریند اما باید زخم ها را خودمان درمان کنیم.

انتهای پیام




هدف دشمن از اغتشاشات اخیر،«بی ثبات سازی نظام» است

منبع: ایـسنا
? هدف دشمن از اغتشاشات اخیر،«بی ثبات سازی نظام» است