نگاه به جشنواره‌های فرهنگی باید اقتصادی شود

فت فتو/کرمان مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: جشنواره‌های فرهنگی باید از صرف نگاه فرهنگی خارج و به موضوع اقتصادی تبدیل شوند تا کسب‌وکار هنرمندان بهبود یابد. به گزارش فت فتو اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاها […]

فت فتو/کرمان مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: جشنواره‌های فرهنگی باید از صرف نگاه فرهنگی خارج و به موضوع اقتصادی تبدیل شوند تا کسب‌وکار هنرمندان بهبود یابد.

به گزارش فت فتو اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته که همزمان با جشنواره ملی جایزه فیروزه در کرمان برگزار شد، بیان کرد: جشنواره فیروزه اتفاق بسیار بزرگی است که البته هنوز با گذشت هفت دوره هنوز به قدر و منزلتی که باید، نرسیده است.

وی افزود: تاکنون چندین هزار اثر فرهنگی از سراسر کشور از سوی اقوام مختلف به این جشنواره رسیده است؛ از این جهت نیازمند چند اتفاق هستیم که اولین آن مرزگستری از یکی، دو وزارتخانه و دست به دست هم دادن مجموعه‌های مختلف فعال در این عرصه و مرتبطین به این جلسه است.

جانعلی پور ادامه داد: این حشنواره باید از صرف نگاه فرهنگی خارج و به موضوع اقتصادی تبدیل شود تا کسب‌وکار هنرمندان بهبود یابد. بنده با گشتی که در بازار کرمان زدم متوجه شدم زحمت دوخت پته نسبت به هزینه‌ای که دست هنرمند را می‌گیرد بسیار زیاد است.

وی تأکید کرد: نیازمند مجموعه‌ای هستیم که بتواند ضوابط حقوقی و قانونی این کار را ببیند زیرا ورود کسانی که پیشینه‌ای در این کار ندارند و کار را به نوعی باانحرافی در پیشینه هنری انجام می‌دهند نیازمند توجه و پیگیری است.

جانعلی پور اضافه کرد: همچنین کارشناسانی باید باشند که بتوانند نوآوری در این کار به وجود آورند زیرا تا زمانی که هنر کالای قابل استفاده در خانه نباشد طبیعتا افرادی که دور از هنر هستند به کاربرد این کالای فرهنگی دیرتر پی خواهند برد.

وی عنوان کرد: پیشینه تاریخی و هنرهای اصیل این استان بسیار افتخارآفرین است؛ بنده هم قول خواهم داد به فضل الهی هرچه در توان دارم برای رونق این کسب‌وکار و هنرها به خرج دهم.

انتهای پیام




نگاه به جشنواره‌های فرهنگی باید اقتصادی شود

منبع: ایـسنا
? نگاه به جشنواره‌های فرهنگی باید اقتصادی شود