نگرانی اولیای دانش آموزان جنوب کرمان از بازگشایی مدارس/ یک مسئول: جای نگرانی نیست

در حالی که مردم جنوب استان کرمان از بازگشایی مدارس برای فرزندانشان به شدت نگرانند و می گویند زیر ساخت های لازم بهداشتی برای این اقدام وجود ندارد، مدیر کل آموزش پرورش استان می گوید جای هیچگونه نگرانی نیست و تمام دستوالعمل های بهداشتی در صورت بازگشایی مدارس رعایت خواهد شد. به گزارش خبرنگار فت […]

در حالی که مردم جنوب استان کرمان از بازگشایی مدارس برای فرزندانشان به شدت نگرانند و می گویند زیر ساخت های لازم بهداشتی برای این اقدام وجود ندارد، مدیر کل آموزش پرورش استان می گوید جای هیچگونه نگرانی نیست و تمام دستوالعمل های بهداشتی در صورت بازگشایی مدارس رعایت خواهد شد.


به گزارش خبرنگار فت فتو، این روزها با زمزمه بازگشایی مدارس بسیاری از اولیای دانش‌آموزان جنوب کرمان به شدت نگران حضور فرزندانشان در مدارس هستند. زیرا معتقدند در جنوب استان زیر ساخت های لازم بهداشتی در مدارس برای حضور فرزندانشان جهت تحصیل وجود ندارد و هرچه قدر پروتکل های بهداشتی رعایت شود به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان در فضای بسته کلاس های درس باز هم نمی توان آن‌طوری که باید آنها را کنترل و از شیوع ویروس کرونا در بین آنها جلوگیری کرد.


همچنین استفاده از سرویس‌های بهداشتی و شیرآلات غیر استاندارد خودش به تنهایی می‌تواند باعث تکثیر بیماری کرونا در بین دانش آموزان شود.


البته این موضوع در بین دانش آموزان عشایری بسیار قابل کنترل‌تر است چرا که تعدادشان محدودتر و با فاصله‌گذاری بیشتری در کنار هم قرار می‌گیرند. برای آموزش مجازی نیز به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و شبکه شاد مجبور به آموزش حضوری دارند ولی برای مناطق شهری می توان از فضای مجازی برای دانش آموزان استفاده کرد.


درخواست این خانواده ها از مسئولان آموزش و پرورش این است که در این باره چاره اندیشی کنند و مدام اعلام نکنند هر چه وزارت خانه و ستاد کرونا تصمیم بگیرد ما هم تابع قانون و اجرا می کنیم. خواهشمندیم شرایط مناطق محرومی مانند ما را با توجه به کمبودهایی که داریم تصمیم گیری کنند نه مثل پایتخت!


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این باره به خبرنگار فت فتو، اظهار داشت: فعلا مدارس بازگشایی نمی شوند. در استان کرمان ۷۲۰ مدرسه زیر ۱۰ دانش آموز داریم. پروتکل‌های بهداشتی در صورتی که مدارس بازگشایی شوند به نحو احسن رعایت می شود و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.اینکه زمزمه می شود در استان زیر ساخت‌های بهداشتی مناسب برای بازگشایی مدارس وجود ندارد نظر عده ای از فرهنگیان است که نمی خواهند در مدارس جهت تدریس حضور پیدا کنند.


احمد اسکندری نسب گفت: ولی طبق برآوردی که داشته ایم در استان حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد اولیا موافق بازگشایی مدارس جهت تحصیل حضوری فرزندانشان هستند.  برای بازگشایی مدارس ما تابع تصمیم وزارت خانه و ستاد ملی کرونا هستیم  یعنی اگر ستاد ملی کرونا به ما اجازه داد مدارس بازگشایی می شوند و اگر اجازه نداد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمی‌شود.


وی عنوان کرد:  سال گذشته حدودا ۱۱ میلیارد تومان در استان کرمان اقلام بهداشتی به  مدارس مناطق محروم اهدا شد. امسال نیز کاروان بهداشتی قبل از آغاز سال تحصیلی  به سمت مدارس مناطق محروم استان رفته و آموزش های لازم را به دانش آموزان خواهد داد و اقلام بهداشتی نیز توزیع می شود و در این باره جای هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه ای وجود ندارد. همانطوری که سال گذشته نیز این دغدغه را نداشته ایم.


اسکندری نصب گفت: شعار اداره کل آموزش و پرورش استان حفظ سلامت جسمانی دانش آموز و معلم در اولویت اصلی کار ما است. مدارک اینکه از سوی اداره کل آموزش و پرورش در بین دانش آموزان ماسک و مواد ضدعفونی توزیع  می شده موجود است.


وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا اعلام کرده که تا پایان مهرماه کلاس‌های درسی غیرحضوری هستند. آموزش و پرورش اولویتش با بازگشایی مدارس و آموزش به صورت حضوری است چرا که آموزش غیر حضوری کیفت چندانی ندارد. 


انتهای پیام/




نگرانی اولیای دانش آموزان جنوب کرمان از بازگشایی مدارس/ یک مسئول: جای نگرانی نیست

منبع:ایـلنا
? نگرانی اولیای دانش آموزان جنوب کرمان از بازگشایی مدارس/ یک مسئول: جای نگرانی نیست