نیاز به ۳۰میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی موزه دست‌بافته‌های سیرجان

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: برای راه‌اندازی موزه دست‌بافته‌های داری سیرجان به ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است. فریدون فعالی در نشست مشترک با نماینده مردم سیرجان وبردسیر در مجلس شورای اسلامی و معاون فرماندار، شهردار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های معدنی و صنعتی شهرستان سیرجان در خصوص […]

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: برای راه‌اندازی موزه دست‌بافته‌های داری سیرجان به ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فریدون فعالی در نشست مشترک با نماینده مردم سیرجان وبردسیر در مجلس شورای اسلامی و معاون فرماندار، شهردار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های معدنی و صنعتی شهرستان سیرجان در خصوص مسایل پیرامون شهر ثبت جهانی سیرجان با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی موزه دست‌بافته‌های داری این شهرستان به ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: این اعتبار برای فعالیت‌هایی همچون انجام مطالعات و طرح محتوایی و همچنین خرید اموال این موزه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان محلی این شهرستان تامین شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به دبیرخانه شهر جهانی سیرجان اشاره کرد و گفت: به زودی فردی توانمند برای ریاست این دبیرخانه معرفی می‌شود که کمیته‌های مختلفی همچون کمیته آموزش، تحقیق و پژوهش، تولید و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان را تشکیل می‌دهد و بر توسعه این کمیته‌ها تاکید خواهد داشت.
او خواهان اختصاص ردیف اعتباری جداگانه‌ای به مبلغ ۱۰میلیارد ریال برای فعالیت‌های مرتبط با دست بافته‌های داری و غیرداری این شهرستان از سوی مسئولان این شهرستان شد و گفت: پژوهش، تحقیق، اجرای نمایشگاه‌های ملی و سایر اهداف حوزه صنایع‌دستی این شهرستان نیازمند بودجه کافی است که امیدواریم این موضوع در اولویت برنامه‌های شهرستان سیرجان قرار گیرد.
فعالی به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در اسفندماه سالجاری در شهرستان سیرجان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه دست بافته‌های داری و غیرداری می‌توان نمایشگاه باشکوهی برپا کرد و از هنرمندان سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورد.
او با بیان اینکه با ثبت شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم مسئولیت مدیران این شهرستان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنگین‌تر شده است افزود: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی این شهرستان در زمینه برگزاری رویدادها و مباحث فرهنگی مرتبط با صنایع‌دستی با این اداره‌کل همکاری داشته باشند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در پایان از برگزاری جلسه دفاعیه شهرهای نامزد ثبت ملی استان کرمان در تاریخ ۴ بهمن‌ماه سالجاری در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرهای کرمان، شهربابک، راین، راور و قلعه‌گنج به ترتیب به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی، شهر ملی سنگ فیروز، شهر ملی چاقوسازی، شهر ملی قالی و شهر ملی حصیربافی نامزد شده‌اند.

انتهای پیام




نیاز به ۳۰میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی موزه دست‌بافته‌های سیرجان

منبع: ایـسنا
? نیاز به ۳۰میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی موزه دست‌بافته‌های سیرجان