نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموختگان تراز انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: تحویل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان دانش‌آموختگان در تراز جمهوری اسلامی منوط به خروجی‌های مدارس است. به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از زرند، سمنبر میرزایی در دیدار با عبدالوحید جعفری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند اظهار کرد: رسالت دو نهاد مهم و خطیر دانشگاه و آموزش […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند گفت: تحویل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان دانش‌آموختگان در تراز جمهوری اسلامی منوط به خروجی‌های مدارس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های فت فتو از زرند، سمنبر میرزایی در دیدار با عبدالوحید جعفری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند اظهار کرد: رسالت دو نهاد مهم و خطیر دانشگاه و آموزش و پرورش در یک راستا قرار دارد و تحویل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان دانش‌آموختگان در تراز نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی منوط به خروجی‌های مدارس است و اگر فارغ‌التحصیلان مدارس با ورود به دانشگاه با زیرساخت‌ها و مبانی فکری سالم و باورمند به ارزش‌ها و استقلال کشور و روحیه وطن‌پرستی و پای بندی به میهن وارد دانشگاه‌ها شوند دانشگاه می‌تواند در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی منابع انسانی غنی و توانمندی تحویل جامعه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در کنار رسالت اصلی و ذاتی که آموزشی، علمی و پژوهش است، رویکرد فرهنگی و تربیتی بوده و اگر در دهه‌های گذشته به هر دلیلی در این باره قصور و یا کم‌توجهی‌هایی صورت گرفته اینک از نهادها و اسناد بالادستی بخشنامه‌های فرهنگی و درباره تربیت اجتماعی به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد؛ بنابراین با تعامل دانشگاه‌ها با نهاد آموزش و پرورش می‌توان به اهداف مهم انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا جامه عمل پوشاند و منابع انسانی متعهد و متخصص را برای ساخت کشور و بیرون رفت از مشکلات تربیت کرد. در این امر نقش مدیریت آموزش و پرورش بسیار کلیدی و مهم بوده و در انتخاب مدیران و در تلاش در راستای تحقق اهداف واقعی نظام تعلیم و تربیت بر مبنای ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی است.

حمیدرضا متصدی‌زاده معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند هم با بیان جایگاه مدارس سما در همه مقاطع تحصیلی به مسائل، مشکلات و توانمندی‌های مدارس سما پرداخت و با بیان جایگاه این مدارس در نظر مردم که از بهترین مدارس بوده‌اند با تشکر از حمایت و همکاری مدیران قبلی آموزش و پرورش از مدیریت جدید این نهاد خواست تا با حمایت بیشتر این مدارس در بالندگی و ارائه خدمت به مردم سهیم باشند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند هم با بیان اهداف اداره تحت امر خود بر ضرورت توجه به شعار سال و تولید دانش‌بنیان و احیای روحیه تحقیق در جوانان و نوجوانان و توجه به آموزش مهارت‌های مختلف به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: با انتخاب مدیران کارآمد می‌توان به اهداف خود در این نهاد وسیع رسید.

عبدالوحید جعفری از شرایط مدارس سما ابراز رضایت کرد و ادامه داد: با وجود اینکه این مدارس سال‌های سال در شهرستان از بهترین مدارس بوده و مورد استقبال عموم هستند، اما میزان شهریه این مدارس ناچیز است و با توجه به فضای بسیار مناسب آموزشی و دبیران خوب و توانمند و خروجی‌های موفق این مدارس، باید برای بهبود شهریه‌ها و کمک به تأمین معاش معلمان و دبیران و مدیران این مدارس نیز فکر و چاره‌اندیشی صورت گیرد.

به گزارش آنا، در پایان این نشست با آرزوی موفقیت برای هر دو نهاد آموزشی وتربیتی با رویکرد تعاملات سازنده در دستور کار دو طرف قرار گرفت.

انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۱۲۱/




نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموختگان تراز انقلاب اسلامی

منبع:آنـــا
? نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموختگان تراز انقلاب اسلامی